تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803683320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه‌ راه‌ها به رم ختم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: همه‌ راه‌ها به رم ختم مي‌شود
فصل جديد رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا از راه رسيد و 32 تيم حاضر در اين رقابت‌ها از سه‌شنبه شب رقابت طولاني را براي رسيدن به رم، محل برگزاري ديدار پاياني آغاز خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، در آستانه‌ي برگزاري نخستين بازي‌هاي مرحله‌ي گروهي آخرين وضعيت تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها را مرور مي‌كنيم.

بررسي چهار گروه نخست:

گروه A:
حتي سران باشگاه‌هاي ديگر هم نمي‌توانند خودشان را فريب بدهند. چرا كه در گروه A چلسي مدعي اصلي سرگروهي است. هيچ تيم ديگري همانند آبي‌هاي لندن از اين همه بازيكن بزرگ برخوردار نيست. با اين حال شاگردان لوئيس فليپه اسكولاري سرمربي برزيلي و تازه وارد چلسي، نبايد حريفان مرحله گروهي خود را دست كم بگيرند؛ به ويژه رم را كه در همه دو فصل پيش به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا راه يافته است و در گروه نخست رقابت‌ها از بيشترين تجربه حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي برخوردار است. بوردوي فرانسه و "كلوج" روماني هم تيم‌هاي كم شانس و نه چندان مدعي گروه به شمار مي‌روند.

** چلسي
اندوه شكست در ديدار پاياني رقابت‌هاي فصل پيش ليگ قهرمانان اروپا برابر منچستريونايتد آن هم در ضربه‌هاي پنالتي در ميان اهالي استمفوردبريج هنوز هم بزرگ است. اشك‌هاي تلخ "ميشائيل بالاك" و "جان‌تري" پس از باخت هنوز هم پيش چشم هواداران تيم لندني و البته فوتبال است.

با اين حال اوضاع اين فصل قرار است به گونه‌اي ديگر باشد و اين تيم سرانجام در ليگ قهرمانان اروپا عنواني كه مشتاقانه انتظارش را مي‌كشد، يعني قهرماني را از آن خود كند.

"فيل بزرگ" بيش از هم بايد رسيدن به عنوان قهرماني را ممكن كند. او تا تابستان جاري در تيم ملي پرتغال به كار مشغول بود. اسكولاري در بدو ورودش به لندن "دكو"، شاگرد خود در تيم ملي پرتغال را از بارسلونا به خدمت گرفت؛ هافبكي بسيار با تجربه و البته گلزن! ديگر بازيكنان اصلي تيم حفظ شده‌اند، چنان كه رقيبان با تيمي با تجربه، هماهنگ و البته در هجوم قدرتمند روبه‌رو مي‌شوند.

پيش‌بيني:
اگر همه چيز عادي پيش برود، چلسي سرگروه خواهد شد. حريفان مرحله گروه به جز رم خطر بزرگي به شمار نمي‌آيند. از اين گذشته اسكولاري با تجربه و كاركشته مي‌داند، چگونه بايد از تيمي با اين همه بازيكن ملي‌پوش بازي بگيرد تا آنها را به قهرماني گروه برساند.

** رم
بي‌ترديد قهرمان جام حذفي ايتاليا در سال 2008 در مسير رسيدن به سرگروهي دشوارترين حريف چلسي است. رم باشگاهي با سابقه‌ي طولاني در عرصه اروپايي است البته بدون آنكه توانسته باشد پيروزي بزرگي را در اين عرصه تجربه كند. تيم پايتخت نشين فوتبال ايتاليا از كادري كار كشته برخوردار است كه با آمدن "يان آرنه ريسه" از ليورپول و "خوليو باپتيستا" از رئال مادريد دو بازيكن با تجربه ديگر را نيز به جمع خود افزوده است.

برگزاري ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه المپيك رم،‌ بدون ترديد انگيزه‌اي ويژه به اين رقابت‌ها مي‌بخشد.

پيش‌بيني:
شاگردان "لوچيانو اسپالتي" تيمي متعادل را ترسيم مي‌كنند كه ستاره‌ي آنها "فرانچسكو توتي" است. با دو خريد درخور توجهي كه اين تيم در تابستان جابه‌جايي فوتبال اروپا داشته است، رسيدن به مرحله يك هشتم نهايي هدفي برايش واقع‌بينانه به نظر مي‌رسد.

** بوردو
سربازان "لورن بلان" چه در لاشامپيونه و چه در ليگ قهرمانان اروپا در سايه‌ي رقيب بزرگي همچون المپيك ليون قرار دارد. بوردو در اين فصل هم مي‌كوشد از سايه ليوني‌ها خارج شود. روشن است كه بهترين راهكار براي اين منظور پيروزي در عرصه بين‌المللي است. اين تيم در فصل جابه‌جايي با خريد "ديگو پلاسنته" آرژانتيني كه در خط دفاع شناخته شده است، هدفمندانه تقويت شد.

پيش‌بيني:
به جز ديگو پلاسنته كه روزگاري در بايرلوركوزن توپ مي‌زد، بوردو از بازيكناني ناشناخته و گمنام تشكيل شده است. رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي براي بوردو مي‌تواند يك موفقيت بزرگ باشد. رم جدي‌ترين حريف فرانسوي‌ها براي رسيدن به مكان دوم گروه در پايان رقابت‌هاي مرحله گروهي است، كه البته در قياس با بوردو از اين مزيت برخوردار است كه تجربه بيشتري در اروپا دارد.

** كلوج
2008 موفق‌ترين سال براي اين تيم رومانيايي بود. آنها در اين سال قهرمان ليگ و جام حذفي روماني شدند و نوار قهرماني‌هاي پي در پي استوا بخارست را پاره كردند. اين عنوان‌ها به طور همزمان بزرگترين پيروز‌ي‌هاي ملي كلوج نيز به شمار مي‌آيند. اين تيم در اروپا سراسر خام و بي‌تجربه است. خط حمله اين تيم نقطه قوتش به شمار مي‌آيد. آنها در فصل نقل و انتقالات نيز همين موضوع را نشان دادند.

آنها سه مهاجم جديد و دو بازيكن خط مياني جديد را به خدمت گرفتند. بايد ديد كه آيا شاگردان "آندونه" در قياس با تيم‌هاي با تجربه در عرصه رقابت‌هاي اروپايي مي‌توانند دست و پنجه نرم كنند يا خير.

پيش‌بيني:
كلوج در گروه A تيمي بدون شانس و اقبال است. از آنجا كه اين تيم در سطح قاره هنوز حضوري نداشته است،‌ پيش‌بيني در موردش بسيار دشوار است.

در حالت عادي تنها مكان چهارمي گروه براي اين تيم قابل تصور است، با اين حال بسياري از همين دست تيم‌ها هستند كه شگفتي‌ساز مي‌شوند و تيم‌هاي بزرگ و شناخته شده را به دردسر مي‌اندازند.

گروه B:
در گروه دوم اينتر، وردربرمن، پاناتينايكوس و آنورتوسيس بر سر رسيدن به مرحله يك هشتم نهايي با يكديگر پيكار خواهند كرد. گروه B مجموعه‌اي از تيم‌هاي مدعي و درجه‌بندي شده را در خود دارد.

** اينتر
تيم "ژوزه مورينيو"ي تازه وارد به عنوان بزرگترين مدعي گروه به رقابت‌ها پاي مي‌گذارد. رسيدن به هر مقامي جز سرگروهي براي ايتاليايي‌ها سرافكندگي و شرمساري به بار خواهد آورد. مورينيو در شروع فصل اعلام كرد، كه ليگ قهرمانان اروپا هدف بزرگ آبي و مشكي‌پوشان است. انگيزه براي رسيدن به اين مهم وجود دارد و اكنون اين بايد در عمل پياده شود. اينكه روي اينتر حساب زيادي مي‌شود، ترديدناپذير است با اين حال خواهيم ديد كه ايتاليايي‌ها در عمل چه حرفه‌هايي براي گفتن دارند؟

** وردربرمن
در شرايط عادي وردربرمن مي‌تواند دست كم به عنوان تيم دوم گروه راهي جمع 16 تيم پاياني شود. با بازگشت "ديگو"، بازيساز برزيلي اين تيم مي‌تواند در خط مياني‌اش دوباره فوتبالي پر از ايده‌هاي نو را ارايه كند. خط دفاعي اين تيم آلماني را مي‌توان پاشنه آشيل بوندسليگايي‌ها دانست. خريد "كلوديو پيزارو" بايد بتوند به اين تيم در راه صعود به دور بعد كمك شايان توجهي بكند، دست كم در بخش تهاجمي. اگر "تيم ويزه" در درون دروازه برمني‌ها سعي در آفرينش شاهكاري هنري نداشته باشد، اين تيم مي‌تواند خود را در جمع تيم‌هاي مرحله حذفي ببيند.

** پاناتينايكوس
يوناني‌ها اگرچه روياي صعود را در سر مي‌پرورانند، با اين حال رسيدن به اين رويا مي‌تواند برايشان بسيار دشوار باشد. آنها در رقابت‌هاي انتخابي اغلب بدون ايده و طرح نشان دادند و مي‌توانند خوشحال باشند كه در آن مرحله با اسپارتاپراگ ديدار داشتند كه هيچ حريف قدرتمندي به شمار نمي‌آمد.

باشگاه "ايوانشيتس"، كاپيتان تيم ملي اتريش در بازي با "فاماگوستا" مي‌تواند انتقام حذف المپياكوس در مرحله مقدماتي را بگيرد و حيثيت لكه‌دار شده فوتبال يونان را بازگرداند.

** فاماگوستا
ببخشيد، آيا كسي فاماگوستا را مي‌شناسد؟ اين تيم كاملا ناشناخته و كم شناس و اقبال گروه B در مرحله انتخابي در ميان شگفتي تمام توانسته بود راپيدوين و المپياكوس يونان را از پيش‌رو بردارد. آنها در هر دو بازي خانگي‌شان پيروزي‌هاي خيره كننده‌اي را به دست آوردند ولي در ديدارهاي خارج از خانه شكست را پذيرا شدند. اين تيم قبرسي در ورزشگاه خانگي‌اش مي‌تواند شگفتي‌ساز باشد. با اين حال يك چيز قطعي است و آن هم اينكه رسيدن به هر امتياز مي‌تواند هيجان‌انگيز و خبرساز باشد.
تماشاي تيم دوست داشتني از قبرس در هر حال مي‌تواند جالب توجه و لذت‌بخش باشد.

پيش‌بيني اين گروه:
اينتر صدرنشين گروه خواهد شد. وردربرمن هم بر مكان دوم تكيه مي‌زند. پاناتينايكوس راهي جام يوفا مي‌شود و فاماگوستا هم به عنوان تيم آخر مرحله گروهي با اين رقابت‌ها وداع مي‌كند. بديهي است كه مي‌توان رقم خوردن شگفتي‌ها را هم انتظار داشت.

گروه C:
آيا بارسلونا دوباره براي رسيدن به تيم‌هاي برتر اروپايي آماده است؟ در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا كار دشواري پيش‌روي تيم ايالت كاتالان اسپانيا نيست. با اين حال اسپورتينگ ليسبون، بازل و شاختار دونتسك بايد يك بار برابر آبي - اناري‌ها شكست بخورند.

در پيكار بر سر رسيدن به مرحله يك هشتم نهايي دوئل اصلي ميان بارسلونا و اسپورتينگ ليسبون است. شاختار در اين گروه هيچ شانسي ندارد.

** بارسلونا
بارسلونا تاكنون دو بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شده است، كه آخرين بار آن در فصل 2006-2005 بود. قرار است در سال جاري اين پيروزي تكرار بشود پيش شرط‌هاي لازم پس از دگرگوني‌هاي اساسي در باشگاه در تابستان جاري ايجاد شده است. مرحله انتخابي براي حضور در جمع برترين‌ها با پيروزي چهار بر يك بارسا در دو بازي رفت و برگشت برابر ويسلا كراكو پشت سر گذاشته شد. اكنون در مرحله گروهي كار ساده‌اي پيش‌روي شاگردان گوارديولا قرار دارد.

بارسلونا فصل پيش به مرحله نيمه نهايي رسيد و آنجا برابر منچستريونايتد، قهرمان رقابت‌ها ناكام ماند. ژاوي، اينيستا و ياران‌شان پس از تساوي بدون گل خانگي در اولدترافد با تك گل تماشايي پل اسكولز برابر شياطين سرخ به زانو درآورند.

** اسپورتينگ ليسبون
در سال 2005 اين تيم پرتغالي كلاس كارش را در جام يوفا نشان داد، چرا كه تا ديدار پاياني پيش رفت ولي در آنجا برابر زسكامسكو سه بر يك ناكام ماند. اسپورتينگ در ليگ برتر پرتغال دهه‌ي اخير را در سايه‌ي پورتو گذرانده و اكنون تيم پائولو ژرژ گومزبنتو دست كم در ليگ قهرمانان اميدوار است بتواند از رقيب پرتغالي‌اش نتيجه‌ي بهتري بگيرد. پرتغالي‌ها فصل پيش در مرحله گروهي حذف شدند، اما در جام يوفا تا مرحله يك چهارم نهايي پيش آمدند هر چند در اين مرحله برابر گلاسكو رنجرز حرفي براي گفتن نداشتند. بازي اسپورتينگ ليسبون - بارسلونا پيكاري "ايبريايي" خواهد بود كه آخرين بار در مرحله دوم جام يوفا در فصل 1987-1986 رخ داد. آبي‌اناري‌ها آن سال به كمك گل زده در خانه حريف راهي دور بعد شدند.

** بازل
تيم سوئيسي براي دومين بار است كه در ليگ قهرمانان اروپا حاضر مي‌شود. آنها پيش از اين در فصل 2003-2002 در ليگ قهرمانان حضور داشتند و تا مرحله دوم نيز پيش رفتند.

قهرمان سوئيس اكنون از انگيزه‌اي بزرگ در عرصه‌ي اروپايي برخوردار است. اگرچه در مقايسه با بارسلونا و اسپورتينگ ليسبون بايد پذيرفت كه دو صخره بزرگ در راه اين تيم براي رسيدن به دور بعد قرار دارد. آنها فصل پيش برابر اسپورتينگ در همان مرحله نخست جام يوفا مغلوب شدند.

** شاختاردونتسك
قهرمان فصل پيش ليگ اوكراين در گروه C اگرچه مدعي نيست، اما نبايد آنها را دست كم گرفت. در دور انتخابي اين رقابت‌ها تيم اوكرايني برابر ديناموزاگرب سربلند بود. اين تيم تاكنون چند بار در ليگ قهرمانان حاضر بوده اما، هر بار در همان مرحله گروهي ناكام مانده‌اند.

اوكرايني‌ها پيش از دوئل با بارسلونا مي‌خواهند به رخدادهاي سال 2004 فكر كنند، در آن سال شاختار برابر تيم كاتالاني با شگفتي تمام دو بر صفر پيروز شدند، آن هم برابر تماشاگران خودي.

* پيش‌بيني اين گروه:
بارسلونا بدون دردسر قهرمان گروه خواهد شد و به مرحله يك هشتم نهايي راه مي‌يابد. رقابت بر سر رسيدن به عنوان دومي گروه ميان اسپورتينگ ليسبون و بازل خواهد بود، هر چند پرتغالي‌ها مدعي جدي‌تر هستند، با اين حال سوئيسي‌ها را هم نبايد دست كم گرفت. چنانچه اين تيم در بازي مستقيم بتواند متقاعد كننده ظاهر شود، همه چيز براي آنها شدني خواهد بود. شاختار دونتسك كم شانس‌ترين تيم گروه است. آنها براي حضور در جمع 16 تيم پاياني از بخت بسيار اندكي برخوردار هستند.

گروه D:
چنانچه بخواهيم گروه مرگ را در فصل جاري ليگ قهرمانان اروپا بجوييم، بي‌ترديد گروه چهارم يك گزينه جدي است. در كنار ليورپول مدعي آيندهوون هلند و المپيك مارسي فرانسه و البته آتلتيكومادريد همگي بخت زيادي براي رسيدن به مرحله حذفي را دارند. هيچ تيمي در اين گروه نمي‌تواند احساس اهميت كند. از سوي ديگر هيچ تيم كم شانسي هم در گروه D حضور ندارد. بايد با هيجان تمام منتظر روز پاياني رقابت‌ها در اين گروه ماند تا چهره تيم‌هاي صعود و سقوط كننده را تشخيص دهد.

** ليورپول
هواداران قرمزها تازه در دقيقه 118 بازي برگشت انتخابي ليگ قهرمانان اروپا برابر استاندارد لوتيش نفس راحتي كشيدند. ديرك كويت هلندي با گلزني‌اش خيال آنفيلدي‌ها را راحت كرد. حذف زودهنگام ليورپول آن هم پيش از شروع مرحله گروهي مي‌توانست جنجال‌آفرين باشد. چرا كه آنها قهرماني اين رقابت‌ها را در كارنامه دارند. در چهار سال گذشته شاگردان رافائل بنيتس سه بار در نيمه نهايي حاضر بوده‌اند.

به لطف تاكتيك مرد نيمكت نشين اسپانيايي، ليورپول در مرحله حذفي همواره تيمي خطرناك به شمار مي‌آيد. آنها در مرحله انتخابي به واسطه تاكتيك و روحيه تيمي‌شان موفق بودند تا آمادگي بدني و يا تيزهوشي‌شان. قهرمان سال 2005 در سال جاري مي‌خواهد افتخار گذشته را تكرار كند.

هم تيمي‌هاي استيون جرارد و فرناندو تورس هدفمندانه تقويت شد، با اين حال رافا بنيتس در خريد يك هافبك مركزي ناكام ما ند. حتي با اين ناكامي هم ليورپولي‌ها به اندازه كافي قدرتمند هستند كه از پس مرحله گروهي بربيايند. صدرنشيني گروه هدف اصلي قرمزهاست پس از آن همه چيز شدني و در دسترس خواهد بود.

** آيندهوون
هلندي‌ها يازده بار پياپي به جمع برترين‌هاي اروپا راه يافته‌آند. اين تيم با هوب استيونس تازه وارد در روي نيمكت مربي‌گري‌اش در مسير موفق چهار سال گذشته‌اش بماند. رفتن جفرسون فارفان، مهاجم هلندي‌ها به شالكه و گومس، دروازه‌بانش به تاتنهامن براي اين تيم در فصل جابه‌جايي‌ها ناكامي بزرگي بود. اما بودن ابراهيم آفلاي و دني كوفرمانس در خط حمله اين تيم را در اين بخش توانمند مي‌كند. PSV در سال گذشته در پايان مرحله گروهي به كار خود پايان دادند.

** المپيك مارسي
فرانسوي‌ها در سال 1993 نخستين قهرمان ليگ قهرمانان اروپا در شكل جديد برگزاري‌اش بودند. آنها در فصل جاري از اين افتخار فاصله زيادي دارند. اما، مي‌توان به شگفتي آفريني آنها نظر داشت.

"مامودو نينانگ" در خط حمله اميد اول گلزني فرانسوي‌هاست. در كنار او لوريك كانا در خط مياني عملكرد بسيار خوبي از خود نشان داده است. حاتم بن‌عرفا هم بزرگترين استعداد فرانسوي‌هاست كه از المپيك ليون به المپيك مارسي آمده است.

ترديدي وجود ندارد كه شاگردان اريك گرتس در روز خوب‌شان براي هر حريفي بسيار ناخوشايند خواهند بود.

** آتلتيكومادريد
اين تيم اسپانيايي با پيروزي چهار بر صفر در ديدار برگشت مرحله‌ي مقدماتي برابر شالكه خود را در جمع 32 تيم پاياني قرار داد.

اگرچه اين تيم در گلدان تيم‌هاي درجه‌ي چهارم قرار داشت اما، آنها بدون ترديد در جمع نيمي از تيم‌هاي قدرتمند ليگ قهرمانان هستند. خط حمله‌ي اين تيم با حضور آگرو و فورلان دفاع را براي حريفان‌شان مشكل مي‌كند. خواير آگيره مربي مكزيكي هم به فوتبال تهاجمي اعتقاد دارد. همه چيز دست به دست هم مي‌دهد تا اين تيم در ويسنت كالدرون ورزشگاه خانگي‌شان قدرت مطلق باشد.

* پيش‌بيني اين گروه:
انسان نبايد پيشگو باشد تا دريابد تيم‌هاي اين گروه رقابت تنگاتنگي براي راهيابي به دور بعد دارند. در پايان شايد ليورپول و اتلتيكو مادريد بتوانند در جمع شانزده تيم پاياني حاضر باشند. اسپانيايي‌ها هم مي‌توانند به صدرنشيني در گروه اميدوار باشند. مارسي هم مي‌تواند به راهيابي در جمع تيم‌هاي حاضر در جام يوفا اميدوار باشد. آيندهوون هم دست خالي اين رقابت‌ها را ترك مي‌كند.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن