تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819685654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسناد و مدارك پراكنده شهداي استان مركزي جمع آوري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسناد و مدارك پراكنده شهداي استان مركزي جمع آوري مي شود
اراك - خبرگزاري مهر: فرمانده سپاه روح الله استان مركزي گفت: اسناد و مدارك پراكنده سرداران و بيش از شش هزار شهيد دوران دفاع مقدس استان مركزي جمع آوري و مستندسازي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك، سرتيپ دوم پاسدار محمدتقي شاهچراغي ظهر امروز در نشست خبري سپاه در اراك اظهار داشت: بخشي از مدارك و اسناد مربوط به سرداران و شهداي استان جمع آوري شده است و تلاش مي شود بقيه اسناد نيز در كوتاه ترين زمان جمع آوري شود.

وي با اشاره به اينكه بخشي از آثار شهدا در بنياد شهيد و بنياد حفظ آثار جمع آوري شده است، افزود: هنوز بسياري از نكات و ناگفته هاي اين شهدا و اسناد آن شامل عكس، وصيتنامه و دست نوشته هاي آنان در اختيار شهروندان استان است و با جمع آوري آن بايد زمينه مستندسازي و هنري كردن آثار و خاطرات فراهم شود.

شاهچراغي خاطرنشان كرد: بيش از 63 هزار نفر از اين استان در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشتند و لازم است آثار اين افراد براي ارائه به نسل جوان جمع آوري شود و قرار است از آثار جمع آوري شده داستان، رمان و تصاوير هنري و فيلم تهيه شود.

وي دفاع مقدس را برش درخشاني از تاريخ اين مرز و بوم خواند و گفت: اراده مومنان و دليرمردان ايران اسلامي در دوران جنگ تحميلي پيروزي هاي شگفت آوري را به مرحله ظهور و بروز رساند كه مرهون حضور انسانهاي مخلص و بي ريا در صحنه نبرد است.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي خاطرنشان كرد: در اين دوران افراد از هر قشر و در هر سني با الهام از كلام الهي و رهنمودهاي امام خميني (ره) در مقابل كفار ايستادند و از تماميت ارضي و كيان ايران اسلامي دفاع كردند.

وي استقبال چشمگير مردم براي بازديد از مناطق جنگي در جنوب كشور را دليل اثبات ارزش و ايمان رزمندگان در اين سرزمين دانست.

سرتيپ دوم پاسدارشاهچراغي با بيان اينكه دنيا همچنان در حيرت دفاع مقدس و جنگ نابرابر ايران و عراق است، عنوان كرد: بايد افتخارات دفاع مقدس در صحنه اجتماع جاري شود و عوامل موثر پيروزي و راه سعادت افراد را از اين افتخارات جست و به آنان هديه كرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي خاطرنشان كرد: فراخوان مقاله، برپايي محافل شعر و خاطره، تقدير از بسيجيان و رزمندگان، اعزام تيمهاي درماني به مناطق محروم، رژه نيروهاي مسلح در روز اول هفته دفاع مقدس، برگزاري يادواره شهدا و ديدار با خانواده شهدا از جمله برنامه هاي سپاه روح الله استان در هفته دفاع مقدس است.

وي يادآور شد: گلباران گلزار مطهر شهدا، تشييع و تدفين پيكر مطهر 9 شهيد گمنام، مراسم ختم قرآن كريم و برگزاري جلسات براي بسيجيان و رده هاي مقاومت از ديگر برنامه هاي اين نهاد در هفته گراميداشت دفاع مقدس است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن