تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820369999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرارداد هسته اي هند و آمريكا تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قرارداد هسته اي هند و آمريكا تصويب شد
روز شنبه اين هفته، قرارداد همكاري اتمي با هند با دويست و نود و هشت راي مثبت در برابر يكصد و هفده راي منفي به تصويب مجلس نمايندگان رسيده بود.
كنگره آمريكا قرارداد همكاري هسته اي غيرنظامي اين كشور و هند را تصويب كرده و پاكستان نيز خواستار دريافت كمك هاي مشابه از ايالات متحده شده است.

به گزارش بي بي سي، مجلس سناي آمريكا با اكثريت هشتاد و شش راي موافق در برابر سيزده راي مخالف، اين قرارداد را، كه پيشتر در مجلس نمايندگان ايالات متحده نيز تصويب شده بود، تاييد كرده و به اين ترتيب، به ممنوعيت سي ساله همكاري اتمي دو كشور خاتمه داده است.

روز شنبه اين هفته، قرارداد همكاري اتمي با هند با دويست و نود و هشت راي مثبت در برابر يكصد و هفده راي منفي به تصويب مجلس نمايندگان رسيده بود.

مصوبه كنگره آمريكا پس از امضاي رئيس جمهور اين كشور جنبه اجرايي مي يابد.

براساس اين قرارداد، آمريكا فن آوري و سوخت نيروگاه هسته اي در اختيار هند قرار مي دهد و در مقابل، آژانس بين المللي انرژي اتمي از حق بازرسي تاسيسات اتمي غير نظامي اين كشور برخوردار مي شود اما به مراكز اتمي نظامي هند دسترسي نخواهد داشت.

هند كه داراي اسلحه اتمي است و تا كنون دست به يك رشته آزمايش اتمي نيز زده است، پيمان منع گسترش جنگ افزارهاي هسته اي را امضا نكرده است و در نتيجه، ملزم به قبول بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي نيست.

پس از نخستين آزمايش اتمي هند در سال 1974، ايالات متحده همكاري هسته اي با اين كشور را محدود ساخت.

قرارداد اتمي هند و آمريكا با حمايت نمايندگان هر دو حزب دموكرات و جمهوريخواه در مجلس نمايندگان و سناي ايالات متحده به تصويب رسيده است.
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن