تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820682403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت : اصلاح الگوي مصرف گاز ، اجتناب ناپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزير نفت : اصلاح الگوي مصرف گاز ، اجتناب ناپذير است
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/07/13
وزير نفت گفت : هيچ راهي جز اصلاح الگوي مصرف ، قيمت هاي انرژي ، ايجاد فرهنگ و ساختار صنعتي نداريم و بايد از جديدترين فناوري هاي روز دنيا استفاده
كنيم.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر غلامحسين نوذري امروز در دومين همايش بين المللي گاز ايران با بيان اينكه بيش از 53 درصد گاز توليدي كشور را سه دهك جمعيتي اخر ، مصرف مي كنند بر ضرورت بهينه سازي مصرف گاز در كشور تاكيد كرد .
وي اجراي طرح تحول اقتصادي با محور هدفمند كردن يارانه ها را بهترين راه براي اصلاح ساختار اقتصادي كشور دانست و گفت : تقريبا همه دولت ها در سي سال گذشته موافق اجراي اين طرح بوده اند.
نوذري با طرح اين سوال از صنعت گاز كشوركه برغم توليد زياد و ذخاير عظيم گاز در كشور چرا بايد نگران كمبود گاز در زمستان باشيم ، گفت : بخشي از مصرف گاز در كشور ، بي رويه و غيراصولي است.
نوذري افزود : با اين ميزان مصرف گاز بايد توليد ناخالص داخلي GDP كشور بسيار بيشتر از ميزان كنوني باشد و به همين علت بخشي از تلاشهايمان به بهينه سازي مصرف معطوف شده است.
وي اظهار داشت : امسال حدود هفتاد ميليون متر مكعب گاز ازفازهاي 9 و 10 و 20 و 25 ميدان گازي پارس جنوبي و نيز با بهينه سازي پالايشكاهها به ظرفيت توليد گاز كشور افزوده مي شود.
وزير نفت با اشاره به ذخاير عظيم گاز دركشور سهم ايران را در بازارهاي گاز جهان حدود يك درصد و در مقايسه با منابع ان بسيار ناچيز توصيف كرد و گفت : ايران مي تواند يكي از مطمئن ترين كشورها براي تامين نياز بازارهاي جهاني باشد و با بهينه سازي مصرف گاز مي توان ضمن تامين كامل نيازهاي كشور ، سهم قابل توجهي در بازار هاي جهاني بدست اورد.
وي با بيان اينكه تا پايان برنامه پنجم توسعه كشور توليد گاز در كشور به 950 ميليون مترمكعب مي رسد افزود : اين ميزان تا پايان اجراي برنامه هاي سند چشم انداز بيست ساله كشور به 1300 تا 1500 متر مكعب مي رسد.
وزير نفت گفت : ايران با داشتن 28 تريليون متر مكعب گاز دومين دارنده منابع گاز در جهان است و اگر نفت هم نداشته باشيم اين ميزان ذخايرگازي مي تواند نياز موتور محركه اقتصاد كشور را تامين كند.
وي اجراي طرح سهميه بندي بنزين را كاري بزرگ در جهت بهينه سازي مصرف بنزين ذكر كرد و گفت : با اجراي اين طرح روزانه دستكم بيست ميليون ليتر در مصرف بنزين در كشور صرفه جويي شده است و در خصوص گاز نيز ضرورت اجراي اين طرح نيز بيشتر احساس مي شود.
تصوير با صدا دارد
كد 0001/10103/18
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن