تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819751700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشبا فشار آمريكاامارات در روابط تجاري خود با ايران تجديد نظر مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشبا فشار آمريكاامارات در روابط تجاري خود با ايران تجديد نظر مي كند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد بين الملل دوبي يكي از شهرهاي تجاري جهان است كه ايراني ها براي فرار از تحريم هاي آمريكا معمولا به آنجا مي گريزند. اما تحريم هاي آمريكا به تازگي اين منطقه را نيز درگير خود كرده است.
به گزارش موج به نقل از Sahilonlin، از زماني كه قوانين تصويب شده درآمريكا، فروش محصولات آمريكايي به ايران را از دهه 1980 متوقف كرده است، دلالان ايراني با رفتن به دوبي براي دستيابي به اين محصولات راه كوتاه تري پيدا كرده اند.
هنگامي كه آمريكا معامله با برخي از بانك هاي ايراني را سال گذشته ممنوع كرد، تاجرين ايراني به مركز مالي خاورميانه يعني دوبي هجوم بردند تا بتوانند در آنجا حساب هاي مالي افتتاح كنند.
اما در ماه هاي گذشته، فشارهاي آمريكا مشكلاتي نيز در امارات متحده عربي كه بزرگترين شريك تجاري ايران و محل زندگي 450 هزار شهروند ايراني است، ايجاد كرده و آمريكا سختگيري هاي خود را بر روي اين كشور افزايش داده است.
پس از ديدار رئيس جمهور آمريكا، معاون وي، ديك چني و وزير دارايي آمريكا، استوارت لوي، مقامات اماراتي تعداد مجوزهايي تجاري خاصي را كه براي شهروندان ايراني در اين كشور صادر مي كردند به طور قابل توجهي كاهش داده اند.
اتاق بازرگاني دوبي اعلام كرده، از بين 10 هزار و 800 فعاليت تجاري كه در سه ماه اول سال جاري در دوبي انجام شده، كمتر از يك درصد آن را ايرانيان به خود اختصاص داده اند و اين در حاليست كه اين رقم در سال هاي 2006 و 2007 به حدود شش درصد رسيده بود.
به علاوه مقامات دوبي از ثبت گذرنامه هاي كاري ايرانيان امتناع مي كنند و بسياري از بانك هاي بين المللي در امارات افتتاح حساب هاي جديد را براي ايراني ها متوقف كرده اند.
گفتني است، مقامات آمريكايي از اقدامات اخير كشور امارات تقدير كرده اند و سختگيري هاي اين كشور را موفقيت سياست هاي آمريكا عليه ايران مي دانند. آمريكا در نظر دارد با اعمال فشار بر روي ايران، اين كشور را متقاعد به توقف فعاليت هاي هسته ايش بكند.
استوارت لوي كه طرح اعمال تحريم بانك هاي ايراني توسط وي پيشنهاد شده است و درباره مسئله تحريم هاي امارات عليه ايران تا كنون هشت بار به دوبي سفر كرده،اظهار داشت: اقداماتي كه امارات در اين زمينه انجام داده كاملاً هوشيارانه بوده است.
لازم به ذكر است، در كنار اين كه امارات در نظر دارد بانك هاي ايراني و شركت هاي تجاري كه با اين كشور در ارتباط هستند را در اين منطقه با چالش روبرو كند، سياست هاي امارات عليه شركت هاي تجاري كوچك كه توسط ايراني ها اداره شده و هيچ رابطه سياسي با دولت اين كشور ندارند نيز اعمال مي شوند.
در ماه اكتبر، بوش دو بانك ملي و صادرات ايران را تحريم و تمامي بانك هاي جهان را مجبور كرد روابط خود را با اين دو بانك متوقف كنند. اين در حاليست كه تحليل گران معتقدند تحريم هايي كه آمريكا بر روي اين كشور اعمال كرده، بيشتر مردم را تحت الشعاع قرار داده و تاثيري بر روي دولت ايران نداشته است.
گفتني است، اين امر خشم مردم ايران را عليه واشنگتن به دليل از دست دادن موقعيتشان در امارات به دنبال داشته است.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن