تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820373381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه دست‌هايي مانع صادرات گاز ايران هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چه دست‌هايي مانع صادرات گاز ايران هستند؟
هند با توجه به فشارهاي آمريكا كه در صدد محدود كردن صادرات انرژي از ايران است با بهانه تراشي هاي صوري و بدون پايه و اساس، در حضور رسانه اي خود افكار عمومي را به سمتي سوق مي دهد كه مشكل از جانب ايران قلمداد شود
در حالي كه طرف‌هاي پاكستاني و هندي از مانع توافق ننيافتن بر سر قيمت در سر راه خط لوله صلح ياد مي‌‌كنند، اطلاعات تازه و كشف نشده‌اي در اين رابطه به دست آمده كه حكايتي بر خلاف آن را به گوش مي‌رساند.

به گزارش خبرنگار تابناك؛ خط لوله انتقال گاز ايران به هند و پاكستان كه به دليل درگيري هاي چند ساله اين دو كشور به خط لوله صلح معروف شده است پيش از آن كه موانع اقتصادي بر سر راه نهايي شدن آن سنگ اندازي كنند مشكلات و پنهان كاري‌هاي سياسي مانع به ثمر رسيدن آن هستند.

بنا بر اين گزارش؛ كشور هند كه در زمره كشورهاي نزديك به ايالات متحده آمريكا به شمار مي رود و در قريب به اتفاق موضع گيري‌ها و حضور خود در صحنه جهاني بر اين موضوع مهر تاييد زده است، در امضاي نهايي اين قرار داد نيز از اين معادله تخطي نكرده است.

به طوري كه بنا بر اظهارات منابع آگاه، هند با توجه به فشارهاي آمريكا كه درصدد محدود كردن صادرات انرژي از ايران است با بهانه تراشي‌هاي صوري و بدون پايه و اساس، در حضور رسانه‌اي خود افكار عمومي را به سمتي سوق مي دهد كه مشكل از جانب ايران قلمداد شود، در حالي كه مخالفت آمريكا با صادرات گاز ايران به هند و پاكستان، دليل واقعي اين بهانه جويي‌ها بوده و مقامات هندي نيز از حسن نيت ايران در اين باره سوء استفاده كرده و انعقاد قرار داد را از مدت‌ها پيش به اين سو در پيچ و خم نافرجام سياسي كاري سرگردان كرده اند. اين در حالي است كه پاكستان در اغلب موارد با احداث اين خط لوله موافق و به ايجاد آن متمايل و به شدت نيازمند است.

هم چنين بايد خاطر نشان كرد كه كشور هند در ابعاد ديپلماسي و همكاري هاي سياسي، در بسياري موارد در جبهه مقابل ايران قرار داشته و به نظر مي‌رسد كه مشكلات امنيتي احداث اين خط لوله كه ناشي از حضور گروه‌هاي افراطي تروريست در اين دو كشور است، در كنار صرفه اقتصادي كه به عقيده صاحب نظران براي ايران بسيار كم مي باشد، موضوعي است كه بايد با توجه به موضع سياسي ضد ايراني هند در نظر گرفته شده و درباره پافشاري ايران بر اين قرار داد و پس زدن ناجوان مردانه هندي‌ها چاره اي انديشيده شود.

گفتني است كه اصرار دولت مردان بر امضاي اين قرار داد معلق، در حالي است كه تلاشي به مراتب كمتر از اين قرار داد در موضوع صادرات گاز ايران به اروپا مشاهده مي شود كه مي‌تواند در صورت نهايي شدن، ايران را به مهره كليدي سياسي و اقتصادي در صحنه جهاني مبدل سازد.
از سوي ديگر با توجه به اين جمع بندي‌ها، برخي نمايندگان مجلس پس از انجام كار تخصصي و كارشناسي، پايان خوشي براي اين قرار داد نديده و بر تعويض جهت معادلات انرژي ايران از آسيا به سمت اروپا، تاكيد و اصرار ويژه اي دارند.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن