تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820700235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش بي‌رويه ظرفيت دانشگاههاي كرج و سردرگمي دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افزايش بي‌رويه ظرفيت دانشگاههاي كرج و سردرگمي دانشجويان
كرج -افزايش بي‌رويه ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاههاي كرج موجب سردرگمي شماري از دانشجويان و خانواده‌هاي آنان شده است .

شهرستان كرج داراي هفت مركز آموزش عالي دولتي و آزاد است كه اين مراكز امسال با هجوم خيل دانشجويان براي ورود، روبه رو بوده است .

افزايش بي‌رويه ظرفيت پذيرش دانشجو در كرج در حالي است كه امكانات آموزشي و رفاهي متناسب با تعداد و نيازهاي دانشجويان رشد نكرده و حتي كفاف دانشجويان ورودي سالهاي پيش را نيز نمي‌دهد.

دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج يكي از دانشگاههايي است كه ظرفيت پذيرش دانشجو در اين دانشگاه امسال تا دو برابر افزايش يافته است .

شيلا رحماني ، يكي از دانشجويان اين دانشگاه مي‌گويد: بيشتر كلاسهاي ما در سال گذشته ‪ ۵۰‬نفره تشكيل مي‌شد كه ما حتي در دبيرستان نيز ظرفيت كلاسهايمان تا اين اندازه متراكم نبود.

به گفته وي ، شمار زياد دانشجويان در كلاس باعث مي‌شود تا كنترل استادان بر كلاس كم شده و كيفيت آموزشي نيز كاهش يابد.

وي افزود: تعداد دانشجويان در كلاسهاي درسهاي عمومي حتي بيشتر از اين شده و گاه تا مرز ‪ ۸۰‬نفر هم مي‌رسد.

مژده بشيري يكي از دانشجويان رشته زبان انگليسي نيز مي‌گويد: ظرفيت آزمايشگاههاي زبان اين دانشگاه حداكثر ‪ ۳۰‬نفر است اما همواره شمار دانشجويان به قدري است كه اغلب امكان استفاده از اين تجهيزات براي چند نفر از دانشجويان در آزمايشگاهها فراهم نمي‌شود.

وي افزود: بطور معمول در آزمايشگاه زبان صندلي كم مي‌آيد و دانشجويان مجبورند از بيرون صندلي آورده و تنگاتنگ هم نشسته تا حدي كه در مواردي توضيح‌هاي ارايه شده توسط استاد به راحتي به گوش برخي دانشجويان نمي‌رسد.

مشكلات پيش آمده تنها مختص دانشجويان ورودي سالهاي قبل نيست بلكه دانشجوياني كه امسال براي نام نويسي مراجعه كرده‌اند با مشكلات فراواني از جمله ازدحام و انتظار طولاني در صفهاي بانك و كافي نتها براي انتخاب واحد روبه رو شدند.

اين افزايش شمار دانشجويان تا حدي بود كه يكي از دانشگاههاي كرج از احتمال برگزاري نيمي از كلاسها در بهمن ماه خبر داد و گرچه اين طرح عملي نشد اما بطور مسلم دانشجويان با تراكم فشرده تر در كلاسها حتي نسبت به گذشته روبه رو خواهند شد.

#‪ ;۱۶۰‬پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران و دانشگاه تربيت معلم نيز از ديگر مراكزي هستند كه در كرج واقع شده كه ظرفيت پذيرش دانشجو در اين دانشگاهها نيز با شمار دانشجويان متقاضي همخواني ندارد.

قديمي بودن خوابگاهها و شرايط نامناسب اسكان دانشجويان طي سالهاي گذشته اعتراض بسياري از دانشجويان اين دانشگاهها را برانگيخته به طوري كه امتحانهاي پايان ترم بهاري دانشگاه تربيت معلم در سال جاري به خاطر اعتراض دانشجويان نسبت به مشكلات رفاهي ، به تعويق افتاد.

معاون دانشجويي دانشگاه تربيت معلم به خبرنگار ايرنا مي‌گويد: اين دانشگاه هرساله حدود ‪ ۹۵۰‬دانشجو، پذيرش مي‌كند كه امسال اين تعداد به يك هزار و ‪ ۴۵۰‬نفر رسيده است .

عزيزالله حبيبي افزود: اين افزايش ظرفيت ، مشكلات دانشگاه را دوچندان كرده است .

وي تصريح كرد: از سازمان سنجش انتظار مي‌رود بدون هماهنگي با دانشگاه ، آمار پذيرش را افزايش ندهد.

به هرحال دانشجويان كرجي امسال چاره‌اي جز پذيرش شرايط موجود و كنار آمدن با اين كمبود و كاستي‌ها را ندارند.

دست اندركاران براين باورند كه بايد نگاه تازه‌اي به وضعيت دانشگاهها ايجاد شود و مسوولان ذيربط از توجه صرف به بالابردن آمار دانشجويي كشور و ارايه مدرك بدون انديشيدن به نياز جامعه و ارتقاي كيفيت آموزشي اجتناب كنند.ك /‪۴‬
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن