تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805486682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فرارسيدن عيد فطر را به همه مسلمين تبريك گفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فرارسيدن عيد فطر را به همه مسلمين تبريك گفت
گروه سياسي: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه‌اي ضمن تبريك و شادباش فرارسيدن عيدسعيد و فرخنده‌ فطر،‌ اين عيد بزرگ را از اعياد عظيم مسلمانان خواند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، در اين بيانيه آمده است: صداي پاي عيد مي‌آيد و طنين آن در گوش جهانيان به زمزمه مي‌نشيند، سرور بندگي درجان‌ها قوت گرفته، رهايي از آتش خشم الهي نويدبخش دل‌هاي واله و عاشق حضرت دوست مي‌شود و دل‌هاي مومن بر سر دوراهي عيد رمضان و رفتن ماه رمضان بلاتكليف مي‌ماند، كه از آمدن آن يك، دل شاد باشد، يا از رفتن اين يك، محزون؟

عيد رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شكر كه اين آمد و صد حيف كه آن رفت

«عيد فطر» پاك‌ترين و عيدترين عيدهاست؛ چراكه پاداش يك ماه عبادت و زهد و تهجد و شست و شوي جان در نهر پاك رمضان است و در عيد فطر پيروزي فطرت بر شهوت را به جشن مي‌نشينيم.

«عيد فطر»، عيد فطرت و خودسازي است كه اگر نباشد ساير عيدها تكميل نگردد و اگر چنين عيدي در زندگي انسان تحقق يابد همه روز، روز عيد است.

عيد فطر؛ عيد بزرگ عبوديت و بندگي است، عيد فطر؛ عيد آسودگي از آتش غفلت است، عيد رهيدگي از رنجش هواهاي نفساني و خواهش‌هاي شيطاني.

عيد فطر؛ عيد بزرگ و پايان ضيافت الهي است، روز پاداش و مزد مومنان روزه‌دار حقيقي و شب‌ زنده‌داران بيداردل،

عيد فطر؛ عيد پايان رمضان نيست، بلكه عيد برآمدن انساني نو از خاكسترهاي خويشتن خويش است، چونان ققنوس كه از خاكستر خويش دوباره متولد مي‌شود و رمضان كوره‌اي است كه منيّت انسان را مي‌سوزاند و آدمي نو با جاني تازه از آن سر برمي‌آورد.

فطر؛ شادي و دست‌افشاني بر رفتن رمضان نيست، بلكه برآمدن روز نو، روزي نو و انساني نو است.و بالاخره عيد فطر؛ عيد تولد دوباره ماست، عيد آشتي ما با فطرت پاك و معصوم خودمان، عيد فطر ثمره يك ماه تلاش و خودسازي معنوي انسان است و عيد فطر، ميوه‌ حلاوت عبادت از درخت رمضان است. فطر؛ عيد نو برخاستن از نو است، عيد نوآوري و شكوفايي بشر اين خليفه الهي است.

عيد فطر؛ روزي است كه خداوند آن را از ميان ديگر روزها برگزيده است و ويژه هديه بخشيدن و جايزه به بندگان خويش ساخته و آنان را اجازه داده تا در اين روز رخصت حضور گرد حضرت دوست را تجربه كنند و بر خوان كرم و اريكه رحمت او تكيه زده و ادب بندگي و عبوديت به جاي آرند، چشم اميد به درگاه رحمت و كرم او دوخته و از خطاهاي سرزده‌ خويش پوزش جويند، نيازهاي خويش نزد او آرند و آرزوهاي خويش از او خواهند دست دعا و راز و نياز و استغاثه به درگاه بي‌نياز او بلند كنند و او را صدا زده و به او اقتدا كنند و بخشايش و غفران و چاره‌سازي را از او طلب و خير دنيا و آخرت را از او مسئلت نمايند و زمان ما را به پايان يك عيد بزرگ رهنمون است و وقت اجابت است و دعا، زمان پاداش است و كرم و منتي بس بزرگ، كه خداوند سبحان بر گردن بندگان خود كه لياقت كسب فيض در خوان گسترده‌ كرم رمضان را نيافته‌اند گسترده و بر همگان آشكار ساخته است.

در آن روز با چشم اميد به درگاه ايزد يزدان و سپهر صاحبدلان با حالتي خاضع و خاشع و دستاني گسترده در حال تضرع او را مي‌خوانيم و مي‌گوئيم:

مهربانا، كريما، رحيما! به پاسداشت مهرورزي تو، روزه گرفتيم و اكنون به نماز فطرت، پاك مي‌رويم و در آبي رحمتت،‌ روح و جان مي‌شوييم و تن‌پوش آموزش بر تن مي‌نماييم. در اين لحظه‌هاي سبز استجابت، شاخه‌هاي نخل آرزو را در دست گرفته و ظهور آخرين منجي عالم بشريت و ابر مرد تاريخ‌ساز اعصار را از تو مي‌خوانيم و فقط از تو كمك خواسته و تو را مي‌خوانيم و فقط تو را مي‌پرستيم.

باشد كه اين حالت خوب و حال خوش كسب شده در طول ماه مبارك رمضان بر ما تا رمضان بعدي و ضيافتي ديگر پايدار و باقي بماند و اين ماه آزمايشي باشد براي سال نويي كه از نو مي‌روييم و شكوفا مي‌شويم و به شكوفايي مي‌رسانيم.

اميد است در سال نوآوري و شكوفايي با بهره‌گيري از ظرفيت رمضان و عيد بزرگ آن نو به نو شده و جامعه خود را به شكوفايي اخلاقي ـ انساني رهنمون باشيم.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن