تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820165258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نداشتن فيلمنامه و داستان، از علل ضعف سريال بزنگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نداشتن فيلمنامه و داستان، از علل ضعف سريال بزنگاه است
فرهنگي. سريال‌هاي رمضان. نشست
مدير شوراي نظارت بر صدا و سيما، نوشته نشدن فيلمنامه و داستان و اينكه هيچ حساسيتي در اين سريال ديده نشده است را از علل ضعف اين سريال عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كميل قيدرلو روز سه شنبه در نشست نقد و بررسي سريال بزنگاه كه در فرهنگسراي رسانه برگزار شد، گفت: سريال طنز، يكي از پ رآسيب‌ترين بخشهاي سازمان صدا و سيماست كه بايد به آن توجه خاصي شود.

وي افزود: در پخش برنامه‌هاي طنز، ضروري است كه توجه شود برنامه‌ها ي طنز نبايد با برنامه‌هاي مبتذل اشتباه شود و برنامه‌هاي طنز نبايستي حاوي لودگي و بكاربردن كلمات سخيف كه مبلغ ضد فرهنگ هستند، باشند.

وي افزود: همچنين اين نكات نيز بايستي مورد توجه قرار گيرد كه همه برنامه‌هاي طنز بايد مبتني بر تحقيق و طرح مصوب باشد، هر گونه شوخي با مقدسات و مفاخر مذهبي و ملي ممنوع است، در برنامه‌هاي طنز، ترويج بدآموزي اخلاقي و رفتاري ممنوع است، توهين كردن و كتك زدن براي خنده ممنوع است و نبايد در برنامه‌هاي طنز اصطلاحات بد بيان شود و عملكرد خلاف كاران، شيرين جلوه داده شود.

وي اظهار داشت: در سريال بزنگاه جذاب بودن شخصيت منفي خيلي مشخص و بسياري از حد شكني‌ها بيش از اندازه است كه با انتقاد شديد مردم در مورد اصلاح و توقف اين برنامه روبرو شده است و نامه منعكس شده در مورد اصلاح و يا توقف اين سريال، گوياي اين مطلب است.

مدير شوراي نظارت بر صدا و سيما، نشان دادن استعمال مواد مخدر و فحاشي را از نكات منفي اين سريال بيان كرد و گفت: پخش اين سريال درست بعد از افطار، كار درستي نيست، بلكه اين برنامه را مي‌توانستند با اصلاحاتي ساعت ‪ ۱۱‬شب پخش كنند.

وي با اشاره به اينكه جذاب‌ترين نقش بزنگاه، نادر است كه يكي از معتادان اجتماع محسوب مي‌شود، گفت: در اين سريال نادر معتاد، پدر خوبي است، اما صابر با بازي حميد لولايي داراي چنين ويژگي نيست.

قيدرلو، همچنين به نقش درسا كه يك دختر بچه شيرين و در عين حال دروغگو و آب زيركاه است، اشاره كرد و گفت: اين برنامه درست زماني پخش مي‌شود كه بچه‌ها هم اين سريال را تماشا مي‌كنند.

وي اضافه كرد: بلافاصله بعد از سخنان مكارم شيرازي، پيام‌هاي بازرگاني پخش مي‌شود كه اين تخلف محسوب مي‌شود و بعد از آن در بهترين زمان ممكن منبر عطاران شروع مي‌شود كه سازمان صدا و سيما بايستي در اين مورد پاسخگو باشد قيدرلو، در ادامه سخنان خود، گفت: ماه رمضان، مناسبتي خاص است، بنابراين سريال‌هايي كه براي اين زمان ساخته مي‌شود، بايد از فيلمنامه‌اي خوب برخوردار باشد.

وي اظهار داشت: شوراي نظارت بر صدا و سيما، شبيه پليس است كه مركز نظارت وجدان سازمان است و به عملكرد آن پيش و پس از پخش برنامه‌ها نظارت مي كند.

قيدرلو، خاطرنشان كرد: اين شورا متشكل از شش نفر از سه قوه است كه گزارش هايي را تهيه مي‌كند و بر موارد خيلي خاص نظارت مي‌كند. اين شورا چهار سال پيش ناظر به حل اختلافات سه قوا بود كه از حدود سه سال قبل اين شورا ساختارسازي براي نظارت بر عملكرد صدا و سيما را آغاز كرد.

نشست نقد و بررسي مجموعه -بزنگاه> روز سه شنبه با حضور مجيد امامي كارشناس رسانه و امير قادري منتقد سينما برگزار شد و اين در حالي بود كه عوامل سازنده اين سريال كه قرار بود در اين نشست شركت داشته باشند، حضور نداشتند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن