تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش روزپس از گذشت دو سال از راه‌اندازي اتفاق افتاد:خاموشي تابلوي چهارم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش روزپس از گذشت دو سال از راه‌اندازي اتفاق افتاد:خاموشي تابلوي چهارم
فارس- مديرعامل شركت بورس گفت: با اخراج 36 شركت از بورس به دلايل مختلف و بازگشت 24 شركت ديگر به بازار دوم، پرونده تابلوي چهارم بسته شد و تعداد شركت‌هاي بورس به 344 شركت رسيد. علي رحماني ابعاد مختلف اخراج 36 شركت از بورس را تشريح و جزئيات اين اقدام هيات پذيرش اوراق بهادار را اعلام كرد.
جلوگيري از زيان بيشتر
وي در رابطه با دلايل اخراج 36 شركت از بورس اظهار داشت: هيات پذيرش در خرداد ماه سال جاري بعد از اخراج 36 شركت، به 60 شركت باقي مانده در تابلوي چهارم مهلت داده بود تا نسبت به رفع موارد مشروط و اصلاح ساختار اقدام و شرايط بورس را احراز كنند، اما با اتمام مهلت تعيين شده، 36 شركت حداقل شرايط لازم را به دست نياورده و از بورس اخراج شدند.
وي ادامه داد: تعدادي از اين شركت‌ها در حال تسويه و يا انحلال بودند، اما اكثر شركت‌ها مشمول ماده 141 قانون تجارت و زيان ده بودند و از طرف ديگر براي سال 87 نيز باز هم زيان اعلام كرده بودند.
بنابراين گزارش‌، براساس ماده 141 قانون تجارت، ‌شركت‌هاي سهامي عام با اعلام زيان از پرداخت ماليات معاف مي‌شوند.
رحماني با بيان اين كه حضور شركت‌هاي زيان ده در بورس موجب ضرر و زيان سهامداران مي‌شود، افزود: تعدادي ديگر از 36 شركت اخراجي از وضعيت اطلاع‌رساني‌ نامناسبي در چند سال برخوردار بودند.
فرصت يك ماهه براي سهامداران 36 شركت
مديرعامل شركت بورس از فرصت يك ماهه به سهامداران عمده 36 شركت اشاره كرد و گفت: براساس مصوبات هيات پذيرش به سهامداران عمده اين شركت‌هاي اخراجي مهلت يك ماهه داده شد كه در صورت تمايل اقدام به خريد سهام از سهامداران خرد شركت‌ها كنند. وي ادامه داد: براين اساس طي نامه‌اي به سهامداران عمده اين دسته شركت‌ها اعلام شد تا در صورت چنين تمايلي نماد معاملاتي شركت در بورس باز شده تا امكان خريد سهام توسط صاحبان اصلي شركت‌ها فراهم شود. رحماني افزود: در غير اين صورت سهام اين گروه به مانند ديگر شركت‌هاي سهامي عام در خارج از بورس و به صورت وكالتي از امكان معامله برخوردار خواهند شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شركت‌هاي حذف شده از بورس از امكان حضور در بازار فرا بورس برخوردار خواهند بود يا خير، گفت: شركت‌هاي اخراجي بايد منتظر تعيين و اعلام ضوابط پذيرش در بازار فرابورس باشند تا در صورت تمايل و احراز شرايط، وارد اين بازار جديد شوند، اما مسلما شركت‌هاي زيان ده نخواهند توانست وارد اين بازار شوند.
حذف تابلوي چهارم
مديرعامل شركت بورس در پاسخ سوال ديگري مبني بر اين كه با اخراج 36 شركت و بازگشت موقت 24 شركت ديگر اين تابلو به بازار دوم، تكليف تابلوي چهارم چه خواهد شد، اظهار كرد: با اين اقدام پرونده اين تابلو براي هميشه بسته شد و ديگر شركتي وارد چنين تابلويي نخواهد شد. وي ادامه داد: از اين پس براساس دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار به شركت‌هايي كه از شرايط تعيين شده دور شوند و نتوانند موارد تعيين شده بورس را رعايت كنند، يك‌سال مهلت داده مي‌شود تا نسبت به احراز شرايط اقدام كنند. در غير اين صورت اين گونه شركت‌ها به طور خودكار از بورس حذف خواهند شد و به همين علت ديگر تابلوي چهارمي در كار نخواهد بود.
مهلت 6 ماهه براي 24 شركت
رحماني در خصوص آخرين آمار شركت‌هاي بورسي گفت: تا قبل از اخراج 36 شركت در خرداد ماه، كل شركت‌هاي بورسي 416 شركت بود كه با كسر 36 شركت اين آمار به 380 شركت رسيد. وي ادامه داد: با توجه به اخراج 36 شركت ديگر و بازگشت 24 شركت به بازار دوم، هم اكنون 344 شركت در بازار سهام حضور دارند.
وي گفت: از اين تعداد 88 شركت در بازار اول و 292 شركت ديگر در بازار دوم حضور دارند. به گفته رحماني و براساس مصوبات هيات پذيرش، 24 شركت بازگشتي به بازار دوم تا پايان سال جاري مهلت دارند تا شرايط ادامه حضور در بورس را احراز كنند در غير اين صورت اين دسته شركت‌ها نيز از بورس حذف خواهند شد.
حذف سيمان آبيك از فهرست پذيرش
مديرعامل شركت بورس در ادامه به ديگر مصوبات هيات پذيرش اوراق بهادار اشاره كرد و گفت: شركت سيمان آبيك در حالي در فهرست‌ پذيرفته شده قرار داشت كه با توجه به اتمام مهلت تمديد براي عرضه سهام تا 26 شهريور، اين شركت از فهرست شركت‌هاي مورد پذيرش حذف شد. وي ادامه داد: اين شركت در 27 اسفند سال گذشته به عنوان چهارصد و چهل و دومين شركت بورس مورد پذيرش قرار گرفته بود و در آن زمان حداقل 20 روز و حداكثر 3 ماه مهلت داشت تا نسبت به عرضه سهام اقدام كند، اما چنين اتفاقي رخ نداد و هيات پذيرش مهلت سه ماه ديگري را براي عرضه سهام به اين شركت داد، اما در اين مهلت تمديد شده نيز عرضه اي صورت نگرفت. رحماني تصريح كرد: براساس مقررات پذيرش و در صورت عدم عرضه سهام در مهلت تعيين شده، شركت از فهرست پذيرش حذف مي‌شود. رحماني ادامه داد: سهامداران عمده اين شركت با توجه به هزينه‌ها، تمايل به قيمت‌گذاري بالاي سهام آن داشتند كه شرايط كنوني چنين امكاناتي را نمي‌داد.
«رفاه» در «بورس»
مدير عامل شركت بورس همچنين از پذيرش مشروط فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه در بورس و عرضه سهام اين شركت تا پايان سال جاري خبر داد. هيات پذيرش اوراق بهادار با تشكيل جلسه‌اي، پذيرش سهام شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه را مورد بررسي قرار داد و با پذيرش اين شركت در بورس اوراق بهادار تهران موافقت كرد. بدين ترتيب اين بنگاه با سرمايه 45 ميليارد توماني در تابلوي فرعي بازار اول مورد پذيرش واقع شد.
در اين رابطه رحماني اظهار كرد: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه صنعتي جديد در بورس است كه به مانند ديگر بورس‌ها در گروه خرده فروشي قرار مي‌گيرد. وي ادامه داد: با توجه به برنامه وزارت بازرگاني در خصوص اصلاح نظام توزيع و توسعه آن از طريق ايجاد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، پذيرش چنين شركت‌هايي مي‌تواند موجب تسريع در برنامه‌هاي وزارت بازرگاني و ديگر وزارتخانه‌هاي مرتبط باشد. رحماني درباره تركيب سهامداري فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي رفاه اظهار كرد: اين مجموعه حدود 30 هزار سهامدار دارد كه 5 بانك ملي، تجارت،‌ سپه، صادرات و ملت به همراه شهرداري تهران و ديگر شهرداري‌ها از جمله سهامداران اصلي آن به شمار مي‌روند.
مديرعامل شركت بورس در رابطه با زمان عرضه سهام اين شركت گفت: بعد از رعايت شروط 8گانه خصوصا به نام كردن سهام بي‌نام موجود، سهام اين شركت تا پايان سال جاري در بورس عرضه خواهد شد. رحماني ادامه داد: مديران اين شركت تاكنون همكاري مناسبي داشته و خواهان حضور اين شركت در بورس هستند.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن