تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812753149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه آزاد مدرك ليسانس كردان راتاييد نكرد/ ابهام در سخنان رحيمي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: دانشگاه آزاد مدرك ليسانس كردان راتاييد نكرد/ ابهام در سخنان رحيمي
در جلسه غيرعلني امروز - سه‌شنبه- مجلس شوراي اسلامي كه با حضور خبرنگاران و پس از پايان جلسه علني برگزار شد، دكتر علي عباسپورتهراني‌فرد رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، گزارش نهايي در مورد مدرك كردان وزير كشور را ارائه كرد.

به گزارش ايسنا، رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: همان‌طور كه مي‌دانيد رييس مجلس طي نامه‌اي ماموريت دادند تا اصالت مدرك كردان مورد بررسي قرار گيرد كه ما از وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامي و مراجع ديگر تهيه كرده‌ايم و با خود آقاي كردان نيز جلسه داشته‌ايم.

وي در بيان خلاصه‌اي از اين گزارش گفت: در مورد مدرك دكتراي افتخاري مشخص شد؛ در حدود سال 76 فردي كه به نحوي با انتشارات دانشگاه آكسفورد مرتبط بوده و در ايران فعاليت داشته كه اسم و مشخصات وي وجود دارد با تماس با كردان با واسطه شخص ديگري، در ازاي مقاله‌اي، پيشنهاد دريافت مدرك دكتراي افتخاري از آكسفورد را مي‌دهد و كردان مقاله‌اي را ارايه مي‌دهد.

وي ادامه داد: پس از مدت‌ زماني، مدركي با امضاي سه نفر از اساتيد دانشگاه آكسفورد مي‌آيد كه بر اساس نظر رسمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، اين مدرك دال بر طي روند متعارف دانشگاهي نيست و اصولا اين گونه مدرك با امضاي رييس دانشگاه اعتبار خواهد داشت كه در اين مدرك ديده نمي‌شود. لذا روشن گرديد كه فرد واسط مدركي كه اعتبار رسمي نداشته به عنوان دكتراي افتخاري تحويل داده است.

عباسپور در مورد مدرك ليسانس و فوق ليسانس كردان نيز گفت:‌ بر اساس نظر دانشگاه آزاد اسلامي و اطلاعاتي كه كردان داده بود مشخص شد كه در ابتداي تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي كه در يك مقطع، ورود به آن، مدرك مقطع‌هاي قبلي را نمي‌خواست، وي در واحد تهران جنوب در اين دو دوره ليسانس و فوق‌ليسانس همزمان واحد‌هايي را گذرانده ‌است؛ آن هم نه به طور كامل.

عباسپور هم‌چنين درباره مدرك ليسانس علي كردان گفت: در سال 68 و 69 در دانشگاه آزاد هر كسي كه مدرك پايه‌هاي پايين‌تر را نداشت مي‌توانست هر مقطعي كه تمايل داشت بنشيند و واحد‌ها را بگذراند. اما آقاي كردان اين واحد‌ها را هم تكميل نكرده كه دانشگاه آزاد صراحتا طي نامه‌اي به مجلس عنوان كرده كه كردان فاقد مدرك ليسانس است.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد چنين فردي چطور مي‌تواند امنيت داخلي كشور را تامين كند، گفت: اين قضيه به تصميم‌گيري مجلس و به ويژه هيات رييسه و البته تصميم دولت برمي‌گردد و آنها بايد در اين زمينه اظهارنظر كنند.

وي هم چنين در پاسخ به سوال ديگري كه پرسيد كردان تاكنون چطور در دانشگاه آزاد تدريس مي‌كرده است؟ گفت: ما طبق ماموريتي كه داشتيم در رابطه با اصالت مدرك تحصيلي كردان بررسي‌هايمان را انجام داده‌ايم، اما درباره تدريس وي در دانشگاه آزاد، با وجود نامه رسمي كه از دانشگاه آزاد داشتيم اظهارنظر نكرده‌ايم و هم اكنون هم نمي‌خواهيم در اين زمينه اظهارنظر كنم.

عباسپور در پايان سخنان خود در جمع خبرنگاران درباره احتمال استيضاح وزير كشور گفت: من به نمايندگي از نمايندگان نمي‌توانم حرف بزنم، اما فكر نمي‌كنم بحث استيضاح مطرح شود.

وي اظهار داشت: اما پس از تصميم مراجع قانوني ذيربط كه براي اين دانشجويان و ترتيباتي كه براي كسب اين گونه مدارك قائل شدند، كردان هم پيگيري امر را براي كسب مدارك نكرد، لذا دانشگاه آزاد نيز مدركي در اين زمينه ارايه نكرده است.

وي گفت: البته جزييات اين گزارش در اختيار رياست محترم مجلس است.

لاريجاني نيز گفت: بر اساس آنچه وظيفه هيات رييسه بود و سوگندي كه ما ياد كرده بوديم اين موضوع به دليل آن‌كه بعد از راي اعتماد مورد بحث واقع شد ما وظيفه ديديم كه اين مساله روشن شود. لذا ماموريتي به دكتر عباسپور داديم تا آن را بررسي كند كه رييس كميسيون آموزش و تحقيقات هم رسيدگي كافي كردند و گزارشي ارايه دادند كه لپ مطلب همان بود كه اكنون ارايه شد.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: فكر مي‌كنم لازم بود بر اساس ميثاقي كه همه نسبت به اهداف انقلاب و شرايط كساني كه بايد كارگزار كشور باشند داريم، مطلب از نظر نمايندگان روشن باشد كه چگونه بوده است و بعد بر اساس مصالح كشور تصميم‌گيري شود.

به گزارش مهر ، عباسپور درباره اظهارات پيشين وزير كشور و معاون پارلماني رئيس جمهور مبني بر مفقود شدن مدرك اصلي كردان در دانشگاه آكسفورد و پيدا شدن آن در پي اعزام نماينده وزير كشور به اين دانشگاه هيچ توضيحي به نمايندگان نداد . رحيمي معاون رئيس جمهور كه به گفته عليرضا زاكاني نسخه ديگري از اين مدرك جعلي را در اختيار دارد ، پس از واكنش هاي رسانه اي به جعلي بودن مدرك كردان در استانه اخذ راي اعتماد از مجلس ، رسما رسانه ها را به شكايت در اين زمينه و پيگري مجدانه برخورد قضايي تهديد كرده بود. در عين حال به نظر مي رسد ابهام در خصوص اظهارات و عملكرد وي نيز بايستي مورد رسيدگي قرار گيرد.
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن