تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با توجه به بحران شديد اقتصادي آمريكا؛ نيشن: جنگ عراق به سود اوباما تمام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با توجه به بحران شديد اقتصادي آمريكا؛ نيشن: جنگ عراق به سود اوباما تمام مي‌شود
خبرگزاري فارس: يك نشريه آمريكايي در گزارشي نوشت كه مناظره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا خصوصا در مورد عراق در واقع به سود اوباما تمام شد.


به گزارش فارس، هفته نامه "نيشن" در گزارشي با اشاره به اين كه بحث و مشاجره در مورد جنگ عراق اغلب به سود نامزد حزب دموكرات تمام خواهد شد نوشت كه اولين مناظره انتخاباتي "جان‌مك‌كين" نامزد حزب جمهوري‌خواه و "باراك اوباما" نامزد دموكراتهاي آمريكا در انتخابات رياست جمهوري‌ كه روز جمعه گذشته برگزار شد به گونه‌اي ادامه پيدا كرد كه تمركز اصلي آن به مسئله جنگ عراق معطوف شد و اين موضوع كه رابطه مستقيمي با بحران اقتصادي كنوني آمريكا دارد در واقع به نفع اوباما رقم خورد.
در اين گزارش تحليلي آمده است اگر چه قرار بود اين دو نامزد رياست جمهوري انتخابات آمريكا كه قرار است روز 4 نوامبر سال جاري برگزار گردد بيشتر در مورد بحران مالي آمريكا با يكديگر مناظره كنند اما در ادامه اين اين مناظره سياسي موضوع جنگ عراق و مسئله مبارزه با تروريسم موضوعاتي بودند كه به نوعي چالش برانگيز منجر به تخريب موقعيت سياسي نامزد جمهوري‌خواهان و اعضاي ديگر اين حزب همچون "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا شد.
نويسنده اين گزارش تحليلي در بخشي با اشاره به كوتاه نيامدن جمهوريخواهان از موضع جنگ طلبانه خود بويژه در جنگ عراق تاكيد كرد كه مك‌كين در اين مناظره نشان داد كه براي پيروزي در جنگ عراق تمايل دارد تا آمريكا همچنان به اشغال اين كشور ادامه دهد حال اين اشغال صد سال يا بيشتر طول بكشد براي آنها فرقي چنداني ندارد.
وي در ادامه افزود كه در اين مناظره اوباما دقيق‌تر از مك كين عمل كرده و از آنجايي كه نامزد جمهوري‌خواهان يكي از مخالفين اين جنگ مصيب‌بار است همچنان بر عقيده خود استوار مانده و اظهار كرد كه اين جنگ 6 ساله كه جز بحران اقتصادي براي آمريكا هيچ نكته مثبتي در بر ندارد همچنان در حال ادامه يافتن است.
بنا بر اين گزارش، مك‌كين كه در اين مناظره جنگ عراق را موضوع اصلي آمريكا در عصر حاضر خواند در بخشي از گفتگوي خود با انتقاد از اوباما اظهار كرد كه نامزد دموكرات‌ها هيچ درك درستي از اهميت جنگ عراق و ماندن نيروهاي آمريكايي در خاورميانه ندارد كه اين موضوع باعث شد تا جنگ عراق واقعا تبديل به مهمترين مسئله در اين مناظره گردد.
از سوي ديگر اوباما با اصرار هر چه تمام تاكيد كرد كه مك‌كين فاقد هر گونه "ديدگاه استراتژيك وسيع‌تر" است كه آمريكا براي بازي كردن نقش كليدي در صحنه جهاني و داخل كشور، به آن نيازمند است.
اوباما در اين مناظره، جمهوري‌خواهان را مسئول جنگ خانمانسوز عراق دانست كه به سردكردگي دولت بوش در سال 2003 آغاز شد. وي در اين باره گفت كه از يك سال قبل از اين تاريخ يعني سال 2002 جمهوري‌خواهان در مورد حمله به عراق نقشه كشيده بودند و با موافقت افرادي همچون مك‌كين در سال 2003 به اين كشور حمله كردند.
در بخش ديگر اين گزارش آمده است كه مك‌كين با رد كردن اين موضوع و دفاع از سياست جنگ طلبانه دولت بوش، جنگ عراق را اشتباه ندانست و مخالفين با اين جنگ همچون اوباما را افراد بي‌تجربه خواند.
در ادامه اين گزارش آمده است از آنجايي كه اين مناظره در واقع براي بحث و گفتگو در مورد بحران اقتصادي حاضري بود كه آمريكا دچار آن شده است، اوباما توانست با پرداختن به موضوع هزينه‌هاي بالاي جنگ عراق، بسياري از كارشناسان مسائل اقتصادي و سياسي را با خود همراه كند تا جايي كه آنها همزمان با پخش اين مناظره از طريق تماس تلفني نظرات خود را ارائه كرده كه نظر اغلب آنها اين بود كه جنگ عراق طولاني شده و باعث شده است تا بحران اقتصادي شديدي دامنگير آمريكا شود.
هفته‌نامه نيشن در ادامه افزود كه اوباما در اين مناظره از مك‌كين پرسيد آيا آمريكا بالاخره از عراق خارج خواهد شد يا خير؟ كه مك‌كين در جواب وي پاسخ داد:« نامزد دموكرات‌ها از آنجايي كه بي‌تجربه است نمي‌داند كه رئيس‌جمهور آينده آمريكا به اين موضوع كه نيروهاي آمريكايي آيا از عراق خارج خواهند شد يا خير نخواهد پرداخت، بلكه بايد به اين موضوع توجه كند كه نيروهاي آمريكايي "چگونه" و "چه زماني" از اين كشور خارج خواهند شد.»
نويسنده اين گزارش تاكيد مي‌كند كه منظور مك‌كين از "چگونه" و "چه زماني" در واقع ادامه جنگ عراق تا هر زماني تنها براي رسيدن به پيروزي آمريكا در اين كشور و حضور هميشگي در منطقه خاورميانه بود.
اين هفته نامه آمريكايي ادامه داد كه اين امر موجب شد تا بيش از 57 درصد از بينندگان اين مناظره با مك‌كين به مخالفت پرداخته و با نظرات اوباما مبني بر خروج هر چه سريع‌تر نيروها از عراق موافقت كنند.
در بخش ديگري از اين گزارش تاكيد شد كه مك‌كين يكي از مسببين بوجود آمدن جنگ عراق است اما وي با وجود كشته شدن بيش از 4 هزار سرباز آمريكايي و صدها هزار نفر از مردم عراق و آواره شدن ميليون‌ها نفر از مردم اين كشور همچنان به ادامه جنگ عراق تاكيد مي‌كند.
نويسنده اين گزارش تاكيد كرد كه مك‌كين به خاطر توجيه كردن اقدامات جنگ‌ طلبانه آمريكا به موضوعاتي متوسل مي‌شود كه با احساسات مردم ارتباط پيدا مي‌كند.
وي در پايان با اشاره ضمني به آينده تيره آمريكا در صورت پيروزي جمهوري‌خواهان تصريح كرد اگر چه اكثر مردم آمريكا با جنگ آمريكا در عراق بشدت مخالف هستند اما مك‌كين براي توجيه طرح‌هاي اشغال‌گرانه دولت بوش و دوستان جمهوري‌خواهش اظهار مي‌كند كه مادران سربازان كشته شده آمريكايي از آنها خواسته‌اند كه جنگ عراق را تا پيروزي اين كشور ادامه دهند كه اين موضوع نشان مي‌دهد اگر جمهوري‌خواهان زمام امور كشور را بدست گيرند بايد انتظار داشت تا جنگ عراق همچنان ادامه يافته و خروج نيروهاي آمريكايي از اين كشور همانطور كه بارها از سوي جمهوري‌خواهان ابراز شده به سال‌هاي بسيار دور موكول شود.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن