تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت -2دولت نگاه گفتماني دارد/ رسانه ملي بايد افكار عمومي را مديريت كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سخنگوي دولت -2دولت نگاه گفتماني دارد/ رسانه ملي بايد افكار عمومي را مديريت كند
غلامحسين الهام ضمن انتقاد از برخي عملكردهاي رسانه ملي گفت: رسانه ملي كارگزار نظام است و بايد افكار عمومي در نظام را مديريت كند و اگر نقصي وجود دارد متوجه آن باشد.

به گزارش خبرگزاري مهر،غلامحسين الهام كه در همايش تبيين اقدامات و سياست‌هاي كلي دولت نهم در حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي در دانشگاه شهيد بهشتي سخن مي گفت ، اظهار داشت: مبناي اين نظام و مشروعيت آن بر اساس اسلام است و هر كسي كه آن را قبول نداشته باشد و مسئوليتي در اختيار داشته باشد غاصب است. اگر كسي عميقا به اين باور نرسيده باشد نيز غاصب است.

وي با بيان اينكه ايدئولوگ دولت امام(ره) است و ايدئولوژي دولت نهم انقلاب اسلامي است، گفت: اين دولت متعلق به اشخاص نيست تفكر ، تفكر اسلامي است كه در رهبري و امام ديده مي شود اگر كسي زاويه اندكي نسبت به اين موضوع داشته باشد خارج از مباني دولت بوده و است. در اين دولت همگان مسئوليت دارند و بر همين اساس بايد حركت كنند.

سخنگوي دولت گفت: متاسفانه عده اي شيطنت مي كنند كه بگويند خط رهبري يك خط است و دولت يك خط ديگر. آنهايي كه مي گفتند رئيس جمهور دفتردار رهبري است دنبال اين بودند كه جايگاه رئيس جمهور را تخطئه كنند اما مي بينيم كه شهادت رهبري از عملكرد دولت نشان از چه موضوعي دارد.

الهام در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه در گذشته روند غرب باوري و غرب زدگي درحال نفوذ به بدنه دولت بود اما خوشبختانه متوقف شد. متاسفانه غرب باوري در عميق انديشه كارگزاران نفوذ كرده بود كه اين امر بسيار خطرناك است. غربي كه با خاطر نفوذ مباني اسلامي اين گونه در تلاش است تا ريشه اسلام را با توليد برخي فيلم هاي مختلف خدشه دار كند.

وي گفت: متاسفانه برخي ها در انتخابات گذشته به صراحت حرف مي زدند كه ناظران بيگانه بايد بيايند و بر انتخابات ما نظارت كنند و عده اي هم هستند كه با غرب فالوده مي خورند كه معلوم نيست كه دينشان را به كجا مي برند . كسي كه با دشمن خلوت مي كند آنچنان با آنها در اندورنشان نزديك مي شوند كه با خودي گپ نمي زنند ،اينها بدنبال چه چيزي هستند. اينها خطراتي است كه با به روي كار آمدن اين دولت برداشته شد.

سخنگوي دولت گفت: امروز خوشبختانه ايرانيان خارج از كشور كه سالها دور از وطن بوده اند درباره سياست خارجي اين دولت اين گونه سخن مي گويند كه دولت نهم در موضوع سياست خارجي عزت و افتخار خاصي را به ايرانيان بخشيد كه اين يك افتخار ملي است.

وزير دادگستري يادآور شد: خوشبختانه امروز اسلام به عنوان واقعيت پيش رو و عدالت خواهي و خداجويي در كشور بارور شده كه اين اتفاق ، اتفاق ميموني است كه در حال رخ دادن است.

وي افزود: بنده در همين جا خطاب به شما مي گويم كه هيچ كدام از ما متعلق به خودمان نيستيم. متعلق به انقلاب اين مردم هستيم. ما بايد اين زينت را بر تابلوي آزادي خواهان باز گردانيم. روح خدمت بايد در اعمال ما وجود داشته باشد اگر باور كرديم اين انديشه از مسير تواضع به ملت متبلور مي شود درست است چرا در غير اين صورت روز سقوط ما فراخواهد رسيد..

سخنگوي دولت گفت: لباس خدمت لباس نوكري مردم است و بايد در اين مسير حركت كرد. حساسيتي كه رئيس جمهور در اين موضوع دارند در بنده نيز باقي مانده. هيچ چيزهمچون بستن درب براي رئيس جمهور دردناك نيست پس شما هم بگذاريد درب هاي اتاق به روي مردم باز باشد چرا كه ما خدمتگزار اين ملتيم.

الهام گفت: بايد تلاش كنيم تا فرهنگ خدمت مجدد احيا شود چرا كه در اين صورت است كه مردم به ما روي مي آورند. ما مكلف به تكليف هستيم . وي با بيان اين‌كه " از اول انقلاب، عده‌اي از ليبرال‌ها اسم سازش و تسليم را عقلانيت سياسي گذاشتند" گفت: ما معتقديم كه براي اداره‌ امور تدبير بايد داشت و حكومت بدون تدبير نمي‌چرخد، ولي تدبير به معناي سازش و تسليم نيست. عده‌اي مي‌گويند در كارهاي اين دولت عقلانيت وجود ندارد. اگر عقلانيت آنها تسليم و سازش است، اين دولت اين عقلانيت را قبول ندارد.

وي در بخش ديگري ازسخنان خود به انتقادهايي كه از سوي برخي رسانه ها به اين دولت مي شود اشاره كرد و گفت: مخالفين دولت به حد كافي از خجالت دولت درآمده اند اما ما بر اين اعتقاديم كه فضا ، فضاي خوبي است كه مسائل مورد ارزيابي و داوري قرار مي گيرد اما اگر اين گزارشها به نحو درستي ملاك قرار گيرد افكار عمومي ظرفيت داوري و ارزيابي خوبي خواهند داشت به شرطي كه اين گزارشات منتقل شود البته ضعف هايي نيز وجود دارد كه بخشي از آن بر عهده ماست و بخشي هم بر عهده افكار عمومي جامعه بخصوص رسانه ملي.

دكترالهام درادامه سخنان خود افزود: رسانه هاي عمومي معمولا غير از صدا و سيما، رسانه هايي هستند كه كاركرد حزبي دارند و گروهي فكر مي كنند و بر اساس مباني حزبي اشان حركت مي كنند اما آنچه كه انتظار ماست فقط انتقال صادقانه اطلاعات است و بيشتر از اين از اين گونه رسانه ها توقعي نداريم.

وي افزود: صدق در انتقال موضوعات لازم و قوام و دوام همزيستي و هم افزايي ملي است. در هر جامعه اي ممكن است كساني رويكرد دولت در مسائل مختلف از جمله اقتصاد ، توزيع سهام عدالت، بنگاههاي زودبازده و سفرهاي استاني و همچنين موضوع هسته اي را قبول نداشته باشند حال سخن اينجاست كه نبايد واقعيت ها را مطابق خاص اميال خود تعريف كنند.

الهام افزود: افراد وقتي دولت را نقادي مي كنند افكار خود را پيش رو قرارمي دهند كسي كه با نظام سرمايه داري به دنبال مديريت است كاركردها را نقد مي كند كه در همين راستا بنده مي گويم كه جامعه ما ظرفيت اين كار را دارد و آن را نيز مي پذيرد اما اگر ما بنام اسلام ، ماركسيست بگوييم و يا به نام نظام اسلامي نظام سرمايه داري را تبيين كنيم خطرناك ترين اتفاقي است كه براي مشبه شدن حق و باطل رخ مي دهد.

سخنگوي دولت گفت: اينكه روزنامه اي بر اساس مباني حزبي خود كار مي كند و در كنار آن مباني دولت را نقد مي كند زير سايه انقلاب اسلامي نبايد بر عليه نظام حركت كند. اين يعني نفاق، اين برخلاف اصول صدق است و مبنا و رفتار انساني و اسلامي است. مشكل آنجايي است كه انتقادات به نفاق كشيده مي شود كه بايد اين موضوعات اصلاح شود.

الهام خاطرنشان كرد: اين براي دولت افتخار بزرگي است كه كاركردهاي خود را به داوري ديگران مي گذارد تا افكار عمومي جامعه بشنوند و ارزيابي كنند . اين نعمت بزرگ الهي است كه خداوند به اين دولت عنايت كرده است.

وي در ادامه ضمن انتقاد از برخي عملكردهاي رسانه ملي گفت: رسانه ملي كارگزار نظام است و بايد افكار عمومي در نظام را مديريت كند و اگر نقصي وجود دارد متوجه آن باشد. ما نگاهمان به رسانه ملي با ديگر رسانه ها متفاوت است چرا كه رسانه هاي عمومي رسانه هايي هستند كه نگاهشان حزبي است. ما بايد رقيب را بپذيريم و با رقيب به انصاف رفتار كنيم. بخصوص كسي كه در حاكميت قرار دارد بيش از ديگران بايد سينه گشاده داشته باشد چرا كه از يك كارگر عادي تا رئيس جمهور همگي بايد در تعامل با مردم باشد.

الهام گفت: متاسفانه هر وقت كه كشور به سمت فضاي انتخابات رفته، نقدها بر عليه دولت تندتر مي شود كه اين يك آفت است و بايد از طريق مباني ارزشي حل شود ولي نسبت به دولت بايد بگويم پرونده رقابت ها هرگز بسته نشد و باز مانده است به طوري كه مقداري از فضاي اطلاع رساني دولت تحت تاثير رقابت هاي انتخاباتي قرار گرفته است.

سخنگوي دولت در پايان گفت: نگاه دولت ، نگاه گفتماني است و همواره بر اين موضوع تاكيد داشته است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن