تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده سپاه روح الله: دفاع مقدس به‌خاطربروز صفات الهي و انساني ماندگارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرمانده سپاه روح الله: دفاع مقدس به‌خاطربروز صفات الهي و انساني ماندگارشد
داخلي. فرهنگي. دفاع مقدس. نشست. جاودانه‌ها
فرمانده‌سپاه روح الله‌استان مركزي، دوران دفاع مقدس را به لحاظ بروزصفات الهي و انساني و روحيه وحدت، تعاون و همدلي بي‌نظير و ماندگار دانست.

سرتيپ دوم پاسدار " سيدمحمد تقي شاهچراغي" عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان مركزي باتشريح برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس افزود: در اين دوران نبردي استثنايي با لحظه‌هاي پر از خطر روي داد كه نتايج آن بسيار شگفت‌آور است.

وي گفت: رهبري‌آگاهانه‌امام راحل، خضوع، خشوع و اطاعت پذيري رزمندگان‌اسلام ، توكل بر خدا و پشتيباني همه جانبه ملت رشيد ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس، پيروزي جبهه حق را رقم زد.

وي افزود: رزمندگان اسلام با توجه به رشادتها و شهامت‌هاي فراوان، قوانين الهي را رعايت كرده و با دشمن رفتاري انساني و اسلامي داشتند كه اين مهم نيز در نوع خود بي‌نظير است.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي گفت: اين امتيازات الهي بود كه دفاع مقدس راممتاز وماندگار كرد. دلهاي رزمندگان اسلام در اين دوران تنها متوجه خدا بود كه توانستند در عمليات خيبر از ‪ ۱۴‬كيلومتر راه آبي عبور كرده و سختيهاي منطقه شلمچه را تحمل كنند.

وي‌افزود: دردوران دفاع مقدس مادراني زينب (س) گونه فرزندان خود را براي دفاع ازاسلام و كيان اسلامي راهي جبهه‌هاي حق عليه باطل كرده و خود لباس رزم بر تن بچه‌هايشان مي‌پوشاندند.

وي‌گفت: دردوران دفاع مقدس در آذرماه ‪ ۱۳۶۰‬در عمليات طريق القدس من‌شاهد بودم كه فرزندي پيكر پاك پدر شهيدش را به دوش گرفت وبه آمبولانس تحويل داد و براي انجام مراسم كفن و دفن حاضر به برگشت از صحنه نبرد نشد.

سردارشاهچراغي‌افزود: درهفته گراميداشت دفاع مقدس بايد ويژگيها وارزشهاي كسب شده آن دوران بازخواني شده و در جامعه جاري تر كرد چون عوامل پيروزي رزمندگان‌اسلام در اين دوران تضمين‌كننده سعادت كامل و واقعي جامعه است.

وي گفت: طي ‪ ۹۲‬ماه رزم مردانه رزمندگان اسلام در دوران دفاع‌مقدس باانجام ‪ ۹۰‬عمليات كوچك وبزرگ اجازه ندادند يك وجب ازخاك پاك ميهن‌اسلامي در اختيار دشمن قرار بگيرد.

وي افزود: دفاع مقدس متعلق به همه قشرهاي مردم است چون در آن دوران همه مردانه براي دفاع از اسلام و شكست دشمن متجاوز بعثي به ميدان آمده از جان پاك خويش نيز گذشتند.

فرمانده سپاه‌روح الله گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبي براي مرور زحمات شبانه‌روزي مردم، معرفي افتخارات ملت در دوران دفاع مقدس و تجليل از مقام شامخ شهيدان والامقام ، جانبازان و آزادگان است.

وي افزود: از استان مركزي نيز در دوران دفاع مقدس ‪ ۶۳‬هزار نفر به صورت مستقيم در جبه‌هاي حق عليه باطل حضور يافته كه شش هزار و ‪ ۲۰۰‬نفر از اين تعداد به درجع رفيع شهادت نائل شده و چهارهزار نفر مجروح و ‪ ۸۰۰‬نفرآزاده تقديم اسلام شد.

وي گفت: براي برگزاري مطلوب و اثر گذار برنامه‌هاي هفته گراميداشت دفاع مقدس امسال در استان به فضاسازي تبليغاتي، نيازهاي مخاطبان ، همگرايي و همسويي آن توجه شده است.

سردارشاهچراغي، فراخوان مسابقه مقاله‌نويسي، تجليل ازبسيجيان و رزمندگان ، انجام رژه، برگزاري يادواره‌هاي مختلف، ديدارباخانواده معظم شهدا وايثار گران، گلباران قبور مطهر شهدا، بر پايي محافل شعر و خاطره، نواختن زنگ زنگ مقاومت، عرضه محصولات فرهنگي، مراسم انس با قرآن، تشييع و تدفين پيكر پاك ‪ ۹‬شهيد گمنام در اراك و جمع آوري خاطرات، وصيت نامه‌ها و دست توشته‌هاي رزمندگان و شهيدان والامقام را ازمهم‌ترين برنامه‌هاي پيش بيني شده هفته‌دفاع مقدس اين نهاد عنوان كرد.

وي‌افزود: از رسانه‌هاي جمعي نيزانتظار است كه ويژگيهاي بالا و والاي دوران دفاع مقدس وفرهنگ ايثار و شهادت را درجامعه در طي سال مورد توجه قرارداده و زاواياي پنهان جنگ تحميلي را واكاوي كنند.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن