تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820683241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارمغان فرار دختران آلماني از خانه و خانواده


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ارمغان فرار دختران آلماني از خانه و خانواده
از هم پاشيدگي خانواده، گسست در روابط خانوادگي ، توجه بيش از حد و يا بي توجهي والدين و مهمتر از همه خشونت و سوء استفاده جنسي از سوي ديگر اعضاي خانواده، بانوان را به ترك خانه و يافتن پناهگاهي در خيابان ها، ايستگاه هاي قطار و ديگر اماكن در آلمان وا مي دارد.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از سايت رسمي كميسيون مبارزه با خشونت آلمان، صرفنظر از معضلاتي كه منجر به فرار بانوان جوان آلماني از خانه مي شود، خطرات و تهديدهايي كه پس از فرار متوجه اين افراد است به مراتب بيشتر بوده و به آسيب هاي جبران ناپذير رواني و جسمي در آنان مي انجامد.

براي اين دختران كه در خيابانها روزگار مي گذرانند تجربه خشونت جنسي بخش اعظم خاطرات روزمره است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، زنان بي خانمان علاوه بر اين دوران، كودكي و جواني خود را نيز با سوء استفاده جنسي نزديكان و اطرافيان سپري كرده اند.

بيماري هاي رواني زنان بي خانمان نيز عمدتاً از خشونت هاي مبتلا به آنان سرچشمه مي گيرد. اين زنان با مشكلات گوناگوني در اين زمينه روبرو هستند كه حل آن نيازمند كمك نهادهاي اجتماعي است. به ا عتقاد كارشناسان شناسايي اين زنان و آگاهي از سطوح مختلف زندگي و مشكلات آنان مي تواند راه گشاي نهادهاي مددكاري باشد.

شرايط خانوادگي جديد زنان در آلمان آنان را به زندگي مستقل در جامعه سوق مي دهد كه خود اين امر پيامدهاي ديگري مانند بيماري هاي رواني و منحرف شدن را به دنبال دارد، تعلق نداشتن به يك خانواده و نبود نقطه اتكا درصد ابتلا به اختلالات رواني را در اين زنان افزايش مي دهد. اما بي خانماني مهمترين عامل بيماري هاي رواني در دختران و زنان جوان است.

روانشناسان معتقد به ارتباط بنياديني ميان تجربه هاي خشونت آميز و اختلالات رواني هستند كه اين تجربيات هسته اصلي ترس ها، رفتارها و توهمات زنان را موجب مي شوند.

مطالعاتي كه از زنان بي خانمان در چند مركز مددكاري برلين صورت گرفته نشان مي دهد 80 تا 90 درصد اين افراد مورد تجاوز قرارگرفته اند، همچنين يك سوم اين زنان در خيابان ها، يك سوم در آپارتمان هاي دوستان و يك سوم نيز در هرجايي كه ممكن شود به زندگي خود ادامه مي دهند.

اين در حالي است كه نهادهاي دولتي تنها از نيمي از موارد تجاوز و خشونت جنسي عليه اين زنان مطلع مي شوند. به گفته يكي از كارشناسان مسائل اجتماعي ، افزايش خشونت ها در خانواده بيكاري سرپرست هاي خانوار و يا اعتياد به الكل از سوي پدر يا همسر دليل ديگري براي زنان جهت فرار از خانه است.

زناني كه سوء سابقه داشته و به زندان افتاده اند آمادگي بيشتري براي تأثير پذيري از مشكلات دارند. در برخي گزارشات از وجود زنان بي خانمان مبتلا به بيماري رواني سخن به ميان آمده كه در دوران جمهوري دموكراتيك آلمان شرقي در زندان بوده و شكنجه شده اند.

اين زنان پيش از بي خانماني بيماري رواني د اشته و يا بر اثر بي خانماني دچار اختلال رواني شده اند و گزارش ها از وجود هر دو دسته در ميان زنان بيمار حكايت مي كنند. با اين وجود بيشتر اين بيماران را زناني تشكيل مي دهند كه پس از بي خانمان شدن دچار معضلات رواني گشته اند.

اين بيماري ها با ادامه شرايط زندگي خياباني شديدتر نيز مي شود. زندگي در خيابان علاوه بر تشديد اختلالات رواني موجب زيان هاي جسمي و تنها تر شدن زنان مي شود. بررسي ها نشان گر تأثيرات مخرب تنهايي بر زنان است، رها شدگي، عدم امنيت و بي پناهي احساسات ناخوشايندي است كه زنان تنها را تهديد مي كند.

واكنش زنان به خطرات تهديد كننده تدافعي و شكننده است. در بيشتر موارد آنان در معرض تهديدات غير قابل كنترل و ناگهاني قرار مي گيرند و مقاومت در اين موقعيت ها بي نتيجه است.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن