تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820427020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فناوري جديد براي تامين نياز غذايي بافت هاي مصنوعي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: محققان مؤسسه «فرانهوفر» در تلاش براي توسعه حوزه كشت بافت و اندام در آزمايشگاه، به اجراي شيوه‌ها و مواد جديد براي ساخت رگ هاي خوني مصنوعي در پروژه بيو رپ (BioRap) پراخته‌اند كه مي‌تواند مواد مغذي لازم را براي بافت‌هاي مصنوعي و حتي اندام‌هاي پيچيده‌تر در آينده تامين كند.

به گزارش ايسنا، اين نتايج در نمايشگاه «بيوتكنيكا» به نمايش درخواهد آمد كه قرار است از 11-13 اكتبر (19-21مهر) در هانوور آلمان بازگشايي شود.
هدف مهندسي بافت، ساخت اندام در آزمايشگاه براي ايجاد فرصت هاي جديد در اين حوزه است. متاسفانه اين محققان هنوز نتوانسته‌اند نياز غذايي بافت هاي مصنوعي را تامين كنند؛ چراكه از سيستم عروقي لازم برخوردار نيستند.
دانشمندان فرانهوفر قصد دارند با تركيب دو شيوه متفاوت فناوري پرينت سه‌بعدي كه در نمونه‌سازي سريع ايجاد شده و شيوه بسپارش چندفوتوني توليد شده در علم پليمر، فناوري ساخت رگهاي خوني مصنوعي را به نسلي از ساختارهاي مواد زيستي منتقل كنند.
يك پرينتر جوهرافشان سه‌بعدي مي‌تواند به سرعت جامدات سه‌بعدي را از طيف وسيعي توليد كند. اين دستگاه، مواد را در لايه‌هايي از شكل هاي كامل درآورده كه اين لايه‌ها از طريق تابش‌هاي ماوراي بنفش بطور شيميايي خم مي‌شوند.
تا اين جاي كار، ريزساختارها ساخته شده‌اند، اما فناوري پرينت سه‌بعدي هنوز راه بسياري تا ساختارهاي ريز عروق مويرگي در پيش دارد. از اين رو اين محققان اقدام به تركيب اين فناوري با دو بسپارش دوفوتوني كردند. تابشهاي ليزري كوتاه و قوي با اين مواد برخورد داده و مولكولها در يك نقطه متمركز بسيار كوچك تحريك شدند تا اتصال عرضي مولكولي اتفاق بيفتد.
اين ماده در اثر ويژگي‌هاي مولكول هاي پيشرو به حالت جامد الاستيكي درآمده كه در اين حالت، ساختارهاي الاستيكي مطابق برنامه ساخت سه‌بعدي ساخته شده‌اند.
همچنين براي دستيابي به جامدات الاستيكي سه‌بعدي، نيازبه وجود جوهر خاص نيز وجود دارد، چرا كه خود فناوري پرينت از ويژگي‌هاي خاص خود برخوردار است.
رگ هاي خوني آينده بايد منعطف و الاستيك بوده و با بافت طبيعي تعامل برقرار كند. ازاين رو لوله‌هاي مصنوعي بطور زيستي عامل‌دار شده تا سلولهاي بدن بتوانند در آنها زندگي كنند. دانشمندان به ادغام مولكول هاي زيستي مانند هپارين و پپتيدها در درون ديواره‌ها پرداختند. آنها همچنين از مواد هيبريدي حاوي مخلوطي از پليمرهاي مصنوعي و مولكولهاي زيستي به عنوان جوهر استفاده كردند.
گام بعدي اين پژوهش آن بود كه سلولهاي اندوتليال، سازنده داخلي‌ترين لايه ديواره هر رگ در بدن بتواند خود را در سيستم لوله‌ها متصل كند.
شبيه‌سازي مجازي اين كار به همان اندازه مواد و شيوه‌هاي توليد جديد در موفقيت پروژه مهم بوده است. اگرچه اين دانشمندان تنها تاكنون توانسته‌اند پايه‌اي براي اجراي سريع نمونه‌سازي زيست‌مواد الاستيك و آلي ايجاد كنند.
از اين فناوري همچنين مي‌توان در ساخت اندام كامل مبتني بر يك سيستم گردش خون با رگ هاي خوني ساخته شده از اين روش، براي تامين مواد غذايي آنها استفاده كرد.
اين فناوري فعلا در مرحله آزمايشي قرار داشته و قرار است بر روي حيوانات آزمايش شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن