تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - پي‌لن: اوباما با گروه‌هاي تروريستي رابطه داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جهان - پي‌لن: اوباما با گروه‌هاي تروريستي رابطه داشته است
جهان - پي‌لن: اوباما با گروه‌هاي تروريستي رابطه داشته است

اميرحسين تيموري:در حالي كه قرار است فردا باراك اوباما و جان مك‌كين دومين مناظره انتخاباتي خود را برگزار كنند و در بحبوحه پيش افتادن تيم اوباما- بايدن از تيم مك‌كين- پي‌لن در اكثر نظرسنجي‌ها، معاون 44 ساله مك‌كين كانديداي دموكرات‌ها را به ارتباط با تروريست‌هاي آمريكايي متهم كرد. به گزارش سي‌ان‌ان، سارا پي‌لن روز شنبه و تنها دو روز پس از برگزاري مناظره با سناتور بايدن، همتاي دموكراتش، اوباما را به خاطر رابطه سياسي بسيار مختصرش با ويليام آيرز بنيانگذار يك گروه تروريستي، راديكال و زيرزميني در آمريكا به نام «آب و هواي زيرزميني» به باد انتقاد گرفت و او را به داشتن ارتباط با اين دسته از تروريست‌هاي آمريكايي متهم كرد. معاون مك‌كين در كمتر از يك ماه مانده به رقابت حساس چهارم نوامبر، در ايالت كلورادو گفت: «آمريكا بزرگ‌ترين نيروي خوب در اين دنياست. رقيب دموكرات‌ ما اما كسي است كه آمريكا را كشوري معيوب مي‌پندارد و بدين‌سان با تروريست‌هايي كه كشور ما را هدف قرار داده‌اند ارتباط دارد.» خانم پي‌لن همچنين به مقاله منتشرشده‌اي در روزنامه نيويورك‌تايمز ديروز شنبه اشاره كرد كه در آن به ارتباطات اوباما و آيرز اشاره شده اما در پايان آن ذكر شده است كه: «آقاي اوباما هرگز نسبت به ديدگاه‌هاي راديكال آيرز و گروهش احساس نزديكي نكرده است و اوباما وي را مردي مي‌داند كه هنگامي كه او تنها هشت سال داشت به اعمال شنيعي در آمريكا مبادرت ورزيده بود.» سارا پي‌لن در ادامه سخنانش در شهر انگلوود كلورادو گفت: «اوباما مردي است كه همچون من و شما به آمريكا نمي‌نگرد.» معاون مك‌كين كه در هفته‌هاي اخير به خاطر اشتباهات فاحش‌اش در دو گفت‌وگوي تلويزيوني با شبكه‌هاي اي‌بي‌سي و سي‌بي‌اس از جانب جمهوريخواهان نيز مورد انتقاد قرار گرفته بود سخنان مذكور عليه اوباما را دو بار ديگر در روز شنبه و اين‌بار در شهرهاي كاستا مسا وكارسون ايالت كاليفرنيا نيز تكرار كرد. بلافاصله پس از سخنان پي‌لن و برخي از جمهوريخواهاني كه خواستار شفاف شدن ارتباطات گذشته اوباما شده‌اند ستاد اوباما به شدت اين ادعاها را رد كرد. بن‌لابولت يكي از سخنگويان اوباما در اين خصوص گفت: «اوباما و آيرز از زماني كه باراك در سال 2005 وارد سنا شد هيچ ارتباط تلفني يا اينترنتي‌اي با هم نداشته‌اند و آخرين ديدار اين دو بيش از يك سال پيش در محله‌اي در شيكاگو صورت گرفت.» لازم به ذكر است كه ويليام آيرز و گروه زيرزميني آب و هوا متهم به چندين بمبگذاري در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970 در محوطه پنتاگون و عمارت كنگره آمريكا و نيز شهر سان‌فرانسيسكو كه منجر به كشته شدن يك افسر پليس و چند فرد ديگر شده است، هستند. نخستين تحركات تروريستي اين گروه زماني انجام شد كه اوباما تنها هشت سال داشت. به گزارش سي‌ان‌ان، اوباما از سال 1995 چندين‌بار با آيرز كه هم‌اينك 63 سال دارد، ديدار داشته است. در همين حال و در حالي كه نزديكان اوباما اين اتهامات معاون پي‌لن و ساير جمهوريخواهان را براي انحراف افكار عمومي آمريكا از بحران اقتصادي در اين كشور خوانده‌اند نشريات معتبر ديگر آمريكايي همچون نيويوركر، واشنگتن‌پست، تايم، شيكاگو سان‌تايمز و نيوريپابليك نيز ايده داشتن روابط نزديك اوباما و آيرز را رد كردند. لازم به ذكر است كه آيرز در سال 1974 از اتهامات بمب‌گذاري و شورش تبرئه شد و هم‌اينك استاد مسائل آموزشي در دانشگاه ايلينوي شهر شيكاگو، يعني شهر محل اقامت اوباماست.

اوباما: عامل نژاد مرا به عقب نمي‌راند
كانديداي دموكرات‌ها طي سخناني اعلام كرد كه پيشتازي وي در نظرسنجي‌ها به معني اين است كه راي‌دهندگان آمريكايي به خاطر عامل نژاد او را رد نخواهند كرد. به گزارش سايت Politico اوباما طي ويدئوكنفرانسي از شهر نيوپورت‌نيوز و ويرجينيا اعلام كرد كه من هم‌اكنون و در يك ماه مانده به انتخابات در ويرجينيا پيشتازم و اين به معناي ناديده گرفتن مسئله نژاد و رنگ پوست از سوي آمريكايي‌هاست.
بحران اقتصادي؛ عاملي براي تغيير رنگ ايالت‌ها؟
نيويورك‌تايمز طي گزارشي ديروز اعلام كرد كه كانديداها با توجه به تاثير بحران اقتصادي بر جامعه آمريكا به دنبال فتح ايالات‌هايي‌اند كه سابقا از آن رقيب‌شان بوده است. براساس اين گزارش مك‌كين در سال جاري به دنبال فتح ايالت‌هاي نيوهمپشاير، پنسيلوانيا، ويسكانسين و مينه‌سوتاست كه در سال 2004 از آن دموكرات‌ها شد و اوباما نيز به شدت به دنبال فتح ايالت‌هايي همچون كاروليناي شمالي است كه در سال 2004 به رنگ قرمز يعني رنگ جمهوريخواهان درآمد و از آن بوش شد.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن