تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814191207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابوترابي‌فرد: مديران ارشد كشور با نگاه به چشم‌انداز بيست ساله حركت نمي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ابوترابي‌فرد: مديران ارشد كشور با نگاه به چشم‌انداز بيست ساله حركت نمي‌كنند
خبرگزاري فارس: نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: حتي مديران ارشد با برنامه مدون و با نگاه به چشم‌انداز بيست ساله حركت نمي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، سيد محمد حسن ابوترابي فرد پنجشنبه شب در مراسم توديع و معارفه استاندار قزوين كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، بيان داشت: در طول سه سال فعاليت دولت نهم و استانداري آقاي نصري، در استان قزوين فعاليت‌هاي ارزشمندي صورت گرفت كه يكي از اين اقدامات تدوين اسناد توسعه شهرستان‌ها و استان قزوين بود كه استخراج برنامه‌هاي بخش‌هاي مختلف با نگاه به چشم‌انداز بيست ساله كاري در كشور ما بود.
وي ادامه داد: اين اقدام هنوز در كشور ما نهادينه نشده و متأسفانه حتي مديران ارشد با برنامه مدون و با نگاه به چشم‌انداز بيست ساله، حركت و برنامه پيش روي خود را تنظيم نمي‌كنند.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در سال‌هاي اخير سفر مقام معظم رهبري به استان قزوين يكي از نعمت‌هاي ارزشمند بود كه در زمان مرحوم امامي استاندار فقيد قزوين صورت گرفت و امروز در ارزيابي كه توسط دفتر رهبري صورت گرفته مديران استان قزوين در اجراي مصوبات سفر رهبري گوي سبقت را از ديگران ربوده‌اند.
وي تصريح كرد: اعتبارات عمراني اوليه اين سفر حدود 500 ميليارد ريال بود كه به بيش از 770 ميليارد ريال افزايش يافت و هنوز نيز دفتر رهبري براي پروژه‌هاي كليدي استان كه با شتاب كار خود را پيش مي‌برند بودجه تخصيص داده‌اند البته يك‌هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي نيز از دستاوردهاي سفر رهبري بوده است.
ابوترابي در خصوص مصوبات سفر رئيس جمهور عنوان داشت: مصوبات سفر رئيس جمهور به استان قزوين 1/86 درصد اجرايي شده و در مقايسه با ديگر استان‌ها نيز قزوين موفق‌تر عمل كرده است و براساس اسناد توسعه شهرستان‌ها، پروژه‌هاي سفر دوم نهايي شده و با 208 عنوان، توافقنامه‌ها تعيين و به امضا رسيده است.
وي توضيح داد: از ديگر اقدامات ارزشمند در استان تلاش در جهت جذب اعتبارات بيشتر در سطوح ملي و توزيع عادلانه اعتبارات بوده كه طي سال جاري چهار هزار ميليارد ريال آن در پروژه‌هاي متعدد ملي در استان قزوين اجرايي خواهد شد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: كساني كه در مبحث بودجه، استان را نقد مي‌كنند سخت در اشتباه‌اند زيرا تلاش‌هاي زيادي براي افزايش اعتبارات صورت گرفته و طي سال گذشته نيز مازاد درآمد مالياتي به صورت كامل به استان تخصيص يافت ولي ملاك عمده بودجه استاني، بودجه آموزش و پرورش است و ما افتخار مي‌كنيم با هزينه كمتر، كارآمدي و توسعه را در حوزه‌هاي مختلف سامان داديم.
وي تأكيد كرد: كوچك كردن دولت بايد از سياست‌هاي كليدي باشد و افزايش بودجه جاري و نيروي انساني هنر نيست بلكه هنر مديران و دستگاه‌هاي اجرايي افزايش كارايي نيروي انساني و كوچك كردن دولت است.
ابوترابي با اشاره به شاخص‌هاي استان قزوين اظهار داشت: امروز استان قزوين در طرح آمايش سرزمين رتبه دوم را داراست كه بيش از 60 درصد طرح انجام شده و تا پايان سال جاري نيز نهايي خواهد شد.
وي يادآور شد: تاكنون 800 ركورد اطلاعاتي به صورت آنلاين در اختيار مديران ارشد قرار گرفته است كه با توجه به نقش ضروري و مهم اطلاعات در توسعه، ما در اين حوزه با كمي و كاستي‌هايي روبرو هستيم كه انجام اين كار ارزشمند گامي و بستري مناسب براي حركت رو به توسعه استان قزوين فراهم مي‌كند.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي فعال‌سازي شواري فني و نظارت بر پروژه‌هاي عمراني را از اقدامات ارزشمند حوزه معاونت عمراني استانداري قزوين دانست و افزود: اين موضوع يكي از معضلات اساسي در كشور ماست و اگر بر روي كيفيت و زمان پروژه‌ها كار شود قدم مهمي در توسعه برداشته شده و موفقيت استان قزوين در اين مسير مي‌تواند الگويي براي كشور باشد.
وي عنوان داشت: وضعيت استثنايي قزوين در بخش كشاورزي و كسب رتبه‌هاي نخست در اين بخش، اهتمام در زيرساخت‌ها گردشگري و انتخاب قزوين به عنوان پايلوت توسعه شهري و كسب رتبه پنجم توسط صداوسيماي مركز قزوين در بين مراكز استان‌هاي كشور از ديگر اقدامات مثبت در استان قزوين است.
ابوترابي توضيح داد: در حوزه سلامت استان قزوين با كمبود تخت بيمارستاني به نسبت استانداردها مواجه بود كه با بهره‌برداري از بيمارستان 200 تختخوابي تا پايان سال جاري، فعال شدن بيمارستان خصوصي پاستور و بيمارستان مهرگان و سروسامان دادن به وضعيت بيمارستان وليعصر آبيك، تا پايان سال جاري به استاندار تخت نسبت به جمعيت در استان دست خواهيم يافت.
وي در خصوص پروژه‌هاي بخش راه گفت: اتمام پروژه ملي اتوبان قزوين- رشت تا پايان سال با دو هزار ميليارد ريال اعتبار، چهار بانده شدن راه قزوين- بوئين زهرا با سه هزار ميليارد ريال اعتبار، چهار بانده شدن راه قزوين- تاكستان و امتداد تا سه راهي شامي شاپ و تخصيص اعتبار در سال 87 جهت ادامه راه بوئين زهرا- رحيم آباد از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش راه است.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: براي پروژه راه قزوين- تنكابن نيز 330 ميليارد ريال بودجه تخصيص يافته كه طي سال جاري صد ميليارد ريال هزينه خواهد شد و اين پروژه طي دو سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي با اشاره به فعاليت 2 هزار و 800 واحد صنعتي در قزوين ادامه داد: طي سه سال در حوزه صنعت، افزايش 600 واحد صنعتي را شاهد بوده‌ايم كه يك هزار و 300 واحد صنعتي نيز در صورت جذب 6 هزار و 700 ميليارد ريال تسهيلات و آورده سرمايه‌گذاران طي برنامه سه ساله به بهره‌برداري خواهند رسيد.
ابوترابي تصريح كرد: البته در حوزه صنعت با تعدادي از صنايع ناكارآمد و فرسوده روبرو هستيم كه كساني اين واحدها را در اختيار گرفتن كه قصد سوء استفاده داشتند و با انديشه تعطيلي كارخانه، كارگر و تغيير كاربري كارخانه اين واحد را خريداري كردند.
وي اعلام كرد: امروز با مشكلاتي در حوزه صنعت مواجه هستيم كه سياست‌ها و مصوبات رئيس جمهور در اين حوزه مطلوب اجرا نشده است و صنايع مشكل‌دار ما نيازمند حمايت هستند.
انتهاي پيام/ف
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن