تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد جرج بوش برلزوم مقابله با ايدز و حمايت از مردمسالاري (4)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد جرج بوش برلزوم مقابله با ايدز و حمايت از مردمسالاري (4)
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي1387/07/02
00:50:05.17
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي، جرج بوش در ادامه اظهارات خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد افزود براي اجراي تعهدات خود در قبال تامين امنيت و صلح در قرن بيست و يكم، ما بايد با عقايد تروريستها نيز مقابله كنيم.
وي افزود جان مايه اصلي مقابله با تروريست ها در كشمكش عقايد است. تروريست ها دنيا را به شكلي مي بينند كه در آن مردم از آزادي مذهب منع شده اند. به زنان ستم و همه ناراضيان سياسي سركوب مي شوند.
وي افزود كشورهاي عضو سازمان ملل بايد
جايگزيني اميد بخش تر عرضه كنند. ديدگاهي كه بر اساس آن مردم بتوانند آزادانه سخن بگويند و به گونه اي كه مي خواهند عبادت كنند و روياهاي خود را آزادانه دنبال كنند. گسترش اين ديدگاه براي آزادي كه والاترين ايده آل ماست و در منشور سازمان ملل براي كرامت و ارزش انساني است بازتاب يافته مفيد است. اين امر همچنين به سود منافع امنيتي ما نيز هست.
بوش تصريح كرد شهرونداني كه در گزيدن رهبران خود آزاد باشند كمتر به ديدگاههاي افراطي كشيده مي شوند. كشورهاي عضو سازمان ملل كه به حقوق مردم خود احترام مي گذارند به حقوق همسايگان خود نيز احترام مي گذارند. از اين رو اعضاي اين سازمان بايد به همان شدتي كه ما با تروريسم مبارزه مي كنيم، با سركوب گري مقابله كنند. برخي مي پرسند آيا مردم برخي از مناطق زمين ارزش آزادي را دارند يا نه ولي اين سوال پيشتر در برابر چشمان ما رد شده است؟
رئيس جمهور آمريكا افزود از راي گيري در افغانستان و عراق و ليبريا تا انقلاب نارنجي در اوكراين و انقلاب رز در گرجستان تا انقلاب سدر در لبنان و انقلاب لاله در قرقيزستان ديديم كه مردم با تصميمي شجاعانه آزادي خود را خواستار شدند. با همه پيشنهادهايي كه در برابر اين مساله مطرح مي شود بايد گفت مردم در هر جا با هر مليت آزادي را برمي گزينند.
بوش گفت كشورهاي عضو سازمان ملل از تلاش هاي نارضيان سياسي و اصلاح طلبان و طرفداران جامعه مدني و جامعه آزاد در صندوق جديد مردمسالاري سازمان ملل حمايت كرده اند و ما از اين تلاش ها قدرداني مي كنيم. در حالي كه مردمسالاري هاي جوان در تلاش براي آزادي هستند سازمان هاي مهم همچون سازمان ملل بايد به حمايت از آنان ادامه دهند. در افغانستان مردم مصمم در تلاش براي چيره شدن به ستمي دهها ساله و محافظت از مردمسالاري نوپاي خود هستند. آنان از حمايت كامل هر بيست و شش عضو ناتو برخورداند. من از تصميم سازمان ملل نيز براي تجديد مهلت كمك هاي بين المللي امنيتي به افغانستان تشكر مي كنم.
بوش گفت سازمان ملل همچنين در افغانستان حضور مدني فعالي دارد و كارشناسان كار مهمي براي گسترش آموزش، تسهيل كمك هاي انساندوستانه و حفاظت از حقوق بشر انجام مي دهند. ما بايد به كمك هاي خود به مردم افغانستان براي حفاظت از مردمسالاري نوپاي خود ادامه دهيم تا طالبان بار ديگر به قدرت باز نگردد و افغانستان بار ديگر پناهگاه تروريست ها نشود.
رئيس جمهور آمريكا افزود در عراق، جنگ دشوار بود ولي در سايه شجاعتي كه مردم عراق از خود نشان داده اند، عزم كشورهاي ائتلاف و افزايش نيروهاي آمريكا، زندگي در اين كشور در بيست ماه گذشته بهبود چشمگيري يافته است. سازمان ملل مهلت حضور نيروهاي بين المللي را در عراق تا دسامبر امسال تعيين كرده است و اين سازمان راهبردي بلند پروازانه براي تقويت مردمسالاري در عراق اتخاذ كرده است كه شامل كمك به مردم عراق براي برگزاري دور جديد انتخابات در اين كشور است. كشورها هر اختلافي كه درباره عراق داشته باشند بايد از هر پيشرفتي براي ثبات و صلح استقبال كنند و براي كمك به موفقيت مردمسالاري در عراق همگام باشند. ما همچنين در حمايت از ديگر مردمسالاري هاي جوان نيز همگاميم؛ از مردم لبنان كه در تلاش براي حفظ استقلال خود هستند تا مردم فلسطين كه شايستگي داشتن كشور آزاد و مستقل براي خود را دارند. ما بايد در حمايت از مردم گرجستان همصدا باشيم. منشور سازمان ملل براي كشورها از بزرگ و كوچك حقوق برابر قائل است و حمله روسيه نقض اين حقوق است. مردمسالاري هاي جوان نظاره گر واكنش ما در اين آزمون هستند و آمريكا و متحدانش در نهادهاي مختلف مانند اتحاديه اروپا و ناتو در تلاش است تا تماميت ارضي گرجستان محفوظ بماند و كمك هاي انساندستانه نيز ارسال شود. كشورهاي ما به حمايت خود از مردمسالاري گرجستان ادامه مي دهند.
بوش افزود در اين نشست، نمايندگان گرجستان، اوكراين، لبنان، افغانستان، ليبريا، عراق و ديگر مردمسالاري هاي نوپاي شجاع حضور دارند. ما شجاعت شما را تحسين و از فداكاري شما تقدير و از اينكه الگو بوديد از شما تشكر مي كنيم. ما در كنار همه آناني كه براي آزادي به پا مي خيزند خواهيم بود.
بوش گفت اين هدف والا، جان مايه سازمان ملل است و بايد از هر كشوري در اين نهاد حمايت شود. اگر چه رسيدن به آزادي سياسي از اهداف مهم و چالش هاي عمده زمان ماست ولي كافي نيست. از جمله ديگر هدف هاي عمده اين نهاد بهبود وضع زندگي مردم است كه منافع امنيتي ما را نيز تضمين مي كند. افراطي ها بهترين مكان هاي جذب نيرو براي خود را در نقاط آشوب زده و پر از ناراضي مي يابند. مكان هايي كه مردم ديگر چشم اندازي از رفاه و زندگي بهتر براي خود نمي بينند و در سايه نااميدي، افراطي گري نزج مي گيرد و سرانجام اين افراطي گري مرزها را در مي نوردد و در سراسر دنيا، قربانيان بي گناه مي گيرد.
رئيس جمهور آمريكا ادامه داد چيره شدن بر نااميدي نيازمند رسيدگي به اين مسائل است؛ فقر، بيماري و بي سوادي؛ به چالش كشيدن اين مسائل به سود هر كشوري است در اين نهاد عضو است و مردمسالاري به بهترين شكل اين كار را انجام مي دهد زيرا ما تجربه رسيدگي به نيازهاي مردم خود را داريم و كشورهاي شريك به ديگر كشورها در برطرف كردن نيازشان كمك مي كنند. ما بايد در كنار همديگر منابعي را براي گسترش آموزش، سلامت و رفاه قرار دهيم. در طول سالهاي اخير برخي كشورها پيشرفت هايي در اين راه داشتند ولي موفقيت در اين راه بايد با عزم كشورها براي انجام آن سنجيده شود نه فقط نيت آنان و كشور من در قلب برنامه كمك به اين كار قرار دارد.
بوش گفت ما راهكار هاي خود را براي پاسخگويي در هزاره سوم به اجرا در آورده ايم و كمك هاي خود را به كشورهايي سوق داده ايم كه توان خود را در مبارزه با فساد، اداره درست، سياست هاي اقتصادي بازار و سرمايه گذاري براي مردمشان نشان داده اند. بوش با اشاره به كمك هاي آمريكا به كشورهاي مختلف براي مقابله با ايدز گفت پنج سال پيش در صحراي آفريقا پنجاه هزار نفر داروهاي ايدز را دريافت مي كردند و امروز اين شمار به يك ميليون و سيصد هزار نفر رسيده است و ما همين الگو را براي مقابله با مالاريا نيز دنبال مي كنيم. تا كنون ما كمك هاي منطقه اي خود را به بيش از بيست و پنج ميليون آفريقايي صورت داده ايم. همه كشورهايي كه متعهد به مبارزه با ايدز هستند بايد به تعهد خود پايبد باشند. مهم ترين موتور محرك پيشرفت و رفاه در سرمايه گذاري نهفته است كه به مردم كمك مي كند از فقر رها شوند و ارزش هايي اساسي همچون حاكميت قانون و شفافيت را اجرا كنند. از اين روست كه بسياري از كشورهاي عضو اين نهاد، دست به امضاي توافقات تجارت آزاد دو طرفه و منطقه اي زده اند كه مهم ترين اين گام ها توافق جهاني براي كاستن از موانع تجاري در سطح دنياست.
00:59:42.01
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن