تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819625232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعطاي نشان ويژه خادمين فرهنگ عفاف و حجاب به رسانه هاي برتر


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اعطاي نشان ويژه خادمين فرهنگ عفاف و حجاب به رسانه هاي برتر
مناسب است تحقيقي در خصوص چگونگي ستاره سازي مرتبط با موضوع عفاف و حجاب از طريق رسانه ملي صورت گيرد.
دومين نشست شوراي اطلاع رساني نخستين جشنواره بين المللي نور با حضور نمايندگان رسانه هاي جمعي و مشاور رئيس و دبير شوراي اطلاع رساني جشنواره در سالن همايش هاي معاونت سياسي سازمان صدا و سيما برگزار شد و موضوع اعطاي نشان ويژه خادمين فرهنگ عفاف و حجاب به رسانه هاي برتر اين عرصه در همايش اختتاميه جشنواره توليدات رسانه اي نور به تصويب رسيد.
به گزارش ستاد اطلاع رساني نخستين جشنواره بين المللي نور، در ابتداي اين نشست محمد صادق افراسيابي؛ مشاور رئيس و دبير شوراي اطلاع رساني جشنواره از تصميم مسئولين جشنواره براي اعطاي نشان ويژه خادمين فرهنگ عفاف و حجاب به رسانه هاي برتر در پنج حوزه خبرگزاري ها و سايت هاي خبري، مطبوعات، برنامه هاي راديويي و تلويزيوني در سطح ملي ، نرم افزارهاي چند رسانه اي ، و برنامه هاي ماهواره اي خبر داد و گفت: از آنجا كه داوري انتخاب رسانه هاي برتر بر عهده اعضاي شوراي اطلاع رساني قرار گرفته است، لازم است اعضاي شوراي از تعصب نسبت به رسانه هاي خود دوري كرده، و با رعايت بي طرفي و انصاف بر اساس ميزان انتشار مطالب مرتبط با موضوع عفاف و حجاب، مخاطب پسند بودن، استفاده از خلاقيت و نوآوري در توليد مطالب، رعايت مسائل اخلاقي و پرهيز از مطالب زرد و صرفا جنجالي، و در نهايت عمق اثر گذاري بر مخاطب نسبت به داوري اقدام كنند. در ادامه اين نشست نحوه تعامل رسانه ها با مردم براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مورد بحث و بررسي قرار گرفت و بر ضرورت ستاره سازي متناسب با فرهنگ ديني توسط رسانه هاي جمعي تاكيد شد.
مريم جمالي عالم؛ سردبير هفته نامه همشهري خانواده، با اشاره به اينكه توجه به امر ستاره سازي مي تواند يكي از راهكارهاي اصلي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلقي شود، گفت: مناسب است تحقيقي در خصوص چگونگي ستاره سازي مرتبط با موضوع عفاف و حجاب از طريق رسانه ملي صورت گيرد و بر اين اساس توليداتي به صورت فيلم هاي داستاني ، كوتاه، مستند، سريال ها، و برنامه هاي تركيبي با محوريت ستاره هاي محجبه ساخته شود. همچنين ساير رسانه ها بايد اهميت بيشتري به اخبار ستاره هاي منطبق با فرهنگ اسلامي داده و از آن ها حمايت كنند.
منيژه شعاعي؛ كارشناس شبكه چهار سيما، و مشاور مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در تكميل سخنان سردبير همشهري خانواده گفت: پرداختن به زندگي و افكار چهره هاي برتر علمي، پژوهشي و فرهنگي در قالب برنامه هاي مستند و گزارشي يكي از بهترين راه هاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب است. چرا كه اين افراد عمدتا افرادي محجبه و با حياء هستند و به خوبي مي توانند تاثير رعايت عفاف را بر موفقيت هاي شخصي خود بيان كنند.
وي با اشاره به اينكه شبكه چهار سيما آمادگي دارد تا برنامه هايي را با موضوع عفاف و حجاب توليد كند، خاطر نشان ساخت: آسيب شناسي گسست بين نسل ها، بررسي سن حجاب ، تحليل نگرش مردان شهوتران نسبت به زنان بد حجاب، رابطه ي امنيت اجتماعي و رواني زنان با مقوله ي حجاب، توجه به وضعيت بازار پوشش و نقد واردات بي رويه لباس هاي خارجي از جمله موضوعاتي هستند كه در كنار بحث ستاره سازي مورد توجه شبكه چهار سيما قرار دارد.
زهره رضايي؛ كارشناس اجتماعي خبرگزاري فارس از ديگر اعضاي اين نشست بود كه بر امر الگو سازي و شناسايي الگوهاي اسلامي به جوانان از طريق رسانه ها تاكيد كرد و گفت: مقوله حجاب، فلسفه ، فوايد و حدود آن هنوز به درستي براي جوانان تبيين نشده است و علت بسياري از مشكلات اجتماعي ما در حوزه عفاف كم كاري سيستم آموزشي و فرهنگي در اين زمينه است.
مريم حداد؛ نماينده شبكه ي خبر، يكي ديگر از اعضاي نشست بود كه به راهكارهاي طرح موضوع عفاف و حجاب در شبكه خبر توجه كرد و گفت: اگر قرار است حجاب و عفاف در رسانه ملي مطرح شود بايد از زاويه جديدي به آن نگاه كرد، و پرداختن به اين امر بايد با شجاعت توام با عقلانيت همراه باشد؛ بدين صورت كه ابتدا موضوع در سطح نخبگان جامعه آسيب شناسي شده و سپس با مراجعه با علماي دين به سوالات مربوطه پاسخ داده شود.
لازم به ذكر است نخستين جشنواره توليدات رسانه اي عفاف و حجاب (نور) از هفتم تا نهم آبان ماه به مدت سه روز در سالن همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما، خانه عكاسان ايران، و برخي سينماهاي تهران و شهرستان ها برگزار خواهد شد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن