تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819903660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتي شاخ غول مي شكند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وقتي شاخ غول مي شكند


ديروز جمعه 22شهريور ماه مردم ايران و بسياري از دوستداران فوتبال ايران در جهان بازي دو تيم تهراني يعني پرسپوليس " پيروزي " و استقلال را تماشا كردند.

فارغ از اينكه باخت يك بر صفر پيروزي و شكست سخت 3بر يك استقلال مقابل صبا باتري ، كنكاشي در وضعيت كنوني و آينده اين دو تيم و اينكه چرا بايد تا اين حد به سرخ ، آبي پوشان تهراني بها داده شود و تيم هاي شهرستاني سهم بسيار كمي از توجه دولت و شركت ها و نهادها و بخش دولتي و خصوصي داشته باشند، مايه حيرت است.
ما و شما به خاطر داريم كه دو تيم در دهه آخر قبل از پيروزي انقلاب اسلامي چه برو و بيايي داشتند و همين حالت با درجه اي كمتر بعد از سالهاي پيروزي ادامه دادند ، اما در چند سال اخير و به خصوص در دهه 1380تنها واژه اي كه مي توان در باره آنها گفت ؛ اين است كه بگوييم " شاخ غول شكست.
همه دوستداران فوتبال در كشورمان و ايرانيان مقيم ديگر كشورها مي دانند كه اين دو تيم در آنها سال نيز اگر توفيقي داشتند، بر روي كاكل تيم هاي استاني مي چرخيد و به بركت حضور بازيكنان شهرستاني نام و نشاني داشتند و در جدول رده بندي مسابقات باشگاههاي كشور از رده اول تا سوم پايين تر نمي آمدند.
ديروز تيم استقلال با شكست بسيار سخت 3بر يك مقابل صبا باتري قم به يكباره به رده هفدهم جدول سقوط كرد و شگفت انگيز تر آنكه مدير عامل اين باشگاه و ساير دست اندر كاران آن كه همگي الحمدالله دهها ميليون توماني در آمد دارند ، مدعي هستند كه قهرماني اين دوره از ليگ خواهند شد.
شايد اين ضرب المثل ايراني كه مي گويد" سالي كه نكوست از بهارش پيداست" سخن نا به جايي باشد و ما هم اميدواريم اين ادعا ، اثبات شود و تيم هاي پرهزينه پايتخت نشين اينقدر روي خط اعصاب طرفداران راه نروند.
در سالهاي پيش يكي از موفقيت هاي تيم هاي سرخ، آّبي اين بود كه به دليل دارا بودن شرايط مالي بهتر ، بازيكنان برجسته تيم هاي شهرستاني را خريداري و ضمن خالي كردن تيم شهرستاني از بازيكن خوب ، خود را تقويت مي كردند.
اكنون به بركت حضور شركت هاي بزرگ در استانها و حمايت مسوولان دولتي و مردم از تيم هاي شهرستاني ديگر آن تراژدي جمع شده است ، و تيم هاي تهراني بايد بر روي داشته هاي خود متكي باشند يا آنكه از بازيكنان خارجي بهره بگيرند.
همين دوتيم با پرداخت نجومي 400 و 500ميليون توماني به يك بازيكن " بعضي از بازيكنان خود" به بهانه اينكه اگر اين رقم هاي هنگفت را نپردازيم آنها مهاجرت خواهند كرد، پول زيادي را دور مي ريزند و در عين حال نتايج ضعيفي را هم در كارنامه خود دارند.
پيشنهاد ما اين است كه حداقل مديران باشگاهها سرخ ، آبي اين پرداخت ها را مشروط كنند و بگويند ، در صورتي كه مثلا تيم قهرمان يا نايب قهرمان شود اين مبلغ پرداخت خواهد شد.
اين مبالغ نجومي ، سرمايه و پول مردم است كه مثلا دولت يا مجلس يا يك نهاد و شركت به باشگاههاي تهراني مي پردازند و بايد از آنها نتيجه هم طلب كنند و نبايد اوضاع به همين منوال بدون نظارت و كنترل پيش برود.
نبايد اجازه داده شود كه با هر باخت اين تيم ها، سرمربي ها گناه را به گردن داور و يا زمين و .... بيندازند و اينكه تنها كسي كه مقصر نيست، بازيكن و كادر رهبري تيم است!!.
اين باخت هاي پياپي اعصاب و روان طرفداران دو تيم تهراني را به هم ريخته و گاه شاهد درگيري ها شديد در ميان جوانها و حتي در درون خانواده ها هستيم.
تيم اگر نتيجه خوبي نمي گيرد ، قرار نيست كه اين همه به آن بها داده شود و ميلياردها تومان هزينه صرف تيم شود.
يك اشكال ديگري كه متوجه فدراسيون فوتبال كشور است ، اين است كه در سالهاي اخير خريد بازيكنان خارجي به سرعت رو به افزايش است و اين خود نوعي دهن كجي به استعدادهاي بالاي جوانهاي ايراني است.
واقعيت اين است كه مسوولان و دست اندر كاران بايد براي تربيت جوانها چاره انديشي كنند، نه آنكه با هر باختي به فكر خريد بازيكنان خارجي باشيم و حتي گاه با اين خريد نيز نتيجه اي عايد مان نشود.
ورزش امروز در زندگي جوامع بشري از جمله در زندگي خانواده هاي ايراني نفوذ كرده و هيچ باشگاه و تيمي نمي تواند بگويد، پيروز شويم يا ببازيم ، جايگاه ما محفوظ و پرداخت هاي ميلياردي به تيم بر قرار است ، بلاخره بايد حساب و كتابي باشد و مسوولان تيم بدانند كه اگر تيم نتيجه نگيرد، مثلا پرداخت مدير عامل و سرمربي و مربي و ... از صدهها ميليون تومان به 10 و 20ميليون تومان كاهش خواهد يافت به عبارتي حساب كشي در كار باشد كا حداقل اگر باختي در كار بود، دل طرفداران تيم هاي با كم شدن پرداخت هاي كمي خنك شود.
خبرگزاري ايسكانيوز
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
23شهريور ماه 1387
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن