تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820520610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب قابل توجه در رسانه‌هاي خارجي: برگزاري كنفرانس صادرات گاز ايران با كمك شركت‌هاي خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بازتاب قابل توجه در رسانه‌هاي خارجي: برگزاري كنفرانس صادرات گاز ايران با كمك شركت‌هاي خارجي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

برگزاري همايش بين‌المللي صادرات گاز ايران كه با حمايت شركت‌هاي بزرگ خارجي همراه شده است، توجه رسانه‌هاي خارجي را به خود جلب كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دومين همايش بين المللي صادرات گاز ايران در حالي آغاز به‌كار كرده كه اين همايش با حمايت شركت‌هاي عمده اروپايي مواجه شده است.

فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي بالقوه ايران در صادرات گاز از اهداف اين كنفرانس اعلام شده است.

به گزارش رسانه‌هاي خارجي شركت‌هايي از امارات، كره جنوبي، يونان، اسپانيا، ژاپن، قطر، اتريش، لهستان و روماني در اين كنفرانس حضور دارند.

براساس اين گزارش‌ها، ايران صاحب دومين منابع بزرگ گاز جهان است اما فشار غرب به خصوص آمريكا بر شركت‌هاي خارجي، توسعه اين صنعت را با مشكلاتي مواجه كرده است.

مشاركت شركت‌هاي اروپايي و علاقه آنها به سرمايه گذاري در صنعت نفت و گاز ايران، عليرغم فشارهاي وارده، نشان مي دهد كه منافع اقتصادي از ملاحظات سياسي فراتر مي رود.

اين كنفرانس دو روزه از جمله با حمايت‌هاي شركت او.ام.و اتريش و كرسنت پتروليوم امارات متحده عربي برگزار مي شود كه اين اتفاق با مخالفت برخي گروه‌هاي افراطي مخالف ايران در اروپا مواجه شده است.

گروه "بمب را متوقف كنيد" كه براي تحريم‌هاي بين المللي عليه ايران لابي مي كند دو روز پيش از آغاز كنفرانس از اين شركت اتريشي انتقاد كرده بود.

يك سخنگوي او.ام.و در اين خصوص گفته است كه برگزاري اين كنفرانس ناقض هيچ يك از قوانين و مقررات اتحاديه اروپا يا سازمان ملل نيست.

به گزارش بي.بي.سي، آمريكا سعي كرده است شركت‌هاي انرژي اروپايي را از معامله با ايران منصرف كند با اين اميد كه اين كشور برنامه اتمي اش را كنار بگذارد.

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، چند روز پيش در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اين كنفرانس اشاره كرد كه توتال فرانسه اخيرا از سرمايه گذاري در صنعت گاز ايران انصراف داده است.

وي در مورد او.ام.و نيز گفت كه مي‌داند دولت آمريكا درباره علاقه اتريش به بررسي سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز ايران با دولت آن كشور گفت‌وگو كرده است. وي بار ديگر از شركت‌هاي خارجي خواست از سرمايه گذاري در ايران خودداري كنند.

به گزارش آسوشيتدپرس مايكل پيسر، قائم مقام او.ام.و كه روز شنبه در كنفرانس گاز تهران سخنراني كرد استدلال كرده است كه اروپا بايد به دنبال توسعه مسيرهاي تازه واردات گاز باشد و ايران يكي از منابع بالقوه خوب براي تامين نيازهاي آينده گاز اين قاره است.

شركت "اي ال جي" سوئيس در ماه مارس يك قرارداد چند ميليارد دلاري براي خريداري گاز طبيعي ايران طي 25 سال آينده با اين كشور امضا كرد كه اعتراض آمريكا را در پي داشت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن