تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819955710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور درسازمان ملل: امپراتوري آمريكا به پايان رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: رئيس جمهور درسازمان ملل: امپراتوري آمريكا به پايان رسيده است
توليد مواد مخدر در افغانستان پس از حضور نيروهاي ناتو چند برابر شده است. درگيري داخلي ادامه دارد، تروريسم توسعه يافته است و روزانه مردم بيگناه در كوچه و بازار و مدرسه و مراسم عروسي بمباران و كشته مي شوند. وي همچنين خطاب به دولتهاي توسعه طلب حاكم بر مناسبات جهاني گفت: بدانيد كه زندگي در سايه عبوديت واجراي دستورات خدا، عشق به مردم و تلاش براي تحقق عدالت به نفع شما هم هست. دعوت مي كنم كه به راه خدا و انبيا» و راه ملتها و راستي و عدالت برگرديد.تنها راه نجات، راه مستقيم الهي است. در غير اينصورت دست قدرت خدا كه از آستين ملت ها بيرون مي آيد روزگار را بر شما تنگ مي كند و به سلطه گري شما پايان خواهد داد.
كنفرانس مطبوعاتي درسازمان ملل
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان بامداد روز چهارشنبه(عصر سه شنبه به وقت نيويورك) بعد از سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، در يك مصاحبه مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران رسانه هاي مختلف دنيا پاسخ داد. به گزارش ايسنا به نيويورك، دكتر محمود احمدي نژاد در جمع خبرنگاران در نيويورك در ابتدا با اشاره به اهميت نقش رسانه ها در زمينه هاي مختلف، گفت:« رسانه ها نقش بسيار مهمي در ايجاد صلح و امنيت در عرصه جهاني دارند و در اين ارتباط مي توانند كمك زيادي بكنند.» رئيس جمهور همچنين با بيان دوران انديشه و فرهنگ در زندگي بشر آغاز شده است، اظهار داشت:« اميد داريم كه روزي فرا برسد كه عدالت جايگزين تبعيض شود و دوستي و محبت جاي كينه توزي و دشمني را بگيرد.»
موضوع هسته اي ايران سياسي است، نه حقوقي
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در ارتباط با پرونده هسته اي ايران سوال كرده بود، گفت: « موضوع هسته اي ايران يك مسئله سياسي است نه يك مسئله حقوقي.» رئيس جمهور با اشاره به گزارشات آژانس در ارتباط با صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران، خاطر نشان كرد:« آقاي البرادعي سال گذشته به ايران سفر كرده بود، ايران نيز بر اساس طرحي به سوالات آژانس پاسخ گفت و آقاي البرادعي نيز به ما گفت كه از نظر او مسئله هسته اي حل شده است و در نشست مارچ شرايط را عادي اعلام مي كند، اما قبل از اعلام نظر آژانس، دولت آمريكا مجموعه اي از ادعاهايي را مطرح كرد و آژانس را تحت فشار سنگين قرار داد كه اين ادعاها را مورد بررسي قرار دهد; درحالي كه طبق مقررات آژانس هيچيك از اعضا» نمي تواند عليه عضو ديگري ادعايي را مطرح كند و اگر يك عضو ادعايي را مطرح كند آژانس نبايد آن ادعا را مورد بررسي قرار دهد; ولي در اين ارتباط آمريكايي ها آژانس را تحت فشار سنگين قرار دادند و بر اساس اين فشارها بررسي اين ادعاها در دستور كار آژانس قرار گرفت.» وي گفت:« ادعاها و اسناد ارايه شده به صورت بچگانه جعل شده اند و هر بچه دبستاني نيز كه آنها را مشاهده كند متوجه جعلي بودن آنها مي شود.» رئيس جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران تاكنون بيشترين همكاري را با آژانس داشته است، گفت:« به ما مي گويند براي اينكه از حقوق قانوني خود استفاده كنيد و بتوانيد اين حقوق را به دست آوريد بايد آمريكا را راضي كنيد! ولي ما نه مي خواهيم، نه علاقه منديم و نه مي توانيم كه دولت زياده خواه آمريكا را راضي يا قانع كنيم. ما يك عضو آژانس هستيم و بايد از حقوق خود استفاده كنيم.» احمدي نژاد گفت:« به ما مي گويند فعاليت هاي ناشناخته خود را اعلام كنيد. ما به آنها مي گوييم ما فعاليت ناشناخته اي نداريم و اگر شما مي دانيد آدرس اين فعاليت ها را به ما بدهيد; ولي آنها از اين امر امتناع مي كنند و خود آنها نيز مي دانند كه فعاليت ناشناخته اي وجود ندارد، ولي از ما مي خواهند چيزي كه وجود ندارد و عدم است را اثبات كنيم كه اين امكان پذير نيست.» رئيس جمهور گفت:« ما به آژانس توصيه مي كنيم كه تحت فشار سياسي قرار نگيرد و به دولت هايي كه اين كار را مي كنند مي گوييم كه از زورگويي دست بردارند چراكه اين كارها اثري ندارد.» وي گفت:« ايران كشوري بزرگ است و به صورت صادقانه و شفاف عمل مي كند، فعاليت هاي خود را در معرض آژانس قرار داده است و به صورت قاطع نيز از حق خود دفاع مي كند و اجازه نمي دهد كه ديگران نيز او را از حق خود محروم كنند.»
آمريكايي ها بايد از زورگويي دست بردارند
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي در ارتباط با رابطه ايران و آمريكا و گفت وگو با كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور، گفت:« دولت آمريكا 28 سال قبل به صورت يك طرفه و يك جانبه روابط خود را با ايران قطع كرد در صورتي كه ما خواهان روابط با تمام ملت ها بوديم، ولي آمريكايي ها فكر مي كردند كه با قطع رابطه مي توانند ايران را تنبيه كنند و جلوي پيشرفت ايران را بگيرند; ولي 28 سال گذشته و شما مي بينيد كه امروز ايران قدرتمندتر از 28 سال قبل است.» احمدي نژاد با بيان اينكه «ما معتقديم آمريكايي ها بايد از زورگويي دست بردارند و با كشورها روابط احترام آميزي را داشته باشند»، گفت:« امروز نيز خواهان روابط دوستانه هستيم، ولي بر پايه احترام متقابل و عدالت و اينكه آمريكايي ها از موضع زورگويانه دست بردارند.» وي همچنين با بيان اينكه «من پيشنهاد كردم كه حاضرم با كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در محل سازمان ملل گفت وگو كنم البته در حضور رسانه ها به نحوي كه هر يك از طرفين نظرات خود را مطرح كنند»، ادامه داد:« همانطور كه گفتم ما از روابط در چارچوب عدالت و احترام متقابل استقبال مي كنيم.» رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سوالي درباره كمك كشورهاي غربي به صدام براي بمباران شيميايي برخي از مناطق ايران، گفت:« كشورهاي غربي در بمباران شيميايي برخي از مناطق ايران به صدام كمك و از او حمايت كردند و قضيه بمباران شيميايي را مسئولان قضايي ما پيگيري مي كنند.»
قدرت در ايران در دست مردم است
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار صداي آمريكا كه از وي پرسيد امروز قدرت در ايران دست كيست؟ گفت: « امروز در ايران قدرت در دست مردم است و حاكم اصلي در ايران مردم هستند و در واقع تمام مسئولان را مردم انتخاب مي كنند. مردم ايران به صورت مستمر بر عملكرد مسئولان نظارت دارند. رهبري، رئيس جمهور، نمايندگان مجلس، شوراها و مجلس خبرگان به صورت مستقيم و غير مستقيم توسط مردم انتخاب مي شوند و قدرت متعلق به مردم است. در ايران مردم سالاري حقيقي حاكم است و همه در برابر مردم مسئول هستند و همه مسئولان از جمله خود من با متن مردم در ارتباط هستيم.»
طرح ايران در باره فلسطين انساني و دموكراتيك است
وي همچنين در پاسخ به سوال همين خبرنگار مبني بر اينكه« شما پيشنهادي را در مورد قضيه فلسطين مطرح كرده ايد و گفته ايد كه رفراندوم آزاد در اين كشور برگزار شود در حالي كه اين كشور داراي دولت است و به نظر مي رسد صحبت هايي كه شما در مورد مردم فلسطين مطرح مي كنيد بعضا به ضرر مردم فلسطين است و در داخل ايران نيز عده اي نظرات متفاوتي از نظرات شما دارند»، گفت:« در مورد فلسطين شما بايد نظر مردم فلسطين را جويا شويد نه نظر برخي از افراد داخل ايران را. البته در ايران آزادي وجود دارد و افراد مي توانند نظرات خود را مطرح كنند. جمهوري اسلامي ايران از حق مردم فلسطين حمايت مي كند. ما در واقع اين طرح را براي دفاع از حق فلسطينيان آماده كرده ايم كه به زودي به سازمان ملل ارايه مي كنيم.» احمدي نژاد گفت:« اين طرح داراي چند ويژگي است كه از جمله ويژگي هاي آن اين است كه مسئله فلسطين را به صورت ريشه اي مورد بحث و بررسي قرار داده و براي حل آن پيشنهاد ارايه كرده اند. اين درحالي است كه در طرح هاي قبلي كه در مورد فلسطين داده مي شد به ريشه مساله فلسطين توجه نمي شد.» رئيس جمهور گفت:« در واقع ما پيشنهاد داديم كه رفراندوم آزادي در فلسطين زير نظر سازمان هاي بين المللي برگزار شود و فلسطيني ها نوع حكومت خود را در يك انتخابات آزادانه انتخاب كنند. طرح ايران در اين زمينه طرحي انساني و دموكراتيك است.»
در ايران حرف زدن عليه مسئولان آزاد است
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه «شما صحبت از آزادي كرديد ولي گزارش ها حاكي از آن است كه برخي از روزنامه نگاران ايراني تحت فشار هستند و اگر روزنامه نگاري در ايران از مسئولان انتقاد كند مورد مجازات قرار مي گيرد»، گفت:« چيزي كه در ايران مجازات ندارد حرف زدن عليه مسئولان است. البته اگر كسي حقوق ديگري را زير پا بگذارد با آن برخورد قانوني مي شود، ولي انتقاد از مسئولين به صورت مطلق آزاد است.» وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از روزنامه هاي منتقد در ايران وجود دارند كه بعضا تندترين انتقادات را به شخص رئيس جمهور مي كنند، گفت:« من خبر ندارم كه كسي تاكنون به خاطر انتقاد از رئيس جمهور و مسئول اجرايي كشور مورد تعقيب قرار گرفته باشد. در ايران آزادي خيلي بيشتر از آن چيزي است كه شما فكر مي كنيد. اين در حالي است كه در قانون جزايي آمريكا توهين به يونيفرم نظامي هم مجازات دارد.»
آژانس كه تحت فشار قرار نگيرد
رئيس جمهور همچنين در ادامه در پاسخ به اين سوال كه اگر آژانس جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار بيشتري قرار دهد واكنش ايران چه خواهد بود؟ گفت:« ما تحت هر شرايطي تصميم لازم را مي گيريم و تا امروز نيز به لطف خداوند بهترين تصميمات را گرفته ايم.» رئيس جمهور تاكيد كرد:« ما دوست داريم كه روابط مان با آژانس ادامه پيدا كند و به آژانس توصيه مي كنيم كه تحت فشار قرار نگيرد و به كشورهاي ديگر نيز توصيه مي كنيم كه آبرو و حيثيت آژانس و ديگر سازمان هاي بين المللي را نبرند.»
از تغييرات مثبت در رفتار آمريكا استقبال مي كنيم
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در مورد توسعه روابط مردم ايران با آمريكا، گفت:« ما از هر نوع توسعه روابط بين مردم استقبال مي كنيم. ما سه سال قبل پيشنهاد داديم كه خط مستقيم پروازي بين ايران و آمريكا برقرار شود منتها از آن استقبال نشد و امروز اگر دولت آمريكا تصميم بگيرد كه در رفتار خود تغييري ايجاد كند ما از تغييرات سازنده و مثبت در رفتار آمريكا استقبال مي كنيم.»
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن