تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819640911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و ژاپن كانديداي كرسي منطقه آسيا در شوراي امنيت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ايران و ژاپن كانديداي كرسي منطقه آسيا در شوراي امنيت
ايران و ژاپن ازآسيا براي كسب يك كرسي غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل براي دوره دوساله 2009 - 2010 در 26 مهر در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به رقابت مي پردازند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از فارس، اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل 26 مهر 17 (اكتبر) پنج عضو جديد غيردائم شوراي امنيت را كه ايران نيز يكي از اين كانديداهاست براي يك دوره دو ساله انتخاب مي كنند.

ايران و ژاپن از آسيا براي كسب يك كرسي و كشورهاي اتريش، ايسلند و تركيه نيز از اروپا براي تصاحب دو كرسي غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل به رقابت مي پردازند.

اوگاندا و مكزيك نيز نماينده كشورهاي آفريقايي و آمريكايي براي كسب كرسي غيردائم در اين شورا هستند.

عضويت غيردائم در اين شورا نيازمند كسب 128 راي است و ايران تاكنون يك بار و آن هم درسال هاي 1956 - 1955 عضو غيردائم شوراي امنيت بوده است .

جمهوري اسلامي ايران دومين درخواست عضويت خود در اين شورا را براي سال هاي 2010- 2009 در سال 1996 ارائه كرده كه ثبت شده واين درحالي است كه رقيب كنوني ايران يعني ژاپن اززمان تاسيس سازمان ملل تاكنون 18 سال و در واقع 9 بار عضو غيردائم اين شورا بوده و در گروه آسيا بيشترين زمان عضويت در اختيار اين كشور قرار داشته است .

سيدعباس عراقچي سفير ايران در توكيو بابيان اينكه جامعه بين المللي هم اكنون بايك آزمون مواجه است ، گفت:مجمع عمومي سازمان ملل درمعرض قضاوت افكارعمومي جهانيان قرار دارد كه تاچه حدآمادگي دارد فضايي را براي كشوري مثل ايران كه داراي مواضع ضدسلطه حق طلبانه و عدالتجويانه است ايجاد كندكه بتواند در شوراي امنيت حضور يابد.

عراقچي با ذكر اين نكته كه اين رقابت حتما بسيار سخت خواهد بود، افزود :فشارهاي كشورهاي غربي و آمريكا بربقيه كشورها وجود خواهد داشت تا به جمهوري اسلامي ايران راي ندهند ولي وزارت خارجه و نمايندگي هاي ما، در سراسر دنيا مشغول فعاليت هستند و با كشورها تماس گرفته و مواضع كشور را تشريح مي كنند.

علي رغم برخي مخالفت هاي مطرح شده با عضويت غيردائم ايران در اين شورا"ميگوئل دي اسكودوتوبروكمن "رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد اخيرا در واكنش به انتقاد برخي كشورها از نامزدي ايران به دليل بازبودن پرونده هسته اي آن از نامزدي ايران براي تصاحب يك كرسي غيردائم شوراي امنيت حمايت كرد.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن