تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812765572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نااميد بودم يك دقيقه در فدراسيون نمي‌ماندم كريمي: نگاه دووميداني‌كاران بايد تغيير كند براساس ركورد به ورزشكاران حقوق مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نااميد بودم يك دقيقه در فدراسيون نمي‌ماندم كريمي: نگاه دووميداني‌كاران بايد تغيير كند براساس ركورد به ورزشكاران حقوق مي‌دهيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

دووميداني ايران در بازي‌هاي المپيك پكن در حد انتظارها ظاهر نشد و با نتايجي نه چندان دلچسب و راضي كننده به كشور بازگشت. اما، همين عملكرد به نسبت ضعيف، تجربه‌هاي بسيار زيادي براي مديران دووميداني ايران به همراه داشته كه فكر مي‌كنند در آينده با استفاده از اين تجربه‌ها و رفع نقاط ضعف و تبديل آنها به نقطه قوت، 10 مدال در مسابقه‌هاي قهرماني دووميداني آسيا در سال آينده و پنج مدال در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو كسب كرده و در بازي‌هاي المپيك 2012 با دوازده ورزشكار راهي لندن شوند.

سيدمصطفي كريمي، رييس فدراسيون دووميداني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي ما از پيش از بازي‌هاي المپيك است كه در جلسات پس از المپيك به صورت دقيق‌تري تدوين شد. ما تا بازي‌هاي المپيك چند برنامه‌ريزي جديد كرديم. ما با هدف المپيك بعدي، چندين مسابقه قهرماني آسيا، بازي‌هاي آسيايي و مسابقه‌هاي جهاني را برنامه‌ريزي كرديم كه در هر كدام از آنها به صورت ويژه اهداف خاص داريم.

وي ادامه داد: به غير از نتايجي كه بايد در رقابت‌هاي پيش‌رو كسب كنيم، به چند مورد كليدي رسيده‌ايم كه بايد حل شود. نخستين موضوع حقوق ورزشكاران است. براساس بررسي‌هاي كارشناسانه تصميم گرفته‌ايم كه از اين پس حقوق‌ها را براساس ركوردها پرداخت كنيم. يعني در هر ماده ركوردها مشخص مي‌كنند كه يك ورزشكار چه ميزان حقوق دريافت كند. اين براي شفاف‌سازي حقوق‌ها و انگيزه‌سازي ورزشكاران است. نكته‌ي دوم نظارت بيشتر و دقيق‌تر بر عملكرد مربيان داخلي، خارجي و ورزشكاران‌شان است. من فكر مي‌كنم ما در اين مساله گير داشتيم. در اين زمينه سازمان تيم‌هاي ملي بايد گسترده‌تر عمل كند.

كريمي اضافه كرد: مربي خارجي و ورزشكار بايد بدانند كه تحت نظارت هستند و برنامه‌هايشان بازبيني مي‌شود. من فكر مي‌كنم نظارت‌مان در گذشته خوب نبوده و برخي اوقات اطلاعات من از اطلاعات همكاراني كه اين موضوع وظيفه‌شان بوده،‌ بيشتر بوده است. نكته‌ي ديگر هم اين است كه بايد كم كم فرهنگ حضور ماساژور و استفاده از مكمل‌هاي غذايي را براي دووميداني كاران ايجاد كنيم. ما اكنون به اين نقطه رسيده‌ايم كه به ماساژور براي قهرمانان ملي نياز داريم و بايد اين مشكل را حل كنيم. در موضوع مكمل‌ها هم هيچ كسي در سيستم نيست كه حاضر شود مسووليت آن را قبول كند. البته در دنيا هم مسووليت كار با خود ورزشكار است. من فكر مي‌كنم ما در موضوع مكمل‌ها بايد به صورت ريزتر وارد شويم. درست است كه اين موضوع بسيار پيچيده و تخصصي است و در كشور ما كسي زير بار مسووليتش نمي‌رود؛ اما، بايد به فكر راه حل براي آن باشيم. پيشنهادهايي هم در اين زمينه وجود دارد.

كريمي تصريح كرد: من در اين دوره پس از المپيك هر آنچه در توان دارم مي‌گذارم تا در بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌جو پنج مدال كسب كنيم. من فكر مي‌كنم بتوانيم اين كار را انجام دهيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با عملكرد دووميداني كاران ايران در المپيك پكن اظهار كرد: من به تيم فعلي اعتقاد دارم. اگر بخواهيم منصفانه به عملكرد آنها نگاه كنيم، ورزشكار نبايد تخريب شود. اينها سرمايه‌هاي ما هستند. اگر بحثي است، با مديران است. ما اكنون نوجوانان بسيار خوبي داريم كه برخي از آنها اعجوبه‌هاي رشته‌شان هستند. به عنوان مثال در پرتاب وزنه و 400 متر. من به طور كلي پس از المپيك اعتقاد دارم كه بايد براي ورزشكاران محيطي آرام را ايجاد كنيم.

رييس فدراسيون دووميداني در ادامه در ارتباط با موضوع خودباوري و مسايل روحي و رواني ورزشكاران ما به ايسنا گفت: اين موضوع از خود ورزشكار ايجاد مي‌شود. برخي از ورزشكاران روسيه، حتي امكانات ما را هم ندارند اما، فرهنگ تمرين پذيري و نگاه آنها به رقابت‌ها متفاوت است. در ايران يك روز مربي نباشد، ورزشكار تمرين نمي‌كند در حالي كه بايد اين نگاه تغيير كند. من در مسابقه‌هاي جهاني، قهرمان پرتاب ديسك المپيك آتن را ديدم كه با يك مردي كه حدود يك مترو 60 سانتي‌متر قد داشت و وسايلش را مي‌آورد، به استاديوم آمد. پرسيدم ديدم مربي‌اش است. اما ما در ايران بيش از حد خودمان را به موضوع مربي وابسته مي‌كنيم و اين فرهنگ بايد عوض شود.

كريمي درمورد علل موفق نشدن احسان حدادي در بازي‌هاي المپيك خاطرنشان كرد: من اعتقاد دارم كه پيك ورزشكار را مي‌توان برنامه‌ريزي كرد. حدادي هم نقطه‌ي اوجش بايد در المپيك مي‌بود. حدادي واقعا در تمرين‌ها آسيب ديد. اما قبول دارم كه روز مسابقه مشكل حدادي آسيب ديدگي نبود. بايد درمورد حدادي بگويم كه همين آسيب ديدگي باعث شده بود تمركز حدادي به هم بخورد و آن حدادي گستاخ و بشاش در صحنه‌ي رقابت را به موش تبديل كرده بود. شايد هم نگرفتن مدال حدادي هم به نفع ورزش، هم به نفع دووميداني و هم به نفع خودش بود. شايد اگر حدادي مدال مي‌گرفت، ‌نمي‌توانستيم كنترلش كنيم. اما او پس از شكستش هم ديد كه براي ما قابل احترام است و ما تنها براي مدال او را دوست نداريم.

وي ادامه داد: در مورد ساير ورزشكاران هم بايد بگويم عملكرد آنها را بايد به صورت نسبي بررسي كرد. ما در پرتاب وزنه متاسفانه بد عمل كرديم. اما در ساير رشته‌ها بايد كارشناسانه بررسي كنيم. با نگاهي به همه‌ي ركوردهاي المپيك به غير از چند ركوردي كه شكسته شد، مي‌بينيم كه عموم قهرمانان كمتر از ركوردشان ثبت كرده‌اند. براي ورزشكاران ما هم همين‌گونه بود. اين افت ركورد در همه سرايت مي‌كند. درست است كه من هم دنبال خوب باختن نيستم. اما، نفراتي همچون مهاجرشجاعي و سپهرزاد در حد خود ظاهر شدند. سجاد مرادي خيلي خوب دويد و صميمي هم آن چنان راضي كننده نبود. به عنوان مثال درمورد مهاجرشجاعي بگويم ما هر آنچه از او خواسته بوديم عمل كرد و ما راضي هستيم. ما نمي‌توانيم يك ورزشكار را با يك مسابقه ارزيابي كنيم. تلخ‌ترين حادثه براي ما در پكن مدال نگرفتن حدادي بود. اما، ‌همين هم تجربه جديدي بود كه حدادي فكر نكند هيچ موقع آسيب نمي‌بيند. اين‌ها تجربه‌هاي جديد براي ما بود.

رييس فدراسيون دووميداني در پايان در ارتباط با افت ركورد برخي از قهرمانان همچون مهاجرشجاعي، رباني، بوعذار، ارزنده و داغرحمادي در فصل اخير يادآور شد: به نظر من بيشتر اين بچه‌ها به دنبال ركورد ورودي بودند و تا يك حدودي پيش آمدند. به عنوان مثال بوعذار فشار رواني بسيار زيادي براي ورودي المپيك داشت. شايد هم برنامه‌ها تاحدودي نقص داشت. اما، همگي اكنون دوباره در حال شروع كردن هستيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن