تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812713972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيئت دولت و انبوهي از سوالات خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:موج: هيئت دولت و انبوهي از سوالات خبرنگاران
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني ..


جلسه امروز هيئت دولت نيز مانند بسياري از جلسات هفتگي با خبرنگاران همراه با انبوه سوالاتي بود كه مهمترين آن ها از وزير نفت،وزير كشور،وزير اطلاعات و وزير نيرو پرسيده شد.
دكتر احمدي نژاد نيز كه مانند گذشته كمي ديرتر از ساير وزرا از جلسه خارج شد و در حلقه محاصره خبرنگاران قرار گرفت اما پاسخي به سوالات خبرنگاران نداد....

دكتر احمدي نژاد:
به زودي در كنفرانس مطبوعاتي پاسخ شما را خواهم داد
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت وزيران با حضور در جمع خبرنگاران حوزه دولت گفت:‌تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرم كه گفت‌وگو ي با خبرنگاران قبل از سفر به نيويورك باشد و پس از سفر به نيويورك خبرهاي خوبي براي شما داريم.
وي در ادامه با تبريك حلول ماه مبارك رمضان گفت: ماه مبارك رمضان ماه عشق ورزي با خدا و سرازير شدن رحمت و معنويت است و بايد تلاش كنيم هر چه بيشتر از بركات اين ماه عزيز بهره مند شويم.
احمدي نژاد با اشاره به فضايل ماه مبارك رمضان اظهار داشت: هر سال يك حادثه عظيم در زندگي بشر رخ مي دهد و آن ماهي است كه در آن همه ملائك بر اعمال و رفتار بشريت ناظر هستند و درهاي رحمت به روي انسان گشوده مي شود و همه عوامل دست به دست هم مي دهند تا انسان به كمال و تعالي برسد.
وي با بيان اينكه رحمت خداوند مختص افراد خاص نيست و عام است، گفت: همه ابناي بشر مي توانند از رحمت خداوند برخوردار شوند. حتي راه براي مستكبرين و ظالمان باز است تا توبه كرده و خود را اصلاح كنند.

قرارداد كرسنت يكي از محوري ترين سوالات
1- وزير كشور:
از سوي وزير نفت مامور مذاكره با كرسنت شده بودم
علي كردان با ظاهري آرام در حالي كه كاملا مي توانست حدس بزند خبرنگاران به شدت منتظر وي هستند ،به ميان خبرنگاران آمد ودر پاسخ به انبوه سوالات آنان در خصوص قرارداد كرسنت و اينكه چه دليلي براي حضور وي به عنوان وزير كشور در اين قرارداد وجود دارد تصريح كرد:قرارداد كرسنت سابقه‌اي 12 ساله دارد و قراردادي كه در دولت گذشته با اين شركت منعقد شده بود، تامين كننده منافع ايران نبود.
وي ادامه داد: پس از آنكه در وزارت نفت مسئوليت اين قرارداد را برعهده گرفتم دستور بر پيگيري مذاكرات در ايران را دادم زيرا مذاكرات كه تا پيش از اين در ايران و دبي انجام مي شد، ازاين پس فقط در ايران برگزار شود.
وي با بيان اينكه مديرعامل اين شركت مانع از پيشرفت مذاكرات و قرارداد بود، افزود: ما خواستيم كه رئيس هيئت مديره كرسنت در مذاكرات شركت كند،اما تا كنون قرارداد نهايي نشده است.
كردان در اين باره كه چرا شما در حال حاضر در حال پي گيري اين قضيه هستيد گفت:من از سوي شخص مستقيم وزير نفت مسئوليت قرارداد كرسنت را دارم و اين به دليل تجربه من در مسئله پيرامون اين قرارداد است.زيرا من از زماني كه رييس هيت مديره شركت ملي گاز بودم به صورت طبيعي قراردادهايي را كه از قبل بسيته شده بود را سرپرستي مي كردم و در خصوص كرسنت كه در ايران سابقه 12 ساله دارد نيز موضوع به همين منوال بوده است .
وي ادامه داد: قرار بود جلسه دوم مذاكرات در دفتر وزير نفت انجام شود كه چون ايشان عازم اجلاس اوپك بود، از من خواست كه جلسه را در دفتر خودم برگزار كنم كه گزارش آن نيز به وزير نفت داده شد.
وزير كشور تاكيد كرد:وضعيت كنوني قرارداد كرسنت منافع ملي ما را تامين نمي كند و اين قرارداد با وضعيت كنوني به ضرر ايران است.
وي در پاسخ به سوالي درباره رشوه‌هاي كرسنت به برخي افراد ايراني براي انعقاد اين قرارداد، گفت: بخش پنهان پرونده كرسنت به من ارتباطي ندارد و چيزي نمي دانم و بايد از مسئولان امنيتي بپرسيد.
خبرنگاري به كردان گفت كه چرا وقتي كه مي دانيد آنها مي خواهند با قيمت اندك گاز ما را بخرند با يك مشتري اين مدت مذاكره مي كنيد؟ چون وزير نفت گفته است كه مي توانيم سراغ مشتري‌هاي ديگر هم برويم كه كردان پاسخ داد: خوب بگوييد دوستان سراغ مشتري هاي ديگر بروند.
وي تاكيد كرد: ما مي خواهيم مذاكرات را در جهت منافع جمهوري اسلامي به پيش ببريم،زيرا اين قرارداد كه در زمان دولت گذشته منعقد نشده است به درستي حقوق طرف ايراني را محقق نمي كند و بايستي در خصوص آن بيشتر بررسي شود كه شركت ملي گاز ايران در حال پي گيري است.
وي در نهايت گفت:هيچ شخصي به جز خود وزير نفت در هيچ قراردادي نمي تواند در اين مجموعه حرف نهايي را بزند و در نهايت امر هر گونه كه ايشان صلاح بدانند به همان شيوه عمل خواهد شد.

2- وزير اطلاعات:
تخلفات احتمالي در قرارداد كرسنت را پي گيري مي كنيم
وزيراطلاعات درحاشيه جلسه هيئت دولت درجمع خبرنگاران ، از تداوم تحقيقات وزارت اطلاعات پيرامون مسائل مربوط به پرونده كرسنت خبر داد.
حجت الاسلام محسني اژه اي با بيان اينكه هنوز نتيجه نهايي در خصوص ابعاد اين پرونده حاصل نشده است، افزود: در مباحث مربوط به مفاسد اقتصادي وزارت اطلاعات نيز به عنوان يكي از دستگاه هاي ذيربط وارد مي شود و در اين خصوص دو موضوع قيمت و تخلفات احتمالي مطرح است كه وزارت اطلاعات پيگير بخش دوم اين مسئله بوده است.
وي يكي از ابهامات قرارداد كرسنت را پايين بودن مبلغ قرارداد عنوان كرد و اظهار داشت: تخلفات رخ داده در اين قرارداد در حال بررسي است.

3- وزير نفت:
قرارداد كرسنت تا اصلاح نشود آن را اجرا نمي كنيم
غلامحسين نوذري وزير نفت در پاسخ به سوالي در خصوص قرارداد كرسنت تصريح كرد:اگر دراين قرارداد قيمت ها منطقي شوند ما گاز به كرسنت تحويل مي دهيم ولي در غير اين صورت اين گاز از مسير سيري به عسلويه كشيده شده و به اين منطقه فرستاده خواهد شد.
وي تصريح كرد:تا در اين قرارداد منافع ملي كشور مان تامين نشود ،اين قرارداد را اجرايي نمي كنيم.
وي در پساخ به سوالي در خصوص اين كه چه لزوم و يا اصراري برادامه قرارداد با كرسنت داريد تصريح كرد:به هر حال اين قرارداد موجود و قابل بحث است و ما در خصوص آن نااميد نشده ايم اما اگر منافعمان تامين نشود آن را اجرا نمي كنيم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر نتيجه نهايي حضور هند در پروژه خط لوله صلح نيز گفت:به هر حال منتظر اعلام نظر نهايي اين كشور در خصوص اين پروژه هستيم كه به نظر مي رسد اين كشور در داخل خود نتوانسته است به نتيجه نهايي دست يابد.
وي در پاسخ به سوال خبر نگار موج پيرامون تلف سازي وقت و انرژي به وسيله وزارت نفت بر روي كشور هايي مانند هند و پاكستان و قراردادهايي مانند خط لوله صلح و كرسنت گفت:ماچه كنيم بايد التماسشان كنيم تا بيايند و گاز ما را بخرند؟ما بازارهاي زيادي در اروپا و كشور هاي حوزه خليج فارس در خصوص مسئله گاز داريم كه مي توانيم گازمان را به آن ها بفروشيم!
نوذري در پاسخ به اين كه منافع ملي كشور ما چه مي شود نيز تصريح كرد:هندي ها معامله را به تاخير مي اندازند و لي اين به معني گذشتن ايران از حق خود نيست ما نيز در حال رايزني هايي به اين منظور و به صورت موازي هستيم و هر كدام از پيشنهادات را كه به نفع كشور باشند پيش خواهيم برد.

اختلاف ميان بانك مركزي و وزرات كار كي به پايان مي رسد؟
1- وزير كار:
اختلافات ما شخصي نيست و حل مشكلات مردم مد نظر ما قراردارد
سيد محمد جهرمي وزير كار وامور اجتماعي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر نتيجه نامه خود به رئيس جمهور گفت: موضوع نامه اي كه براي رئيس جمهور نوشته ام درباره مشكلات توليد كنندگان واحدهاي كشاورزي و صنعتي و همچنين احتمال بيكاري اين كارگران بوده است.در حالي كه برخي اين گونه تصور كرده اند كه موضوع نامه راجع به بنگاههاي زود بازده است، اما در اين نامه مشكلات توليد كنندگان مطرح شده و تلاش مي كنيم اين مشكلات مرتفع شود.
وزير كار در ادامه به جلسه چهارشنبه گذشته در دولت براي حل مشكل واحدهاي توليدي ، صنعتي و كشاورزي اشاره كرد و گفت : دولت براي حل اين مشكلات به وزارت اقتصاد و بانك مركزي ماموريت جديدي محول كرد تا مشكلات توليد كنندگان و سرمايه هاي در گردش بنگاهها حل شود.
جهرمي خصوص اختلافات خود با مظاهري رييس كل بانك مركزي گفت: اختلافات ما شخصي نيست و حل مشكلات مردم مد نظر ما قراردارد كه اميدواريم اين مشكلات به زودي حل شود.
وي با اشاره به اين كه در گذشته نيز مشكلاتي را در رابطه با واردات خاص و مشكلات صنعت گران و افزايش قيمتها با رئيس بانك مركزي مطرح كرده بود گفت: به هر حال تصميمات در نهايت توسط دولت اتخاذ مي شود.

2- رييس كل بانك مركزي:
حرف نهايي در سياست هاي پولي را بانك مركزي مي زند
مظاهري رييس كل بانك مركزي در خصوص اختلافات پيرامون بنگاه هاي زود بازده ميان وزارت كار و بانك مركزي تاكيد كرد:در اين مورد اختلاف سازماني ميان بانك و وزارت خانه وجود ندارد و آنچه محل اختلاف است در خصوص سياست هاي پولي است كه در اين مورد اين سياست ها نيز بانك مركزي تعيين سياست مي كند.

وزير نيرو:
كمبود آب بسيار جدي است/نگذاشتيم مردم كمبود آب را متوجه شوند
پرويز فتاح وزير نيرو در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:اعمال تعرفه هاي آب و برق و گاز بر عهده مجلس است و اين توافق از سال 83 تا به حال صورت گرفته است.
وي تصريح كرد:در زمستان تمامي تمركز و فكرمان را معطوف به سوخت رساني مي كنيم.
وي در خصوص اينكه سازمان هواشناسي پيش بيني بارش نرمالي را در زمستان دارد و آيا اين مسئله مي تواند نشاندهنده ميزان كم آبي و يا رفع آن در آينده باشد تصريح كرد:با توجه به خشكلي بش از حد زمين و نياز بسيار آن به آب پيش بيني مي كنيم در صورت بروز بارش نرمال نيز تا حدي دچار كم آبي بشويم.
وي تصريح كرد:وزارت نيرو حداكثر تلاش خود را به كار بست تا مردم دراين مدت دچار مشكلات بيشتري نگردند و لي با توجه به طيف وسيع خشكسالي حتي در صورت بارس مناسب هم دچار كمبود هستيم كه اميدواريم منجر به قطعي نشود.
وي افزود:با بارش نرمال در سال 87-88 به دليل ذخاير آبي كم دچار مسئله كمبود آب خواهيم بود و از تمامي مردم و مسئولين مي خواهم به خصوص در اين هفته ها در خصوص مسئله آب اهتمام و احتياط ورزند تا به مشكلي بر نخوريم.
وي در خصوص اين كه وزات نيرو به عنوان يكي از كم كار ترين وزارت خانه ها در زمينه عمل به اصل 44 شناخته شده است ،تصريح كرد:قبول دارم كه كار عميق و خاصي در اين حوزه انجام نشده است اما در اين بوزها به صورت جدي بر روي اين مسئله متمركز شده ايم و تا اخر سال وزارت نيرو به بيشتر تعهدات خود در اين بخش عمل خواهد كرد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص قطعي برق در ماه هاي آينده گفت:تا نيمه مهرماه
نيز جدول خاموشي ها را ارائه مي كنيم ولي در صورت عدم كمبود برق اين جدول ها اعمال نخواهند شد.

وزيرامور اقتصاد و دارايي:
براي هدفمندكردن يارانه ها نيازمند لايحه قانوني هستيم
سيد شمس الدين حسيني در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اين كه براي هدفمندكردن يارانه ها نيازمند لايحه قانوني هستيم،گفت: كار تدوين اين لايحه در دولت انجام شده و به مجلس شوراي اسلامي براي تصويب نهايي ارايه خواهدشد.
وي افزود: اجراي اين طرح نيازمند تصويب لايحه در مجلس شوراي اسلامي است و اگر در مجلس تصويب شود، در شش ماهه دوم سال جاري اجرا خواهد شد.
وزير اقتصاد با تاكيد بر تدوين لايحه هدفمند كردن يارانه ها براي ارائه به مجلس شوراي اسلامي گفت: اين لايحه پس از تصويب درمجلس شوراي اسلامي اجرا خواهد شد .
وي در خصوص محورهاي مختلف طرح تحول اقتصادي نيز توضيح داد:در كارگروه هاي تخصصي و همچنين كميسيون ويژه مجلس در دست بررسي است و در برخي بخشها از جمله توزيع كالا و خدمات نيز فعاليتها آغاز شده است .
وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد بحث حذف سه صفر از پول ملي كشور نيز افزود: در حال بررسي ابعاد اين موضوع هستيم و مطالعات تكميلي در حال انجام است.
حسيني با اعلام اينكه اصل ايده اصلاح صفر هاي پول در كارگروه تحول اقتصادي تصويب شده است، خاطرنشان كرد: واقعيت امر اين است كه بعد از چند دهه تحمل نرخهاي مختلف در اقتصاد نيازمند اين هستيم كه تجديد نظري درخصوص صفرهاي پول ملي انجام دهيم.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره بر اين كه اجرايي كردن اين بحث مستلزم مدنظر قرار دادن چند نكته است ،گفت:به لحاظ سياست اقتصادي كار بايد زماني انجام شود كه شاهد تثبيت نسبي سطح قيمتها در كشور باشيم و از نظر عمليات مالي نيز نيازمند تحقيقات و محاسبات هستيم كه آن ها نيز درحال انجام هستند.

وزير راه:
به رغم كمبود اعتبار، طرح‌هاي نيمه تمام را تا پايان سال 88 پايان مي دهيم
حميد بهبهاني وزير راه و ترابري در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در خصوص طرح‌هاي نيمه تمام در اين وزارتخانه و تامين بودجه براي اين طرح ها اظهار داشت: اين موردي است كه از ابتدا براي طرح‌هاي وزارت راه و ترابري وجود داشته است و ما همواره با كمبود اعتبار مواجه بوده‌ايم و از زماني كه آمده‌ام در واقع فقط مجري بودجه هاي تخصيص يافته بوده‌ام.
وزير راه و ترابري درخصوص طرح ميان گذر اروميه گفت: اميدواريم يكي از باندهاي اين طرح، عيد سعيد فطر امسال به بهره برداري برسد؛ البته با توجه به حجم كم رفت و آمدها در اين برهه از سال مي‌توان به صورت دو طرفه از آن استفاده كرد و باند ديگر نيز تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

وزير بازرگاني:
افزايش 27 درصدي تعرفه كالاهاي وارداتي مشكل اصلي توليد نان صنعتي ميزان تعرفه ها است
مسعود پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: كشور ما از نظر ميزان تعرفه ها از متوسط جهاني بالاتر است، و طبق قانون مي‌توانيم براي كشورهاي خاص تعرفه‌هاي جداگانه در نظر بگيريم.
وي همچنين درباره توليد نان صنعتي و كارخانه اي با بيان اينكه مراحل قانوني احداث آنها در حال اجراست، بيان داشت: تاكنون 1400 واحد براي اين كار مجوز گرفته‌اند، اما مشكل عمده آنها تامين ارز مورد نياز است.
وزير بازرگاني درباره طرح تحول اقتصادي نيز با اشاره به ضرورت اختصاص يارانه‌ها به قشرهاي مختلف مردم خاطرنشان كرد: در بخش بازرگاني 8 طرح تعريف شده كه 90 درصد طراحي آن‌ها به اتمام رسيده و 30 درصد در حال اجراست .

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات:
ظرفيت ارسال پيامك از 2 ميليون به 40 ميليون رسيده است
محمد سليماني در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص عملكرد وزارتخانه مطبوع خود طي سه سال گذشته گفت: ضريب نفوذ تلفن همراه در سه سال آخر دولت قبل 6/6 درصد بود و اين مقدار در اين دولت به شاخص 48 درصد رسيده است.
وي متوسط زمان انتظار براي دريافت تلفن را در سه سال آخر دولت قبل،12 ماه دانست و گفت: در دولت نهم اين زمان به كمتر از دو هفته رسيده و ظرفيت ارسال پيامك از 2 ميليون در ابتداي دولت نهم هم اكنون به 40 ميليون رسيده است.
سليماني درباره ضريب نفوذ اينترنتي در ايران، تصريح كرد: اين شاخص از 6 درصد در دولت قبل به 24 درصد در دولت كنوني رسيده است.
وي تصريح كرد: در سه ساله عمر دولت نهم 41 ميليون تلفن همراه و ثابت واگذار شده و اين رقم در مدت مشابه در دولت قبل 11ميليون شماره بوده است.

وزير مسكن و شهر سازي:
آماده سازي 300 هزار واحد مسكوني در مسكن مهر
محمد سعيدي‌كيا وزير مسكن و شهرسازي در جمع خبرنگاران در خصوص ميزان ساخت و ساز در كشور طي سالهاي اخير، از افزايش 20 درصدي صدور پروانه ساخت مسكن اشاره كرد و گفت: سال گذشته 830 هزار پروانه در شهرها براي ساخت و ساز مسكن صادر شد، اما در 4 ماهه نخست امسال صدور اين پروانه ها در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزايش يافت كه رشد آن در حال كم شدن است، البته مسكن مهر را نيز بايد به بخش ساخت و ساز مسكن اضافه كرد.
سعيدي كيا ادامه داد: در بخش مسكن مهر 300 هزار واحد در حال آماده سازي است، بيان داشت: تاكنون 560 هزار نفر سهم خود را كه يك ميليون تومان است براي آماده سازي مسكن خود پرداخته اند.
وزير مسكن با اشاره به اينكه تاكنون بانك ها براي مسكن مهر وام زيادي نداده اند، افزود: بانك ها مكلف شده‌اند در ارائه تسهيلات به اين بخش سريع تر عمل كنند.
وي با اشاره به اينكه دولت تلاش مي كند نقدينگي بخش مسكن را به بورس هدايت كند، گفت: كميته كيفيتي در هر استان متشكل از متخصصان دولتي و غير دولتي، طراحي مسكن مهر را تصويب مي كنند و نظارت كاملي بر ساخت و ساز اين بخش وجود دارد.
سعيدي كيا با اشاره به اينكه سالانه بيش از 800 هزار ازدواج در كشور صورت مي گيرد، تصريح كرد: عرضه واحدهاي اجاره‌اي بايد افزايش يابد و دولت در اين باره ساخت 90 هزار واحد اجاره اي 5 ساله را طراحي كرده بود كه در حال اتمام است و با توسعه مسكن مهر نيز عرضه اين واحدها افزايش مي يابد.

معاون امور برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور:
در خصوص محل تامين كسري بودجه امسال اظهار نظر نمي كنم
منصور برقعي در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره ميزان كسري بودجه امسال گفت: اين موضوع در حال بررسي است و يكي دو بار هم در اين خصوص بحثهايي صورت گرفته است، مواردي راجع به خشكسالي وجود داشت كه متمم آن را به مجلس ارائه كرديم و اكنون نيز در حال بررسي احكامي كه در قانون بودجه سال جاري وجود دارد، هستيم اما در حال حاضر نمي توان روي اعداد و ارقام و اين كه كسري بودجه از چه محلي تامين خواهد شد، اظهار نظر كنم.
برقعي با بيان اينكه هنوز سال به نيمه نرسيده و مجال براي بررسي وجود دارد، در پاسخ به اين سوال كه برخي سايتها در خبري عنوان كرده‌اند لاريجاني قرار است درباره تخلف از بودجه تذكر دهد، افزود: من اين موضوع كه شما مي گوييد را نديده‌ام اما آنچه كه مهم است هنوز فرصت براي بررسي وجود دارد و هر فعلي كه اتفاق مي افتد بايد منطبق بر قانون باشد.
وي در خصوص انتشار شايعاتي در برخي رسانه ها درباره احتمال رفتن وي از اين معاونت گفت: انتظار ما اين است كه همه صنوف در عرصه خبر اخلاق حرفه‌اي خود را بر اساس منشوري رعايت كنند و به آن پايبند باشند و بهتر است اين گونه مسائل را از روابط عمومي بپرسند.
وي گفت: اگر غرض تبيين اطلاع رساني صحيح باشد اين كار به راحتي امكان پذير است.

وزير دادگستري:
اطلاع‌رساني درستي در خصوص مواد 23 و 25 لايحه حمايت از خانواده صورت نگرفت
غلامحسين الهام در حاشيه جلسه امروز هيئت وزيران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر لايحه حمايت از خانواده اصلاح نشود، مشكلاتي درون خانواده‌ها ايجاد شده وحقوق زنان در معرض آسيب قرار مي‌گيرد.
وي افزود: بر اساس لايحه فعلي حمايت از خانواده ازدواج مجدد هيچ محدوديتي ندارد و اين مسئله براي جامعه اضطراب ايجاد مي‌كند اما تلاش دولت براي كنترل نظام‌مند اين مسئله بر اثر جوسازي‌ها بي‌نتيجه ماند.
سخنگوي دولت گفت: امروز با سريال‌هاي در سيما مواجه هستيم كه موضوع اصلي آنها ازدواج مجدد است و توجه افكار عمومي به يك موضوع بيانگر نگراني از مسائل و انعكاس واقعيت‌هاست.
الهام در عين حال تصريح كرد: اطلاع‌رساني درستي در خصوص مواد 23 و 25 لايحه حمايت از خانواده صورت نگرفت و ديدگاه دولت تحت‌الشعاع مسائل حاشيه‌اي و سياسي قرار گرفت.
دولت نظر خود را در خصوص كنترل نظام‌مند ازدواج مجدد بيان كرد و قصد اين بود كه اين روال بي‌ضابطه دچار محدوديت شود اما برخي در جامعه اين گونه جا انداخته‌اند كه دولت محدوديت ازدواج مجدد را برداشته در حالي كه حذف ماده 23 به معناي مخالفت با اصل محدوديت در اين كار است.
وزير دادگستري همچنين در خصوص ماده 25 لايحه حمايت از خانواده اظهار داشت: بررسي وضعيت زندانياني كه توان پرداخت مهريه نداشتند نشان مي‌دهد قانون مربوطه داراي اشكال است و بايد اصلاح شود.
الهام افزود: گرچه بسياري بر اصلاح قانون محكوميت‌هاي مالي تاكيدكردند اما چه تضميني دارد كه زن‌ها پس از اصلاح و اجراي اين قانون نيز بتوانند حقوق خود را استيفا كنند.
وي اضافه كرد: بخشي از طلاق‌ها مبتني بر تعيين مهره‌هاي سنگين است كه زنان پس از اختلافات خانوادگي تصور مي‌كنند با اجرا گذاشتن مهريه مي‌توانند از وضع موجود رهايي يابند اما ماده 25 در جهت اصلاح اين نگاه بود.
سخنگوي دولت تصريح كرد: برخلاف تصور برخي افراد، ماده 25 ارزش مالي ندارد و دولت از اين طريق دنبال جلب درآمد و كاهش حقوق زنان نبود بلكه دولت تلاش كرد مهريه‌هاي موهوم و فريبنده كه تعهد حقوقي و بي‌پشتوانه ايجاد مي‌كنند، مديريت شود.

وزير دفاع:
عمليات رواني دشمنان تاثيري بر ما ندارد
مصطفي محمد نجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه جلسه امروز هيئت وزيران به خبرنگاران گفت:‌ تهديدات بيگانگان امر تازه‌اي نيست و براي ملت بزرگ ايران عادي شده است.
وي افزود: دشمنان هرگاه احساس ضعف مي‌كنند زبان تهديد مي‌گشايند و از 3 سال پيش كه بيشتر در معرض ضعف قرار گرفته‌اند، عمليات رواني خود را گسترش داده‌اند تا دل ملت ما را بلرزانند اما تلاش‌هاي آنها اثري در اراده ايرانيان ندارد.
وزير دفاع تاكيد كرد: تهديدات بيگانگان از يك سو كاربرد داخلي دارد تا از اين طريق سرپوشي بر مشكلات و ضعف‌هاي خود نهند و از سوي ديگر تيري در تاريكي است تا شايد اين حركات مذبوحانه اثري در اراده ملت ما بگذارد كه خوشبختانه همواره در رسيدن به هدف خود ناكام مانده‌اند.
خبرنگاري از محمد نجار در خصوص رزمايش مشترك ارتش و سپاه (مانور مدافعان آسمان ولايت) سوال كرد كه وي پاسخ داد: اين رزمايش از روز دوشنبه با هدف ارتقاي توان رزمي و آزمايش امكانات تجهيزات دفاعي ساخت داخل و آزمايش روش‌هاي رزم و تاكتيك‌هاي عملياتي انجام مي‌شود.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن