تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812703740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديريت مستمر و دقيق براي مقابله با شيوع وبا در كردستان اعمال مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديريت مستمر و دقيق براي مقابله با شيوع وبا در كردستان اعمال مي‌شود
داخلي. اجتماعي. بهداشت. وبا.

در استان مرزي كردستان به‌رغم عدم مشاهده آلودگي بيماران به باكتري وبا، براي مقابله و پيشگيري از شيوع اين بيماري به واسطه وجود اين آلودگي در كشور عراق، مديريتي مستمر و دقيق اعمال مي‌شود.

پيشگيري از شيوع بيماري‌هاي خطرناك به تعامل و همكاري مردم با متوليان بهداشت عمومي و همچنين اطلاع رساني دقيق و به موقع نياز دارد.

عراق و افغانستان به عنوان دو همسايه غربي و شرقي ايران اكنون به علت حضور مهاجمان بيگانه، دوران بي‌ثباتي را طي مي‌كنند و بهداشت و مسايل سلامت در آنها بسيار كم مورد توجه قرار مي‌گيرد لذا اين وضعيت تهديدي بزرگ براي سلامت شهروندان ايراني محسوب مي‌شوند.

عدم نظارت بر بخش سلامت و عدم توانايي كافي در كنترل بيماري‌ها در سال‌هاي اخير موجب شيوع و بروز انواع بيماري در اين دو كشور اشغالي شده است.

بيماري‌هاي وبا و آنفلوانزاي پرندگان دو نمونه از اين تهديدها است كه در نتيجه بي‌ثباتي در كشورهاي همسايه طي سال‌هاي گذشته بهداشت عمومي را علاوه بر آن كشورهاي بلكه در ايران نيز به خطر انداخته است.

در تابستان امسال نيز با گرم شدن هوا، بيماري وبا در برخي از كشور از جمله عراق شيوع يافت و مسوولان و شهروندان ايراني را نيز با نگراني روبرو كرد.

عدم ثبات كافي و بي‌توجهي مردم و مسوولان به دلايل ناشي از جنگ در كشورهاي عراق و افغانستان زمينه را براي صدور آسان برخي از بيماريهاي را به كشورهاي همسايه در سال‌هاي اخير فراهم كرده است.

به گفته مسوولان كشور عراق تاكنون بيش از ‪ ۱۰۰‬تن مبتلا به بيماري وبا در مركز و جنوب اين كشور شناسايي شده است.

استان كردستان نيز به دليل همسايگي با كشور عراق همواره در جهت ورود بيماري مورد تهديد بوده است.

دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان در سال‌هاي اخير با كنترل كامل مرزها و ايجاد پست‌هاي قرنطينه انساني و دامي همچنين كنترل و نظارت بر هر ترددي از طريق مرزها در زمينه مبارزه با بيماريهاي ورودي به كشور موفق بوده است.

كردستاني‌ها خوشبختانه با آگاهي و هوشياري ناشي از حساس بودن به ورود بيماري‌ها و همچنين در نتيجه اطلاع رساني خوب و به موقع مسوولان كليه نكات بهداشتي را رعايت مي‌كنند.

ادامه اين روند نياز به همكاري و تعامل بيشتر مردم در رعايت موارد بهداشتي و استفاده از آب آشاميدني سالم و بهداشتي و ضد عفوني كردن ميوه و سبزيجات دارد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان با اعلام آمادگي كامل واحدهاي اين دانشگاه براي مقابله با ورود و شيوع وبا در استان گفت:تاكنون هيچ موردي از بيماري وبا در استان كردستان مشاهده نشده است.

فرزام بيدارپور در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كليه واحدهاي بهداشتي اين استان براي نمونه‌گيري از افراد مشكوك به بيماري در آمادگي كامل به سر مي‌برند.

وي به افزايش نمونه‌هاي آزمايشگاهي از افراد مشكوك اشاره كرد و گفت:
نمونه‌ها را تا سطح ‪ ۷۰‬درصد در سطح استان افزايش داده‌ايم.

وي گفت: مراكز بهداشتي استان از افراد مشكوك به بيماري وبا نمونه گرفته و گروه‌هاي آزمايشگاهي اين دانشگاه همچنين از آب و فاضلاب استان نيز نمونه مي‌گيرند.

وي در مورد بروز بيماري در كشور عراق گفت: براساس خبرهاي كسب شده از كشور عراق تنها در مركز و جنوب اين كشور آلودگي به بيماري وبا مشاهده شده است.

وي افزود:در استان‌هاي شمالي عراق كه هم مرز با استان كردستان هستند نيز هيچ مورد از شيوع بيماري وبا مشاهده و گزارش نشده است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان گفت:اين معاونت آمادگي خود را براي پيشگيري و مقابله با ورود احتمالي بيماري وبا در استان را تا رفع خطر اين بيماري حفظ مي‌كند.

مدير بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان نيز در اين مورد گفت:
مرزهاي اين استان براي پيشگيري از شيوع بيماري وبا به شدت تحت نظارت كامل است.

محمد كريمي به خبرنگار ايرنا افزود:كاركنان دانشگاه علوم پزشكي كردستان در پست‌هاي قرنطينه فعال بر مرزهاي باشماق مريوان و سيرانبند بانه براي جلوگيري از ورود موارد مشكوك به بيماري وبا نظارت دارند.

استان كردستان در شهرستان‌هاي بانه، مريوان، سقز و سروآباد ‪ ۲۴۰‬كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد.

وي گفت: در صورت ورود افراد مشكوك به بيماري به داخل كشور از طريق كشور عراق بلافاصله آزمايش مورد نياز از آنها گرفته مي‌شود.

به گفته وي در صورت آلوده بودن هر فرد به بيماري به نزديك‌ترين مركز بهداشتي درماني منتقل مي‌شود.

كريمي افزود: اطلاع رساني لازم براي مراجعه افرادي كه از طريق مرز وارد استان كردستان شده‌اند جهت مراجعه به مراكز بهداشتي به منظور نمونه‌گيري انجام شده است.

وي گفت: تاكنون هيچ گونه مورد آلوده به بيماري وبا در استان كردستان مشاهده نشده است.

وي در مورد وضعيت اين بيماري در كردستان عراق گفت:در استانهاي سليمانيه و اربيل موردي از بيماري وبا گزارش نشده اما در استان كركوك چند مورد از بيماري مشاهده شده است.

وي گفت: در صورت ورود بيماري وبا به استان كردستان دانشگاه علوم پزشكي آمادگي كامل براي برخورد بهداشتي، درماني و اقدامات پيشگيرانه دارد.

وي اضافه كرد: تمام بيمارستان‌ها و مراكز آزمايشگاهي نيز در سطح استان جهت نمونه‌گيري موارد مشكوك به بيماري وبا تجهيز و آماده است.

وي به شهروندان توصيه كرد براي جلوگيري از ابتلا به بيماري وبا از آب‌هاي مشكوك استفاده نكنند و در مورد مصرف ميوه و سبزيجات تنها پس از ضد عفوني كامل، آن را مصرف كنند. ك/‪۴‬
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن