تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول:صنايع مستقر در شهرك‌هاي صنعتي از مزايايي ويژه برخوردار مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول:صنايع مستقر در شهرك‌هاي صنعتي از مزايايي ويژه برخوردار مي‌شوند
داخلي. اقتصادي. شهرك صنعتي
مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خراسان رضوي گفت : صنايعي كه در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مستقر شوند از مزاياي ويژه برخوردار مي‌گردند.

علي سليماني دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براي اجراي طرح‌هاي صنعتي نيازي به كسب مجوز جداگانه از ادارات و سازمان‌هاي متعدد چون محيط زيست، منابع طبيعي، كشاورزي، آب و برق و امور اراضي، ميراث فرهنگي ، خاك شناسي، ثبت، راه و ترابري و كار و امور اجتماعي نيست.

وي اظهار داشت : فراهم شدن بستر مناسب براي ايجاد شبكه‌ها و خوشه‌هاي مرتبط با يك صنعت در محدوده شهرك‌ها و نواحي صنعتي،دسترسي آسان و سريع به امكاناتي چون راه،آب و برق، گاز، فاضلاب صنعتي،مخابرات و اينترنت، استفاده از خدمات نرم‌افزاري، مشاوره‌اي فني، مهندسي، مديريتي و نيز مراكز خدمات فناوري و كسب و كار از ديگر مزاياي استقرار در شهرك‌ها و نواحي صنعتي است.

وي با اشاره به كاهش هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري به دليل استفاده از خدمات مشترك ساماندهي شده افزود : خدمات صدور مجوزهاي ساخت و ساز و پايان كار واحدهاي صنعتي نيز رايگان ارائه مي‌شود.

سليماني از امكان پرداخت نقد و اقساط هزينه‌هاي حق بهره‌برداري تاسيسات در اين شهركها خبر داد و گفت : از سويي امكان اجاره و خريد كارگاه‌هاي كوچك آماده و پيش ساخته به منظور تسريع در بهره‌برداري و اشتغالزايي در شهرك‌ها نيز وجود دارد.

وي در خصوص شرايط واگذاري زمين در شهرك‌ها نيز گفت : صنايع مي‌توانند با پرداخت ‪ ۱۵‬تا ‪ ۳۰‬درصد مبلغ قرارداد زمين شهرك به صورت نقدي و مابقي در ‪۱۰‬ تا ‪ ۱۲‬قسط سه ماهه عمل كنند .

وي بيان كرد: در صورتي كه كل مبلغ به صورت نقد پرداخت شود، مشمول ‪۱۲‬ درصد تخفيف خواهد بود.

سليماني هزينه انشعاب برق واحدها را با اقساط پنج ساله و بدون بهره ممكن دانست و گفت : بهره‌برداراني كه زودتر از جدول زمانبندي اجراي طرح به بهره‌برداري برسند پس از تاييد شرايط احرازتوسط هيات مديره شركت استاني تا سقف ‪ ۴۵‬درصد از اقساط باقيمانده (به نسبت مدت زمان تعجيل در بهره‌برداري) بهره‌مند خواهد شد.

وي بااشاره به معافيت‌ها و بخشودگي‌هاي ويژه شهرك‌ها و نواحي صنعتي افزود:
در مناطق كمتر توسعه يافته و براي ايثارگران و شركت‌هاي تعاوني مطابق با دستورالعمل حق بهره‌برداري سالانه تخفيف و تشويق‌هايي در نظر گرفته شده است.

خراسان رضوي داراي ‪ ۴۲‬شهرك و ناحيه صنعتي مصوب است كه ‪ ۳۸‬شهرك و ناحيه فعال آن وسعتي معادل شش هزار و ‪ ۲۲۱‬هكتار را دارد.

متراژ فاز عملياتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مذكور سه هزار و ‪ ۶۸۹‬هكتار است كه از اين ميزان يك هزار و ‪ ۳۵۳‬هكتار آن طي دو هزار و ‪ ۷۶۸‬قرارداد به متقاضيان واگذار شده است.

از ‪ ۳۸‬شهرك صنعتي موجود در استان ‪ ۲۰‬شهرك در مناطق محروم تاسيس شده تا علاوه بر ايجاد فرصت اشتغال و فعال نمودن توانايي‌هاي قشر محروم جامعه موجب تمركز زدايي و انتقال آنها از مركز و توازن امكانات در سطح استان خواند.ك/‪۳‬
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن