تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820565909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رقابت 10 هزار نامزد انتخابات شوراياري ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رقابت 10 هزار نامزد انتخابات شوراياري ها


سرمايه: ديروز اولين مرحله انتخابات شوراياران در 300 محله (17 منطقه) تهران برگزار شد. در 10 روز گذشته محله هاي شهر تهران با پوستر و تبليغات ديواري كانديدا هاي شوراياري ها رنگ ديگري به خود گرفته بود. انتخابات در ساعت 10 صبح شروع شد و رفته رفته بر تعداد راي دهندگان افزوده مي شد.پيش از اين زمان برگزاري انتخابات مورد اختلاف اعضاي شورا بود اما سرانجام ناگزير در ماه رمضان و پيش از بازگشايي مدارس در مهرماه، شهروندان به پاي صندوق هاي راي خوانده شدند.

ديروز مشاركت گسترده مردم باعث اتمام تعرفه در برخي محله هم شد. حسن بيادي، نايب رئيس شوراي شهر تهران كه در ستاد هيات نظارت انتخابات شوراياري ها حاضر بود در اين باره به «سرمايه» گفت: «بسياري از پايگاه ها به خاطر استقبال شهروندان با كمبود تعرفه مواجه شدند.»
محمدرضا طالبي نژاد، دبير ستاد مركزي شوراياري هاي شهر تهران نيز با اشاره به استقبال مردم تهران گفت: «پيش بيني مي شد به خاطر روزه دار بودن مشاركت كمتر از اين باشد و با اين استقبال حضور مردم پس از افطار بيشتر هم مي شود.ما آمادگي تمديد زمان انتخابات را با توجه به درخواست نمايندگان صندوق ها داريم.»
به گفته او شمارش آرا ادامه دارد و نتايج اوليه امروز مشخص و اسامي نهايي پس از رسيدگي به شكايات احتمالي در روزهاي آينده به اطلاع شهروندان مي رسد.
احمد مسجد جامعي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران نيز كه در ستاد هيات نظارت مستقر در شوراي شهر تهران حاضر بود، گفت: «يك سوم داوطلبان اين دوره، داراي مدرك كارشناسي به بالا هستند و يك پنجم آنها را نيز بانوان تشكيل مي دهند.»
به گفته حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر شمار داوطلبان انتخابات مرحله اول حدود 10 هزار نفر است و در بخش دوم كه پنجشنبه هفته آينده در مناطق 9 ، 11 ، 14 ، 19 و 22 شهرداري تهران (73 محله) برگزار خواهد شد، حدود دو هزار نفر از داوطلبان با هم رقابت مي كنند. سه هزار و 740 نفر انتخاب مي شوند كه از بين آنها ابتدا دبير محلات سپس دبيران منطقه و سردبيران مناطق و در نهايت 22 نفر دبيران شهر انتخاب مي شوند كه هر كدام نماينده يك منطقه خواهند بود.
او كه پيشنهاد تغيير ساختار اتنخابات شوراي شهر را هم مطرح كرده است در پاسخ به خبرنگار «سرمايه» مي گويد: «در حال حاضر انتخابات شوراي شهر بيشتر سياسي است. شورا ها نيز بايد به شكلي درآيند كه از طريق انتخاب ميان دبيران شوراياري ها، انتخاب اعضاي شوراي شهر انجام شود و 22 نفر دبير به 70 نفر افزايش يابند تا پارلمان شهري تشكيل شود.» او معتقد است تغييرات آينده در ساختار شوراياري ها در راستاي تفكر محله محوري است و اين تفكر در برنامه ريزي ها و نظارت بر عملكرد شهرداري هاي مناطق و كمك به آنها بسيار مفيد است. محمدباقر قاليباف شهردار تهران هم در حاشيه برگزاري انتخابات ابراز اميدواري مي كند در آينده شهردار هم با راي مستقيم مردم انتخاب شود.
او مي گويد: «يكي از مهم ترين نهادهايي كه تمام درآمدش از محل هزينه هاي مردم است ، شهرداري است و با توجه به اينكه 100 درصد هزينه هاي شهرداري توسط شهروندان تامين مي شود، شهروندان بايد در چگونه
هزينه كردن اين درآمدها نقش داشته باشند. در قانون هم پيش بيني شده شهرداري ها هر شش ماه يكبار به شهروندان گزارش عملكرد مالي خود را ارائه كنند.»
مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران در ستاد مركزي اين انتخابات و در جمع خبرنگاران شوراياري ها تاكيد مي كند: «در شهر بزرگي همچون تهران كه روزانه هشت تا 10 ميليون نفر جمعيت دارد، شوراها نمي توانند به طور كامل همه نيازها و خواسته هاي شهر را برآورده كنند اما معتمدان محله ها يا شوراياري ها مي توانند كاستي ها و ظرفيت هاي هر يك از محلات را جمع آوري و به شوراها اطلاع دهند. مي توان از ظرفيت هاي محله اي در راستاي رسيدن به مردم سالاري ديني استفاده كرد.» در انتخابات شوراياري ها افراد بالاي 15 سال شركت كرده اند و چهار سال فرصت دارند تا با شناخت مشكلات محلات خود، راه هاي حل اين مشكلات را پيگيري كنند.هر محله هفت نفر عضو اصلي شوراياري ها و سه نفر علي البدل را انتخاب مي كنند و پيگيري فعاليت هاي محله خود را به آنها مي سپارند.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن