تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه پرسي نمادين در شهر ويچنسا ايتاليا درباره گسترش پايگاه نظامي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: همه پرسي نمادين در شهر ويچنسا ايتاليا درباره گسترش پايگاه نظامي آمريكا
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/07/15
00:07:33.19
مردم شهر ويچنسا در شمال ايتاليا روز گذشته براي بيان نظر موافق يا مخالف خود درباره گسترش پايگاه نظامي امريكا در شهرشان در چارچوب يك همه پرسي نمادين به پاي صندوق هاي راي رفتند.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، برگزاري اين همه پرسي كاملا جنبه نمادين داشت، زيرا دولت اين كشور درخواست چندين سازمان از جمله شهردار چپگرا و مخالف دولت اين شهر را براي برگزاري همه پرسي رد كرده بود و اين امر اتفاقا باعث ايجاد اعتراضاتي در بين مردم درباره پايگاه نظامي امريكا در ويچنسا شد.
برخي از راي دهندگان از اينكه دولت به نظر انها هيچ توجهي نكرد ابراز تاسف كردند. شركت كنندگان در اين همه پرسي نمادين مي گفتند اين گونه اقدامات هيچ فايده اي ندارد. برخي ديگر مي گفتند تنها به اين دليل در اين همه پرسي نمادين شركت مي كنند تا مخالفت خود را با اين پايگاه نظامي اعلام كنند.
از دوسال پيش تاكنون هر از چند گاهي تظاهراتي عليه گسترش و افزايش ابعاد پايگاه نظامي امريكايي ها در شهر ويچنسا برگزار مي شود. برخي از مردم نگران وضع محيط زيست و الودگي هاي صوتي بيشتر هستند و برخي نيز معقتدند كه وجود اين پايگاه و گسترش ان به ارمان صلح و ثبات در جهان اسيب وارد مي كند.
امريكايي ها كه از قبل در اين شهر، داري پايگاه نظامي هستند و از فرودگاه غير نظامي "دال مورلين" استفاده مي كنند در نظر دارند در اين شهر تجهيزات بيشتري نصب كنند. به هر ترتيب ، با حمايتي كه دولت ايتاليا براي گسترش اين پايگاه نظامي نشان داده است، اين پايگاه براي مداخله نظامي در خاورميانه بسيار راهبردي خواهد شد.
00:08:38.10
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن