تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805550056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/كامل/ناطق نوري پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه: اسرائيل اگر به ايران حمله كند نابود مي‌شود مقاومت اسلامي بهترين روش مقاومت فلسطينيان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /كامل/ناطق نوري پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه: اسرائيل اگر به ايران حمله كند نابود مي‌شود مقاومت اسلامي بهترين روش مقاومت فلسطينيان است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري با گراميداشت روز جهاني قدس و درود به روح بلند امام خميني(ره) براي نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس اظهار كرد: راهپيمايي روز قدس مايه دلگرمي مردم مظلوم فلسطين و همه كساني است كه در خط مقدم دفاع از اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به نگاه تيزبينانه امام خميني(ره) در نامگذاري روز قدس افزود: امام (ره) با نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز جهاني قدس مي‌خواستند عمق فاجعه فلسطين را براي جهان اسلام و همه جهانيان بيان كنند.

وي ادامه داد: امام (ره) مي‌خواستند بگويند مساله فلسطين به ملت فلسطين اختصاص ندارد و آن‌ها در خط مقدم جبهه از اسلام دفاع مي‌كنند. هدف اشغالگران و حاميانشان نيز مقابله با اسلام، جهان اسلام و كشورهاي اسلامي و نهايتا سلطه و سيطره بر

مديريت كل جهان است.

ناطق نوري در تبيين نگاه حضرت امام(ره) به اين مساله به تاريخ فلسطين اشاره كرد و گفت: وقتي تاريخ فلسطين را از اواخر قرن 19 مورد توجه قرار دهيم مي‌بينيم دو واژه در كنار هم هستند؛ يكي آواره شدن ملتي با هويت مشخص و ديگري وطن گزيني جمعي بي‌هويت از يهوديان كه با اشغال، جنايت و زور مي‌خواستند اين‌ها را جايگزين آن ملت با هويت اصلي خود كنند، آن هم بر اساس يك طرح حساب‌شده مبتني بر روحيه نژادپرستانه كه اساسا براي مقابله با اسلام ، سلطه بر منطقه خاورميانه كه تمركز بخش عظيمي از انرژي جهان در آن است و نهايتا با هدف سلطه بر مديريت كل جهان بوده و از زمان آغاز تشكيل سازمان جهاني صهيونيستي تهيه شده است.

عضو جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: هرتزل آلماني كه يكي از بنيانگذاران صهيونيسم است مي‌گويد آن بخش از يهوديان كه در اقتصاد ما نقش ندارند و عمدتا از يهوديان روسي و اروپاي شرقي و نژاد اسلاو و فقير هستند ، لازم است در يك سرزمين خارج از اروپا اسكان داده شوند؛ چرا كه اولا اروپا از اقليتي فقير و تهيدست راحت مي‌شود، ثانيا از اين جمعيت مازاد به سود اميال و خواسته‌هاي خودمان استفاده مي‌كنيم، سوم به جاي ابراز كينه عليه مسيحيان توسط يهودي‌ها عليه مسلمين استفاده مي‌شود، چهارم اين كه يك دژ محكم براي ما در خاورميانه به وجود مي‌آيد كه يكي از مراكز انرژي جهان است.

ناطق نوري با بيان اين كه اين تازه يكي از هدفها و مقدمه حاكميت دولت صهيونيستي بر محدوده رودخانه نيل تا فرات است ، به سه هدف كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت صهيونيست‌ها اشاره كرد و افزود: هدف كوتاه مدت آنها گرفتن فلسطين و تشكيل حكومت صهيونيستي و هدف ميان‌مدت آنها سلطه بر خاورميانه و تشكيل حكومتي از نيل تا فرات است.

وي درباره هدف بلندمدت صهيونيست‌ها نيز اظهار كرد: هدف بلندمدت آنها اين است كه زمينه تحقق برتري اين قوم بر جهان به عنوان يك اعتقاد ديني فراهم شود؛ چرا كه اين‌ها خود را قوم برتر مي‌دانند و فكر مي‌كنند بايد مديريت جهان را به دست بگيرند. يك اعتقاد ديني تلفيقي مسيحي صهيونيستي مانند حاكمان آمريكا نيز همين اعتقاد را دارد كه بايد بر جهان مسلط شويم و منتظر باشيم كه حضرت مسيح بيايد.

ناطق نوري درباره دستاوردهاي بين‌المللي صهيونيست‌ها نيز اظهار كرد: آنها تا كنون توانسته‌اند دولت‌هاي مهم غربي از جمله آمريكا و انگليس را تحت مهار سياسي خود درآورند كه نكته قابل توجهي است. كنگره آمريكا تماما زير سلطه صهيونيست‌هاست. تشكل‌هاي صهيونيستي مي‌توانند براي كنگره آمريكا نماينده و براي اين كشور رييس‌جمهور انتخاب كنند و اين‌كه مي‌بينيد كانديداهاي آمريكا اعم از جمهوريخواه و دموكرات موضع حمايت از صهيونيست‌ها را مي‌گيرند، به اين دليل است كه در انتخابات آمريكا پول صهيونيست‌ها سرنوشت‌ساز است. گروه‌هاي صهيونيستي در عمق كنگره آمريكا نفوذ دارند و دولت‌هايي مانند انگليس و فرانسه مجبور به حمايت بي‌قيد و شرط از صهيونيست‌ها هستند.

وي ادامه داد: دومين دستاورد آن‌ها اين است كه سرنخ شبكه‌هاي عمده دنيا به دست صهيونيست‌هاست؛ در نتيجه آنها در جوسازي و تحريف واقعيت‌ها توانمندي دارند. هم‌چنين صهيونيست‌ها باشگاه‌هاي عمده ورزشي را در غرب خريده‌اند تا امكان نفوذ بر جوانان ورزشكار دنيا را داشته باشند. عمده مراكز توليد فيلم مثل هاليوود كه مركز توليد فيلم‌هاي مبتذل در زمينه‌هاي مختلف است را نيز غبطه كرده‌اند. شبكه‌هاي تفريحي زيادي را نيز ايجاد كرده‌اند كه از عنصر سكس براي جذب افراد استفاده كنند.

عضو جامعه روحانيت مبارز مهمترين دستاورد صهيونيست‌ها در جهان را نفوذ آنها در مراكز پولي و مالي غرب عنوان كرد و افزود: آنچه مي‌تواند صهيونيست‌ها را تغذيه كند اين است كه مراكز پولي و مالي غرب را در اختيار گرفته‌اند. اين شبكه صهيونيستي توانسته است مخوف‌ترين سيستم نفوذ را با استفاده از همين مراكز ايجاد كند.

ناطق نوري هم‌چنين با اشاره به دستاوردهاي صهيونيست‌ها در منطقه اظهار كرد: حكومت امروز برخي سران كشورهاي عربي در برابر جنايات غزه و كرانه باختري رود اردن را مي‌بينيم و از آن طرف فرياد دروغ اسلام‌خواهي آنها را مي‌شنويم و تعجب مي‌كنيم. برخي سران كشورهاي عربي توافقنامه بالفور را پذيرفته‌اند، هم‌چنين سرزمين فلسطين را اشغال و خانه‌هاي مردم را خراب كرده‌اند، دستاورد ديگر آنها اين است كه اقدام به شهرك‌سازي يهودي كرده‌اند.

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري با بيان اين كه امام خميني مي‌خواست به جهانيان بفهماند كه اين صهيونيست‌ها "مردم" نيستند، تصريح كرد: هم امام (ره) پيشتر فرموده‌اند و هم مقام معظم رهبري در سخنان اخيرشان در نماز جمعه فرمودند كه اين ها ملت نيستند بلكه يك مشت صهيونيست جنايتكار اشغالگر هستند.

وي اضافه كرد: جالب است بدانيد همگي ساكنان اسرائيل عضو ارتش احتياط اسرائيل هستند. آيا اين‌ها مردم‌اند؟ اين‌ها بايد حتما سالانه مدتي را به آموزش نظامي مشغول شوند؛ بنابراين تلقي "مردم" از چنين جنايتكاراني غلط و نابه‌جاست؛ اين‌ها نيروهاي اشغالگر و متجاوز به مردم هستند نه مردم.

به گزارش ايسنا ناطق نوري در ادامه سخنانش خود با انتقاد از برخي سران كشورهاي عربي گفت: صهيونيست‌ها برخي كشورهاي عربي را زير سيطره خود گرفته‌اند و آنها را بي‌خاصيت كرده‌اند، امروز بسياري از كشورهاي عربي بي‌خاصيت و بي‌تفاوت هستند و اين در حالي است كه گفته شده اگر انساني حتي نامسلمان هم باشد و فرياد بزند به داد من برسيد، اگر انسان بتواند و اين كار را نكند، مسلمان نيست.

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري به محاصره غزه توسط رژيم صهيونيستي نيز اشاره كرد و افزود: مردم غزه در ماه رمضان سخت‌ترين شرايط را تحت محاصره اقتصادي داشتند؛ چنان كه امكانات اوليه دارويي و غذايي نبود و امكان امداد رساني به مردم وجود نداشت؛ اين‌ها سخت‌ترين ماه رمضان را پشت سر گذاشتند، ولي مقاومت كردند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: اما در مقابل موفقيت‌هايي كه صهيونيست‌ها در اين چند سال داشتند 30 سال پيش حادثه‌اي رخ داد كه تمام معادلات آنها را بر هم زد و آن حادثه به وجود آمدن مقاومت اسلامي بود.

ناطق نوري مقاومت محلي ، مقاومت عربي و مقاومت اسلامي را سه گونه مقاومت به وجود آمده در فلسطين برشمرد و گفت: مقاومت محلي مانند قيام عزالدين قسام و گروه او اولين‌گونه مقاومت در فلسطين بود كه به دليل فشارهاي غربي و خيانت برخي دولت‌هاي عربي، هم‌چنين خيانت برخي گروه‌هاي داخلي فلسطين شكست خورد.

عضو جامعه روحانيت مبارز به مقاومت عربي به عنوان دومين مقاومت در راه فلسطين اشاره و اظهار كرد: مقاومت عربي به پرچمداري جمال عبدالناصر رييس‌جمهور مصر به راه افتاد و در همين راستا جنگ شش روزه ژوئن را به ياد داريم. اين مقاومت نيز نهايتا به شكست عرب‌ها منجر شد.

وي درباره سومين گونه مقاومت فلسطين اظهار كرد: سومين گونه از مقاومت در فلسطين مقاومت اسلامي است كه با پيروزي اسلام در ايران به رهبري امام خميني(ره) ظاهر شد و امروز حرف اول را در مقابل رژيم صهيونيستي مي‌زند. انتفاضه اول و دوم از مظاهر اين مقاومت است.

ناطق نوري با بيان اين كه صهيونيست‌ها به شدت از مقاومت اسلامي مي‌ترسند ، دو دليل را براي اين ترس برشمرد و افزود: دليل اول دستاوردهاي اين مقاومت است. دليل دوم نيز عقبه‌اي است كه براي اين مقاومت پيش‌بيني مي‌كنند. قبل از پيروزي انقلاب نوع رهبران مبارزه در فلسطين گروه‌هاي چپ و غيراسلامي بودند ولي با پيروزي انقلاب اسلامي، جهاد اسلامي ، حماس و گروه‌هاي مذهبي مبارزه را به دست گرفتند.

رييس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري درباره دستاوردهاي مقاومت اسلامي اظهار كرد: مقاومت اسلامي در مقابل همه فشارهاي اسرائيل و سكوت غرب و مجامع بين‌المللي و نيز طرفداران حقوق بشر كه گويا خاك گورستان را بر اين سازمان‌ها پاشيده اند و كر و كور شده‌اند، ايستاد تا جايي كه توانست غزه را آزاد و در آن انتخابات آزاد برگزار كند و البته امروز زير فشار محاصره‌ است.

وي نپرداختن مقاومت اسلامي به حاشيه‌ها را يكي از نقاط قوت آن برشمرد و افزود: مقاومت به حواشي كه براي آن درست كرده‌اند نپرداخت و گول نخورد، به بهانه مذاكره و امتيازگرفتن از اصل موضوع منحرف نشد و دقيقا به ريشه فساد توجه كرد و پاي آن ايستاد ، مقاومت تا امروز رژيم صهيونيستي را به رسميت نشناخته و نمي‌شناسد و حتي طرح دو كشور شدن منطقه فلسطين را كه طرحي انگليسي است نپذيرفته است.

ناطق نوري در ادامه به دو مفهوم جهاد و شهادت اشاره و تصريح كرد: دو مفهوم جهاد و شهادت پيشتر نبود، اما الان در بين مقاومت موضوعيت پيدا كرده؛ اين واژه‌ها يعني شهادت‌طلبي و جهاد در راه خدا كابوسي شده و به جان صهيونيست‌ها افتاده است.

وي هم‌چنين با اشاره به ترس و تنفر صهيونيست‌ها از مقاومت ايران گفت: ما كه به آنجا لشكر نمي‌فرستيم و ارتباط مستقيم با آنها نداريم، ولي چرا با ما مخالفند؟ علت اين است كه آنها مي‌گويند همه اين آوازه‌ها از اينجاست.

عضو جامعه روحانيت مبارز افزود: شهيد شيخ احمد ياسين مي‌گويد به همه تاكيد مي‌كنم مقاومت و جهاد تنها گزينه ماست و راه دستيابي به پيروزي اين است كه بايد شهيد و خون تقديم كنيم. ملتي كه اين فرهنگ را پيدا كند پيروز است. ما با خداوند و سپس با ملت‌هاي خود پيمان بستيم كه تسليم نشويم و پرچم سفيد را بالا نبريم و به مبارزه خود ادامه دهيم تا يا پيروز شويم و يا شهيد. ما هواپيماي F16 و يا بالگردهاي آپاچي نداريم، ما موشك‌هاي دوربرد نداريم، تنها انسان‌هايي در اختيار داريم كه آماده مبارزه و شهادت هستند و اين همان چيزي است كه اركان دشمن را لرزانده است.

ناطق نوري با بيان اين كه امروز شبكه صهيونيستي در دنيا ترسيده است، تصريح كرد: شبكه صهيونيستي در دنيا ترسيده است لذا تلاش كرده با استفاده از شبكه‌هاي تبليغاتي خود بگويد مقاومت چيز مهمي نيست و اين‌ها را به عنوان تروريست معرفي كند. دولت‌هاي منفعل بيچاره و ذليل عربي هم اين را طي كرده‌اند؛ ولي جنگ 33 روزه لبنان و شكست مفتضحانه اسرائيل در اين جنگ از اين واقعيت پرده برداشت و ديدند كه مقاومت به ثمردهي رسيده است.

وي هم‌چنين يادآور شد: چند روز پيش شخصي به نام " موشه عبري" كه از فرماندهان سابق جنگ در اسرائيل بود گفت نتايج جنگ لبنان براي ارتش اسرائيل خجالت‌آور است.

وي افزود: اين روزها طرح تكراري سازش مطرح است و همه مي‌دانند اين طرح به دلايل ساختاري محقق نمي‌شود؛ چرا كه اسرائيل نمي‌تواند در مسيري گام بردارد كه بخشي از حقوق غصب‌شده ملت فلسطين را به آنها بدهد.

ناطق نوري هم‌چنين با بيان اين كه رژيم صهيونيستي به هيچ يك از پيمان‌ها و امضاهاي خود عمل نكرده است، افزود: شرايط عضويت اسرائيل در سازمان ملل برگشتن آنها از آن سرزمين بوده است كه نه اسرائيل تا كنون به آن عمل كرده و نه هم‌پيمانانش به آن توجهي مي‌كنند.

ناطق نوري با طرح اين پرسش كه چرا اسرائيلي‌ها اين قدر مساله صلح را تبليغ مي‌كنند، خاطرنشان كرد: دليل اول، نياز شديد اسرائيل پس از شكست در جنگ 33 روزه است كه طي آن اولمرت گفت اين شكست پايان روياي اسرائيل بزرگ است.

پس از آن شكست اسرائيل ناچار است با روي آوردن به تبليغات صلح از فشار ناشي از شكست كم كند و به همين دليل اين تبليغات را انجام مي‌دهد. اخيرا نيز رايس و هم پيمانانش گفته‌اند اگر نتوانيم ايران را در فعاليت‌هاي هسته‌يي متوقف كنيم، كسي جلودار اسرائيل براي حمله به ايران نيست كه البته اين يك عقب‌نشيني براي آمريكايي‌ها نيز محسوب مي‌شود.

عضو جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد: اگر چنين فرض محالي رخ دهد و بخواهند حمله كنند طرف حساب ما تنها اسرائيل نيست كه نابود مي‌شود بلكه همه كشورهايي كه با او به نوعي همدلي دارند نيز طرف حساب ما هستند.

ناطق نوري در پايان گفت: يك تحليل‌گر خارجي نيز گفته به نظر مي‌رسد تاريخ مصرف اسرائيل تمام شده و ديگر به درد آمريكايي‌ها و غربي‌ها نمي‌خورند؛ بنابراين مي‌خواهند با فرستادن اسرائيل به اين ورطه و با يك طرح و ناداني ، نابود شود كه البته اين هم يك تحليل است.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن