تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813635513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع :جمهوري اسلامي ايران منادي صلح و آرامش در جهان است.


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير دفاع :جمهوري اسلامي ايران منادي صلح و آرامش در جهان است.


تهران- خبرگزاري كار ايران
سردار نجار در حاشيه مراسم رژه يگانهاي نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران با تبريك هفته دفاع مقدس و تسليت ايام شهادت حضرت علي (ع) گفت: ما در هفته دفاع مقدس شاهد اقتدار نيروهاي مسلح هستيم و بانگاهي به سي سال گذشته مي بينيم كه در شرايطي كه ما در اوايل انقلاب در امكانات اوليه محتاج خارج بوديم امروز بعد از 30 سال تقريبا هر آنچه كه نيروهاي مسلح ما در زمين هوا و دريا نياز دارد به دست متخصصين وزارت دفاع و در مجموع نيروهاي مسلح طراحي و ساخته مي شود.

وي ادامه داد: پيام اين توانمندي در ابتدا به ملت عزيزمان اين است كه خودباوري و اعتماد به نفسي كه در اثر انقلاب اسلامي و ارزشمنداري ارزش هاي انقلاب اسلامي ايجاد شد، حاصل آن اين شد كه در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي واجتماعي آثار بسيار بلندي را داشته است.
وي افزود: در بعد نظام شما مي بينيد كه امروز شاهد تحهيزاتي هستيم كه بخشي كوچكي از آن امروز در اين رژه به نمايش گذاشته شد.
سردار نجار با بيان پيام اين توانمندي به جهانيان گفت: همانطور كه بارها گفتيم قدرت جمهوري اسلامي قدرت دفاعي است و ما توانستيم قدرت بازدارندگي را براي نيروهاي مسلح ايجاد كنيم تا دشمنان جرات تعرض به خاك و بوم ما را نكنند ولي اين قدرت دفاعي از صلح و ثبات و آرامش در منطقه و حوزه جمهوري اسلامي ايران پاسداري خواهد كرد.
وي تاكيد كرد: ما قصد تعرض به جايي نداريم و ازاين قدرت به عنوان يك قدرت بازدارنده استفاده مي كنيم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران را بي انتها دانست وا فزود: نيروهاي مسلح ما پشتيباني مردمي دارند و متصل به نيروي ميليوني بسيج و نيروهاي جوان جمهوري اسلامي ايران است.
وي ادامه داد: از بابت تجهيزات و امكانات هم پس از دوران دفاع مقدس كه تهديدات در طول 1200 كيلومتر از مرزها بود در مناطق سرد و صعب العبور كوهستاني شمال و شمال غربي ومنطقه گرم در جنوب كشور متناسب با هركدام از مناطق ما تجهيزاتي راكه نيروهاي مسلح براي جنگيدن و دفاع نياز داشتند به روش بومي طراحي و ساختيم.
وي با تاكيد بر اهميت توانمندي تجهيزاتي نيروهاي مسلح گفت: تجهيزات ما از اين جهت از اهميت بالايي برخوردار است چون با توانمندي هاي بومي طراحي شده است امروز 100 درصدا ين امكانات از مرحله ساخت مواد اوليه تا خود تجهيزات را در داخل مي سازيم و خلاقيت و نوآوري متخصصين و دانشمندان داخلي بكار گرفته شد كه با اين توانمندي بازدارندگي بي انتها است .
وزير دفاع در پاسخ به سوالي مبني بر واكنش ايران مقابل تهديدات موجود گفت: اولا ما تهديدي احساس نمي كنيم فكر مي كنيم اين تهديدات كه بعضي ها مي گويند از موضع ترس است و بيشتر براي حفظ خود و مصرف داخلي دارد.
وي ادامه داد: بيشتر اين تهديدات عملياتي رواني است ولي اگر روزي تهديدي احساس كنيم با اين آمادگي نيروهاي مسلح به طرز قاطعي پاسخ كوبنده اي خواهيم داد.
سردار نجار تاكيدداشت: قدرت دفاعي ما قدرت بازدارنده ودفاعي است و تهاجمي نبوده وما با اين قدرت قصد تعرض به جايي را نداشته و در سي سال گذشته نيز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اين را ثابت كرده است.
وي درخصوص پيامي به دوستان به خبرنگار يك شبكه خارجي گفت: پيام من براي دوستان اين است كه ما با قدرتي كه در دست داريم از ثبات و آرامش و صلح و دوستي حفاظت مي كنيم و جمهوري اسلامي منادي صلح و آرامش در جهان بوده و است.
سردار نجار در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار يك شبكه عربي در مورد اظهارات سردار صفوي مبني بر استقرار نيروي سپاه در مرزهاي آبي خليج فارس و دفاع از آن و نيروي ارتش در خليج عمان و درياي خزر و محاسبات انجام شده گفت: اينها يكسري محاسبات نظامي است كه قرار نيست به شما گفته شود.
وي در ادامه در واكنش به ادامه سوال خبرنگار مبني بر اينكه آيا دشمن قصد حمله از هردو طرف به ايران را دارند گفت: نخير اصلا ما فكر ميكنيم حمله اي در كار نيست ما براي حفاظت از مرزهاي زميني دريايي و هوايي مان تدابيري كه در نيروهاي مسلح و آرايش نيروهاي مسلح اتخاذ مي كنيم كه اين موضوعات بخشي از آن است كه سردار رحيم صفوي اعلام كرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه ساير كشورها مانورها و رزمايش ها و رژه هاي مختلف نيروهاي مسلح را به عنوان تهديدي براي خود مي بينند گفت: اينكه ما دائما در نيروهاي مسلح براي آمادگي و ارتقاع توان رزمي و تست تجهيزات ساخته شده كاري انجام دهيم يك روال معمول و عادي است و اين مانورها و رزمايش نيز براي همين كارها است كه در زمينه هاي مختلف در حال انجام است .
وي در خصوص سناريوي جديد اسرائيل براي حمله به ايران از طريق گرجستان در پاسخ به سوال خبرنگاري گفت: اسراييل اول بايد برود خودش را جمع كند الان با مشكلاتي كه اسرائيل درداخل دارد توان حل مشكلات خود را ندارد.
نجارادامه داد: بعضا تهديداتي را كه بعضي اوقات از آن دم مي زنند از موضع ترس و فرافكني است و جنگ رواني است اصلا محاسبات ما اينگونه نيست و احساس تهديد نمي كنيم البته آماده هستم و براي پاسخگويي به هر نوع تهديدي نيروهاي مسلح ما آماده بودند و هستند و خواهند بود.
پايان پيام

كد خبر: 447149
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن