تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820423639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«مثبت‌انديشي از منظر دين» در بخش خانواده نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «مثبت‌انديشي از منظر دين» در بخش خانواده نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم بررسي شد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: سي و سومين نشست از مجموعه نشست‌هاي تخصصي بررسي موضوعات مربوط به خانواده با موضوع «مثبت‌انديشي از منظر دين» با حضور كارشناس بخش خانواده نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «تراشيون» در اين نشست، نگرش انسان را در چگونگي نحوه زندگي بسيار مؤثر عنوان و اظهار كرد: نوع نگرش انسان به زندگي، شكل زندگي را مشخص مي‌كند، بنابراين يكي از مهارت‌هايي كه تأثير زيادي در زندگي انسان دارد، تفكر مثبت‌داشتن است.

وي با بيان ويژگي‌هاي افراد مثبت‌انديش گفت: ناچيزشمردن مشكلات، بامنطق‌بودن، استفاده از كلمات مثبت در گفتار، اعتماد به نفس و توانايي از ويژگي‌هاي اين افراد است؛ آن‌ها افكارشان در اختيار خود بوده و نظرات صحيح ديگران را قبول مي‌كنند و همواره در زمان حال، زندگي مي‌كنند و به افكار ناراحت‌كننده در گذشته اهميتي نمي‌دهند.

اين كارشناس بخش خانواده ادامه داد: برخلاف افراد مثبت‌نگر، افراد منفي‌نگر غالباً با نظرات ديگران مخالفت مي‌‌كنند و نيز بر تفكراتشان تسلطي ندارند و به طور معمول افراد عصبي و افسرده‌‌اي هستند.

حجت‌الاسلام تراشيون با تأكيد بر تقويت مثبت‌انديشي در زندگي گفت: بايد افكار خود را متوجه جنبه‌هاي مثبت زندگي كنيم و سعي داشته باشيم فهرستي از صفات خوب و بد خود تهيه كرده و به آن‌ها فكر كنيم، همچنين از هم‌نشيني با افراد منفي‌نگر خودداري كنيم.

وي در ادامه تأكيد كرد: قدر لحظات زندگي را بدانيم و در توصيف زندگي خود از واژه‌هاي مثبت استفاده كنيم.

كارشناس بخش خانواده در بخش پاياني سخنان خود يادآور شد: اگر افكارمان را كنترل كنيم خواهيم توانست زندگي خود را كنترل كنيم بنابراين شعار مهم «خواستن توانستن است» را نبايد هيچ‌گاه فراموش كنيم.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن