تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حاشيه راهپيمايي روز قدس: مردم ايران بار ديگر آرمان رهايي قدس شريف را فرياد زدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در حاشيه راهپيمايي روز قدس: مردم ايران بار ديگر آرمان رهايي قدس شريف را فرياد زدند
سياسي. فلسطين. روز قدس
راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس با حضور امت مسلمان، روزه دار و خداجوي تهران همزمان با سراسر كشور در حمايت از ملت مظلوم فلسطين در پايتخت ايران اسلامي برگزار شد و مردم ايران با حضوري پرشور بار ديگر آرمان رهايي قدس شريف را فرياد زدند.

به گزارش خبرنگاران ايرنا، اين راهپيمايي از ساعت ‪ ۹:۳۰‬صبح امروز به صورت همزمان در سراسر كشور آغاز شد و در تهران نيز روزه داران مسلمان از اقشار مختلف در حالي كه با مشت‌هاي گره كرده فريادمرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا سر مي‌دادند، از مسيرهاي ‪ ۸‬گانه به سوي دانشگاه تهران محل برگزاري نمازجمعه حركت كردند.

**اعلام همبستگي با ملت مظلوم فلسطين
امروز تهراني‌ها همچون ايرانيان ساير شهرها، با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي، همبستگي شان را با ملت مظلوم فلسطين اعلام كردند.

در مراسم راهپيمايي روز قدس امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته، شخصيت‌هاي كشوري و لشكري از جمله اعضاي هيات دولت، رييس مجلس خبرگان رهبري، رييس قوه قضائيه، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح حضور يافتند.

در مسيرهاي از پيش تعيين شده راهپيمايي پلاكاردهاي متعددي نصب شده بود كه بر روي آنها سخناني از امام خميني (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامي، رييس جمهوري و موضع‌گيري و اظهارات مقامات، احزاب، گروه ها، نهادها و سازمان هاي مختلف كشورمان در حمايت از ملت مظلوم فلسطين به چشم مي‌خورد.

** امضاي طومار حمايت از ملت فلسطين در راهپيمايي روز قدس
در يكي از ايستگاه‌هاي برپا شده در مسير راهپيمايي روز قدس در خيابان انقلاب، راهپيمايان تهراني، طومار مردمي حمايت از ملت مظلوم فلسطين و مسجد الاقصي را امضا كردند.

اين طومار ‪ ۵۰‬متري به ابتكار خبرگزاري قدس در اين ايستگاه نصب شده بود و لحظه به لحظه بر تعداد امضاهاي آن افزوده مي‌شد.

در اين طومار خطاب به سازمان ملل متحد اقدامات تجاوزكارانه سازمان‌هاي افراطي صهيونيستي در يهودي كردن مسجدالاقصي محكوم شده بود. امضاكنندگان همچنين حمايت قاطع خود را از قيام ملت فلسطين عليه اشغالگري رژيم صهيونيستي، اعلام داشتند.

** رونمايي از كتاب كاريكاتور و طنز هولوكاست به مناسبت روز قدس كتاب مجموعه كاريكاتور و طنز هولوكاست ، همزمان با راهپيمايي روز جهاني قدس در ميدان فلسطين تهران رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي رامين از فعالان سياسي در مراسم رونمايي از اين كتاب كه با حضور شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز قدس برگزار شد، گفت: روز قدس روز گزارش كار مسلمانان است تا اعلام كنند دريك سالي كه گذشت، براي نجات مسلمانان فلسطين چه كرده اند.

كتاب كاريكاتور هولوكاست داراي ‪ ۵۲‬كاريكاتور و دست نوشته‌هاي طنز است كه در ‪ ۱۰۸‬صفحه رويكردي تاريخي به افسانه هولوكاست دارد و اين تحريف تاريخي را به نقد مي‌كشد.

اين كتاب توسط موسسه فرهنگي شهيد شهبازي و بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت منتشر شده است و در مراسم رونمايي آن دكتر جبل عاملي، رييس دانشگاه علم و صنعت نيز حضور داشت.

** راهپيمايان تهراني تحريم استفاده از كالاهاي اسراييلي را خواستار شدند راهپيمايان تهراني امروز در پايان راهپيمايي روز جهاني قدس در قطعنامه اي تحريم استفاده از كالاهاي اسراييلي را خواستار شدند.

راهپيمايان با بيان اين كه خريد و استفاده كالاهايي توليدي شركت‌هاي اسراييلي به نوعي مشروعيت بخشيدن به فعاليتهاي رژيم صهيونيستي است بر ضرورت تحريم اين كالاها تاكيد كردند.

اين كالاها كه در قالب بنر، بروشور و بلوزهاي تبليغاتي به راهپيمايان معرفي مي‌شد توليد شركت‌هايي است كه سهام داران آنها غالبا اسراييلي بوده و با حمايت مستقيم اسراييل توليد مي‌شوند.

شركت‌هايي چون كوكاكولا، نستله، كاترپيلار، فانتا و تيم برلند از جمله توليدكنندگان اين كالاها هستند.

اين راهپيمايان در قطعنامه خود ممنوعيت ورود، فروش و مصرف اين دسته از كالاها كه سود آن بر عليه مردم فلسطين هزينه مي‌شوند، را خواستار شدند.

به عقيده راهپيمايان تهراني استفاده از اين كالاها كه در نهايت ضربه به منافع جهان اسلام مي‌زند جايز نبوده و نبايد از سوي مسلمين مصرف شود.

**حضور باشكوه راهپيمايان روز قدس در ميدان فلسطين
همزمان با روز جهاني قدس روزه داران و مردم آزادي خواه تهران در ميدان فلسطين با تجمع در ميدان فلسطين، شعار عليه رژيم غاصب اسراييل كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، انبوه نمازگزاران در مسير خيابان طالقاني همچنان به سوي دانشگاه، مصلاي نماز جمعه تهران در حال حركت بودند.

راهپيمايان در ميدان فلسطين شعارهايي در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و ضرورت آزادسازي قدس از چنگال صهيونيستها سر دادند.

مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل شعار اصلي راهپيمايان است كه با نزديك شدن به هنگام اذان ظهر بر حضور آنان نيز لحظه به لحظه افزوده مي‌شود.

راهپيمايان همچنين پلاكاردهايي با مضمون مقاومت تا پيروزي و قبله اول مسلمانان بايد آزاد گردد به همراه دارند.

پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران ، پرچم فلسطين و پرچم مقاومت اسلامي حزب الله لبنان در ميان اين راهپيمايي به چشم مي‌خورد.

**غرفه فرهنگسراي قدس
اين گزارش حاكي است به مناسبت روز قدس فرهنگسراي قدس شهرداري تهران اقدام به برپايي غرفه توزيع كتاب و عكس و همچنين جايگاهي براي پخش فيلم و سرود به همين مناسب كرد.

در راهپيمايي روز جهاني قدس كه با حضور ميليوني مردم در مسيرهاي ‪ ۸‬گانه شهر تهران برگزار شد شعار از مقاومت تا پيروزي بيش از ساير شعارها و نمادهاي اين همايش عظيم مردمي جلب توجه مي‌كرد.

در مسير ميدان امام حسين تا ميدان انقلاب از نخستين ساعات شروع راهپيمايي پلاكاردهايي با مضامين انقلابي و حماسي در تمجيد از مقاومت اسلامي فلسطين به ويژه شعار از مقاومت تا پيروزي توزيع مي‌شد.

در بخشي از مسير راهپيمايي غرفه‌اي با نام سه دهه اسارت به تقي رستگار مقدم كارمند سفارت، كاظم اخوان عكاس خبرنگار ، سيد محسن موسوي كاردار سفارت ايران در لبنان، حاج احمد متوسليان وابسته نظامي سفارت ايران در لبنان كه در لبنان ربوده شدند، اختصاص يافته بود.

بر روي شيشه خودرويي در كنار اين غرفه نوشته شده بود ‪ ۳۱۵‬ماه مساوي ‪۹۵۴۰‬ روز اسارت چهار ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي.

در غرفه ديگري بروشورهايي حاوي اطلاعاتي توزيع مي‌شد كه در آنها نوشته شده بود آيا مي‌دانيد آمريكا از سال ‪ ۱۹۴۹‬تا پيش از جنگ ‪ ۳۳‬روزه بيش از ‪۱۵۶‬ ميليارد دلار به طور مستقيم به اسراييل كمك كرده است.

در مسير راهپيمايي همچنين عكسهايي از امام موسي صدر با عنوان رهبر ايراني شيعيان لبنان نصب شده بود و در بين راهپيمايان توزيع مي‌شد كه در بالاي اين عكس‌ها دعاي اللهم فك كل اسير به چشم مي‌خورد.

** عكسهاي شهيد عماد مغنيه
يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي غرفه‌اي را به اقلام تبليغاتي و اطلاعاتي در خصوص فلسطين و مقاومت اسلامي فلسطين و توزيع عكسهاي شهيد عماد مغنيه اختصاص داده بود.

در بخشي از مسير راهپيمايي نيز يادمان شهيد شيخ احمد ياسين رهبر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين شامل يك ويلچر كه بر روي آن پرچم فلسطين، عكس شيخ احمد ياسين و عكس وي با مقام معظم رهبري قرار داده شده بود.

پايگاه‌هاي كميته امداد امام خميني نيز در مسير راهپيمايي كمك‌هاي مردمي را به ويژه در آستانه سال نو تحصيلي جمع آوري مي‌كردند.

** حمل پرچم فلسطين
گروهي متشكل از مردان و زنان پرچم فلسطين را در مقياسي بزرگ حمل مي‌كردند و در جلوي كاروان آنان عنوان شده بود كه اين حركت را به اشكهاي مادران انتفاضه تقديم مي‌كنيم.

در بخشهايي از مسير راهپيمايي آيين نمادين تشييع پيكر شهداي فلسطيني با حضور چشمگير راهپيمايان برگزار شد.

تشكل‌ها و جمعيت‌هاي حامي مردم مظلوم فلسطين اقلام تبليغاتي را در انواع و اشكال مختلف بين راه پيمايان و نمازگزاران توزيع مي‌كردند.

** شعبه‌اي از موزه عبرت
در بخشي ديگر از مسير راهپيمايي شعبه‌اي از موزه عبرت شامل عكس‌ها و تصاوير مبارزان انقلاب اسلامي ايران كه به دست ساواك شكنجه شده بودند به نمايش گذاشته شده بود.

در پايان راهپيمايي روز قدس و در اجتماع راهيپمايان و نمازگزاران جمعه در دانشگاه تهران علي اكبر ناطق نوري به عنوان سخنران مراسم به ايراد سخنراني پرداخت و آيت الله هاشمي رفسنجاني نيز خطبه‌هاي نماز جمعه را ايراد كرد.

قطعنامه پاياني راهپيمايي روز قدس هم در ‪ ۹‬بند قرائت شد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن