تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812819205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد پس از بازگشت از نيويورك: بايد به مسووليت‌هاي جهاني بيانديشيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: احمدي‌نژاد پس از بازگشت از نيويورك: بايد به مسووليت‌هاي جهاني بيانديشيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

رييس‌جمهور تصريح كرد: امروز مسووليت‌هاي ملت ما بسيار زياد است كه بايد مشكلات داخلي را حل و به مسووليت‌هاي جهاني بيانديشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان جمعه شب پس از بازگشت از نيويورك در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با تاكيد بر قرار داشتن جهان در آستانه‌ي يك تحول بزرگ و آغاز دوران جديدي، تصريح كرد: مناسباتي كه به تعبيري 60 سال و به تعبيري 200 سال در دنيا حاكم بود و با وجود دستاوردهايي براي بشريت خسارت‌هاي سنگيني به فرهنگ‌هاي انساني وارد كرد و ده‌ها جنگ حاصل آن بود كه بيش از 100 ميليون انسان كشته و صدها ميليون آواره شدند مورد قبول نيست و اين دوران جديد مناسباتش بر اساس انديشه، فرهنگ و ارزش‌هاي انساني بنا شده است.

وي ادامه داد: دوراني كه در آن كسي كه داراي اسلحه، ثروت و قدرت است داراي نفوذ است و قوانين را به نفع خود وضع مي‌كند و مناسبات را بر اساس منافع خود تحميل كند به پايان رسيده است. اكثريت ملت‌ها و دولت‌ها در يك وضع نارضايتي و اعتراض نسبت به شرايط موجودند و دنبال راه نو هستند.

رييس‌جمهور آرمان و فرهنگ ملت ايران را جايگزين و پاسخ بسيار مناسبي به اين مطالبه‌ي جهاني دانست و گفت: سازمان ملل و نشست مجمع عمومي فرصتي بي‌نظير است و جايگاهي است كه مديريت جهان بايد از آن جا سازماندهي شود و تصميم‌گيري‌ها و قانونگذاري‌هاي بين‌المللي در آن جا رقم بخورد؛ حضور ايران با اين ويژگي‌ها در اين مجمع بسيار مهم است.

او با اشاره به حجم كارهاي بسيار بالاي انجام گرفته در سفرش به نيويورك، گفت: اگر تعداد و اعضاي هيات به اندازه‌ي كافي بود چند برابر كار وجود داشت كه ما بسياري را به خاطر محدوديت‌ها نپذيرفتيم و يا لغو كرديم.

وي تاكيد كرد: يك تشنگي براي دريافت پاسخ و برقراري ارتباط موج مي‌زند و در جلسات گوناگوني كه داشتيم مباحثي مطرح شد.

رييس‌جمهور يكي از اين جلسات را جلسه با سران اديان و گرايش‌هاي گوناگون جهان با افكار و سلايق گوناگون عنوان كرد و گفت: همگي به دنبال پاكي هستند ولي در يك فضاي سنگين اين كار بسيار مشكل است.

احمدي‌نژاد اين جلسه را در نوع خود بي‌نظير توصيف كرد كه با تلاش‌هايي براي ممانعت و نيز تهديدهايي براي تحت‌الشعاع قرار گرفتن آن مواجه بوده كه با وجود اين فشارها جلسه با استقبال بيش از حد انتظار برگزار شده است.

او در ادامه نشست خود با دانشجويان در آمريكا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اين جلسه كه با حضور دانشجوياني از سراسر آمريكا كه با هزينه‌ها و اساتيد خود در اين نشست شركت كرده بودند برگزار شد، استقبال و تقاضاي بالايي بود و جوانان همه آرماني نگاه به جلو داشتند و از پاسخ‌ها در برابر شبهاتي كه شبكه‌ي استكباري ايجاد مي‌كند بسيار استقبال شد.

رييس‌جمهور ايجاد بت‌هاي جديد در دوراني كه در حال گذار است را مورد بحث قرار داد و افزود: در دوراني كه مي‌گذرد بت‌هاي جديدي در دنيا درست شده و نمادهاي غير مصنوعي ايجاد شده كه سلطه‌ي آمريكا از آن جمله است كه در اين ميان آمريكا تشنه‌ي كمال معرفي شده و رژيم صهيونيستي مظلوم‌ترين مظلوم تاريخ كه جنايت‌هايش بايد توجيه ديني شود معرفي شده است؛ اما امروز اين بت‌ها حتي در داخل خود آمريكا نيز شكسته است.

او تاكيد كرد: اگر چه انسان‌ها و اصحاب قدرت مي‌خواهند نقابي از اين بت را سر پا نشان دهند اما اين بت فرو ريخته است.

احمدي‌نژاد سپس به تبليغات صورت گرفته پيش از سفرش به نيويورك اشاره كرد و گفت: از يك هفته قبل از سفر ما و هم‌چنين از سفر سال گذشته ستادي تشكيل شده بود براي سازماندهي حركت‌هاي مردمي عليه ما براي تاثير سياسي بر پيام‌رساني ملت ايران كه در اين‌باره تبليغات چند برابر شده بود.

رييس‌جمهور ادامه داد: در اين تبليغات به مردم گفته شده بود كه اين‌ها مي‌خواهند آمريكا و اسراييل را از بين ببرند و در برنامه‌هاي تلويزيوني ايران را خطر معرفي كرده بودند كه مسووليت آن به مركزيت صهيونيست‌ها در نيويورك محول شده بود تا با ايجاد موج‌هاي انساني ايران را مرعوب و براي خود حيثيتي را تبليغ كنند. در حالي كه حتي يهودي‌هاي نيويورك نيز از اين قضيه استقبال نكردند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: به دليل اين تغيير دوران و نياز، ايران در صدر اخبار و تحولات جهان است كه اين مسئله مسووليت‌هاي ملت ما را بيش‌تر مي‌كند. بايد مشكلات داخلي را حل و به مسووليت‌هاي جهاني بيانديشيم.

به گفته‌ي رييس‌جمهور تا جهان اصلاح نشود امور عالم درست نمي‌شود.

وي پاسخ دادن به اين نيازها را وظيفه‌ي امروز مردم ما توصيف كرد كه بايد در اين خصوص وارد عرصه شويم چرا كه ملت‌ها اين را از ما مطالبه مي‌كنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اگر مسووليت خود را انجام ندهيم ممكن است ديگران با قدرتي كه دارند يك مسئله‌ي جعلي را جا بياندازند. ملت ايران به خوبي اين مسووليت را مي‌شناسد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: مشكلات ديگري هم در جهان است كه در راستاي مشكلات خودمان بايد به آن بپردازيم كه از جمله‌ي آن‌ها مشكلات اقتصادي است كه امروز حتي مديران آمريكا نيز مستاصل‌ هستند و مردم هم از اين كه بتوانند مديران كاري انجام دهند مايوسند.

وي ملاقات با سران كشورها و دبيركل سازمان ملل و بحث پيرامون عراق، افغانستان، فلسطين و بحث توليد فزآينده و چند برابر مواد مخدر در زير سايه‌ي نيروهاي نظامي در افغانستان را از ديگر برنامه‌هاي سفر خود برشمرد.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن