تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803898585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر حمايت از ايتام و ياري رساندن به مستمندان در ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد ائمه جمعه بر حمايت از ايتام و ياري رساندن به مستمندان در ماه مبارك رمضان
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه با حضور چشمگير امت خداجو در سراسر كشور برگزار گرديد.
ائمه جمعه ضمن برشمردن بركات معنوي ماه رمضان اكرام و اطعام فقرا و مستمندان را از سفارشات اكيد دين اسلام دانستند كه از مهمترين راههاي تقرب الهي است .
خطباي جمعه با اشاره به اينكه فلسفه روزه داري اين است كه از درد نيازمندان آگاه شويم اظهار داشتند : در ماه مبارك رمضان يكي از اعمال حسنه توجه و حمايت از ايتام است و شايسته است متمولين جامعه عهده دار سرپرستي اين گونه افراد بشوند و در اين مورد از يكديگر سبقت بگيرند.
ائمه جمعه در ادامه با توجه به گراني در جامعه و وجود قشر نيازمند توصيه كردند دولتمردان راهكارهايي اساسي را براي كنترل گراني اعمال نمايند و مردم نيز با توجه به شرايط فعلي به همنوعان خود كه از توان مالي پائيني برخوردارند به ديد شفقت نگاه كنند و از لحاظ مالي آنها را حمايت كنند و در رفع مشكلات محرومين بيشتر از گذشته تلاش نمايند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي شهرها و بخش هاي كشور كه به دست ما رسيده ذيلا از نظرتان مي گذرد :
قم ـ امام جمعه موقت قم بي توجهي به خواست عمومي را از بزرگترين آسيب هاي نظام اسلامي دانست و بر لزوم تقويت اعتماد مردمي نسبت به مديران نظام تاكيد كرد. آيت الله استادي در خطبه هاي نماز افزود : تلقي نظام اسلامي منهاي مردم تفكر خطرناكي است كه مي تواند منجر به تضعيف يا از بين رفتن انقلاب اسلامي شود. خطيب جمعه قم افزود : تا جايي مي توانيم در برابر زياده خواهي دشمنان با اقتدار و قدرت سخن بگوييم كه پشتوانه عظيم مردمي متدينان علما و مراجع را همراه داشته باشيم . آيت الله استادي رمز موفقيت حضرت امام خميني (ره ) را در تشكيل دولت اسلامي كشاندن همه مردم به صحنه انقلاب برشمرد و خطاب به برنامه ريزان گفت : در مديريت كشور بايد با الهام از انديشه هاي حكومتي حضرت امام راحل برنامه ها طوري طراحي شود كه همه قشرهاي جامعه را دربرگيرد. وي دستورهاي رهبر معظم انقلاب را بهترين راه براي دولتمردان و همه مسئولان دانست و بر تحقق كامل بيانات معظم له تاكيد كرد. امام جمعه موقت قم در بخش ديگري از خطبه ها گفت صدقه دادن صله رحم اكرام ايتام و اداي دين از بهترين اعمال در ماه مبارك رمضان محسوب مي شود و آزادي زندانيان در بندي كه به علت گرفتاري مالي در زندان به سر مي برند از اجر معنوي بالايي برخوردار است .
اصفهان ـ آيت الله سيد يوسف طباطبايي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان با تبريك زمان بازگشايي مدارس و سال تحصيلي جديد افزود : نمي توانيم در مقابل قانون كوتاه بيائيم ما از دولت حمايت مي كنيم اما طبق قانون اساسي بچه هاي ما بايد رايگان تحصيل كنند و كسي هم حق ندارد براي ثبت نام آنها در مدارس دولتي پول بگيرد. امام جمعه اصفهان با اشاره به اينكه قسمت اعظمي از بودجه كشور صرف نظام آموزشي مي شود گفت : البته در عين حال سفارش من به مردم عزيز اين است كه آموزش و پرورش نيازمند كمك است و افراد متمكن و خير بايد در حد توان به ياري نظام آموزشي كشور بشتابند تا اين وزارتخانه بتواند به وظايف قانوني خود به نحو احسن عمل كنند. آيت الله طباطبايي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اصفهان برگزاري مراسم گل ريزان در شانزدهم ماه مبارك رمضان را يادآور شد و با تاكيد بر اهميت و نقش اين گونه اقدامات خيرخواهانه در رهايي افراد گرفتار زندان گفت : اين كار از اقدامات ارزشمند در جامعه اسلامي است كه براي رهايي زندانياني كه سهوا دچار مشكل شده اند و بخاطر مشكلات مالي در زندان بسر مي برند تلاش مي شود. نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان همچنين با تبريك ولايت حضرت امام حسن مجتبي (ع ) و آغاز هفته اطعام به نيازمندان و يتيمان به بيان زندگي و سيره آن امام همام پرداخت و گفت : حضرت امام حسن (ع ) در دو كار خيلي جديت داشتند يكي در عبادت و بندگي خداوند و ديگري سخاوت و بخاطر همين است كه ايشان را كريم آل طه مي نامند. وي افزود : امام حسن (ع ) در زمان خودشان مهمانسرايي ايجاد كردند كه فقرا و كسانيكه وارد مدينه مي شدند و جايي را نداشتند در آن محل پذيرايي مي شدند. آيت الله طباطبايي رسيدگي به محرومين و ضعفا در ماه مبارك رمضان را مورد تاكيد قرار داد و گفت : صدقه سري بالاتر از صدقه علني است و طبق روايات ائمه معصومين آتش جهنم را خاموش كرده بيماريها و بلايا را برطرف مي كند.
سمنان ـ نماز وحدت آفرين جمعه در سمنان به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد شاهچراغي اقامه شد. امام جمعه سمنان صبر در برابر گناهان را راه عزت دنيوي و اخروي جوانان دانست . وي با گراميداشت ولادت امام حسن مجتبي (ع ) ميلاد فرخنده اين امام همام را موجب افزايش بركت ماه مبارك رمضان دانست و از برگزاري باشكوه جشن ميلاد آن حضرت بعنوان نشانه مودت شيعيان نسبت به اهل بيت عليهم السلام ياد كرد. امام جمعه سمنان با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با كارگزاران نظام تاكيد بر مردمي بودن مسئولان و كار براي مردم را از توصيه هاي رهبري به مسئولان دانست و افزود : همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرموده اند مسئولين بايد هم به فكر اصول انقلاب باشند و هم به مردم توجه داشته باشند. وي گفت : اگر مردم نبودند انقلاب نظام جمهوري اسلامي و مسئولين هم نبودند. امام جمعه سمنان تلاش مسئولين در جهت جلب رضايت پروردگار است و هر مسئولي كه مردم را ناراضي كند حركتي ضد انقلابي انجام داده است . وي با اشاره به سالروز كشتار بي رحمانه مردم مظلوم فلسطين در اردوگاههاي صبراو شتيلا گفت : هزاران نفر از مردم مظلوم فلسطين در اين جنايت هولناك خونشان ريخته شد گويي كه نطفه رژيم سفاك اسرائيل با خون بسته شده است . وي افزود : امروز هم مسلمانان مظلوم فلسطين در اردوگاه غزه تحت فشار صهيونيست ها هستند و متاسفانه از هيچكس صدايي بر نمي آيد و تنها كشوري كه از ملت مظلوم فلسطين حمايت مي كند جمهوري اسلامي ايران است .

ورامين ـ حجت الاسلام محمودي امام جمعه ورامين در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ورامين ضمن اشاره به اهميت نماز در زندگي انسان گفت : به فرموده قرآن كريم وقتي بهشتيان از اهل دوزخ مي پرسند چرا گرفتار جهنم شديد مي گويند ما اهل نماز نبوديم . امام جمعه ورامين ضمن گراميداشت سالروز وفات حضرت خديجه (س ) افزود : در زمان غربت اسلام و تنهايي پيامبر تنها كسي كه با تمام وجود در كنار پيامبر بود حضرت خديجه (س ) بود. وي با اشاره به نقش زنان مسلمان و مومن ايران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و تمامي عرصه هاي ديني و انقلابي گفت : زنان ما به حضرت خديجه اقتدا كردند و براي خود عزت دنيا و آخرت را كسب نمودند. امام جمعه ورامين بمناسبت روز اكرام از مردم خواست به كميته امداد و محرومين و ايتام توجه ويژه داشته باشند. وي ضمن تشكر از خيرين مدرسه ساز جايگاه ايران اسلامي را در جهان امروز به بركت خون شهدا و ايثارگري ايثارگران بسيار رفيع دانست و از آحاد مردم و مسئولان خواست شكرگذار نعمت نظامي اسلامي باشند. وي همچنين از دولت خواست جهت مبارزه با تورم و گراني كه مردم را به شدت رنج مي دهد با قاطعيت عمل كند.
بوشهر ـ امام جمعه بوشهر گفت : سرپرستي يتيم اجر و منزلت خاصي نزد ايزدمنان دارد آيت الله ايماني در خطبه هاي نماز جمعه افزود : خداوند تبارك و تعالي بالاترين پاداش را به حاميان ايتام مي دهد. وي گفت : پروردگار عالم بهشت برين را به كسانيكه تامين كننده نيازهاي مادي و معنوي ايتام باشند واجب كرده است . نماينده ولي فقيه در استان اطعام نيازمندان را نيمي از مسائل مهم و ارزشمند فقهي دانست . وي با تبريك سالروز ولادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع ) افزود : رسيدگي به نيازمندان و اطعام آنان از سفارشات اكيد دين مبين اسلام است . امام جمعه بوشهر صواب صدقه دادن و كمك به همنوعان را تشريح كرد و گفت : هرچند صدقه دادن اجر و مزدي نزد خداوند دارد ولي صله رحم و كمك به بستگان و دوستان و گره گشايي از مشكلات آنان از جايگاه خاصي در فقه اسلامي برخوردار است .
محمديه ـ نماز وحدت بخش جمعه اين هفته شهر محمديه به امامت امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام موسوي اقامه گرديد. خطيب جمعه محمديه ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي انجام واجبات ترك محرمات و عرض تبريك ميلاد حضرت امام حسن مجتبي (ع ) درخصوص ميلاد و زندگي آن حضرت مطالبي ايراد كرد. خطيب جمعه به افراد متمكن سفارش كرد به فكر افراد فقير باشند و از كسانيكه از نظر مالي ضعيف هستند دستگيري كنند زيرا خداوند به متمكنين نعمت داده آنها هم براي رضاي خداوند از فقرا دستگيري كنند. خطيب جمعه محمديه در بخش ديگري از خطبه ها گفتند در ماه مبارك رمضان تلاش كنيم نسبت به قرآن كريم ومعاني آيات قرآن معرفت پيدا كنيم و نيت ها را خالص و براي رضاي خداوند در هر كاري رضاي خداوند را در نظر بگيريم .
نصيرآباد ـ حجت الاسلام شائق امام جمعه نصيرآباد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن سفارش و توصيه نمازگاران به رعايت تقواي الهي بااشاره به فرمايشات مولاي متقيان حضرت علي (ع ) اظهار داشت : دو تا صفت است كه خداوند بدون آن اعمال را از بندگان قبول نمي كند كه عبارتست از تقوا و اخلاص است كه اعمال را فقط بايد به خاطر خدا و كسب رضاي او انجام داد اگر اعمال ما توام با تقوا شد خدا هم خود اعمال ما را پرورش ميدهد. خطيب جمعه نصيرآباد در ادامه با تشريح مناسبتهاي هفته ضمن گراميداشت ولادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع ) و درگذشت شاعر نامدار استاد شهريار به سالروز كشتار و به خاك و خون كشيده شدن تمامي مسلمانان فلسطين پناهنده در اردوگاههاي نوار مرزي اردن توسط حسين اردني و به جرم تظاهرات بر عليه اسرائيل كه به سپتامبر سياه معروف شد اشاره و افزودند درست در سالگرد همان سپتامبر سياه در اردوگاه صبرا و شتيلا در لبنان اسرائيل فلسطينيان را به خاك و خون كشيد. وي در ادامه به ديدار كارگزاران نظام با مقام معظم رهبري اشاره و از مجلسيان و دولتيان خواست در همه زمينه ها توصيه ها و نصايح دلسوزانه رهبري را مدنظر و محور قرار داده و در حل مشكلات و بخصوص تورم و گراني و نظارت بر اصناف تلاش نمايند.
نيكشهر ـ حجت الاسلام لطفيان سركزي ضمن سفارش به تقوا با اشاره به تاكيد قرآن كريم بر استعانت و ياري جستن از صبر و صلاه توجه به ارتباط اين دو عنصر سعادت بخش را ضروري خواند و افزود : اگر صبر و پايداري به روح نماز يعني توجه به منبع لايزال الهي متصل شود استقامت انسان هيچگاه پايان نمي يابد و در اين صورت هيچ وقفه اي در مسير حركت انسان و جامعه به سمت قله هاي مادي و معنوي از جمله قله هاي علم ثروت اقتدار سياسي و اخلاق و معنويت پيش نخواهد آمد. وي ماه رمضان را فرصتي گرانبها براي خودسازي تقوا و دستيابي به حقيقت صبر و صلاه برشمرد و خاطرنشان كرد : صبر بر طاعت پروردگار پايداري در برابر معصيت و صبر در مصيبت در مسائل فردي مشكل گشاست و نكته مهم اين است كه صبر و پايداري مسئولان در اين سه عرصه و در مسائل عمومي و ملي زمينه هاي توفيقات ملت را در عرصه هاي سياسي اقتصادي اجتماعي ـ فرهنگي و ديگر زمينه ها فراهم خواهد كرد. وي با تاكيد بر اينكه پايبندي به شعارهاي انقلاب اسلامي هيچ منافاتي با حركت كشور به سوي پيشرفت ندارد افزود : دشمن همواره سعي كرده است اينگونه القا كند كه با ايستادگي بر ارزشهاي اسلام و اصول انقلاب پيشرفت امكان پذير نيست درحاليكه برخلاف اين القائات پيشرفتهاي عظيم كشور به واسطه ايستادگي بر شعارها و اصول بوده است .
فيروزآباد : حجت الاسلام هاشمي زاده در ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي در ادامه مباحث اخلاقي هفته هاي گذشته خود به مناسبت ماه مبارك رمضان به شرح مطلبي درخصوص عوامل و اسباب قرب و منزلت در درگاه الهي پرداخت و رواياتي را از معصومين (ع ) در اين ارتباط ذكر نمود. خطيب نماز جمعه سپس تسلط بر نيروي تخيل و بي نيازي روح از بدن و تبعيت اعضا و جوارح و هم چنين طبيعت حول و حوش انسان از باور ديني را از جمله بركات و آثار ارزشمند بندگي خداوند مطرح نمود. امام جمعه فيروزآباد در ادامه به مناسبتهاي روز جهان اسلام و كشور پرداخت .
رشت ـ آيت الله قرباني امام جمعه رشت ضمن دعوت از نمازگزاران به تقواي الهي با استناد به آيات الهي احاديث و روايات اسلامي پيرامون فضايل ماه مبارك رمضان عظت و صواب روزه و هم چنين قلمرو و تاثيرگذاري روزه به تفصيل سخن گفت . خطيب جمعه رشت با اعلام اينكه روزه مظهر صبر و بردباري است خاطرنشان كرد : براي هر عملي صوابي مقرر شده است ولي صواب روزه بي نهايت است و صواب روزه داران بدون حساب مي باشد بطوريكه روزه داران مصداق بارز صابران هستند. آيت الله قرباني با اشاره به حوادث هفته درباره سالگرد رحلت بانوي بزرگ اسلام حضرت خديجه كبري (س ) و نقش ايشان در پيشرفت پيامبر(ص ) و دين خدا و هم چنين لزوم الگوپذيري زنان از خديجه كبرا(س ) اهميت معراج پيامبر اكرم (ص ) و دستاوردهاي اين سفر الهي ميلاد باسعادت امام حسن مجتبي (ع ) و هم چنين اهميت دستگيري از نيازمندان و مستمندان در ماه مبارك رمضان درباره اهميت مشاركت مردم به ويژه افراد خير در امور خير گفت : فلسفه روزه داري اينست كه از درد نيازمندان آگاه شويم و در اين هفته به كمك كساني برويم كه ناخواسته دچار مشكلات شده اند.
مباركه ـ نماينده ولي فقيه و امام جمعه مباركه گفت : مسلمانان بايد با تكريم ايتام در ماه رمضان مشكلات اين قشر و افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني را مرتفع كنند. به گزارش روزنامه جمهوري اسلامي از شهرستان مباركه رحيمي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مباركه اظهار داشت : كميته امداد امام خميني هر ساله با كمك به يتيمان در ماه رمضان مشكلات اين يتيمان را حل كرده و سعي در رفع معضلات افراد تحت پوشش خود دارد. وي با اشاره به لزوم همكاري مردم در فعاليت هاي كميته امداد امام خميني گفت مردم بايد در فعاليت هاي اين نهاد مردمي مشاركت داشته باشند و به افراد كم بضاعت كمك كنند تا در آينده شاهد كاهش مشكلات اين قشر باشيم . خطيب جمعه مباركه بيان داشت : افرادي كه وضعيت مالي مناسبي دارند بايد با قبول سرپرستي چند يتيم در فعاليت هاي كميته امداد مشاركت داشته باشند. وي افزود : كمك به بدهكاران و زندانيان نيز بايد مورد توجه مردم روزه دار قرار گيرد زيرا آزاد كردن يك زنداني از زندان توسط فرد روزه دار نوعي جهاد مالي است . حجت الاسلام رحيمي شروع بكار مدارس را فرصتي براي كمك مردم به دانش آموزان بي بضاعت خواند و تصريح كرد : شروع مدارس موجب مي شود تا نياز دانش آموزان به لوازم التحرير افزايش پيدا كند. وي اظهار داشت : مردم بايد به دانش آموزان بي بضاعت كمك كرده و با خريد لوازم مورد نياز اين دانش آموزان مشكلات آنهارا مرتفع كنند. امام جمعه مباركه به سالروز ورفات خديجه گفت : وفات حضرت خديجه ضربه سختي به اسلام و پيامبر زد زيرا حضرت خديجه يكي از حاميان اصلي پيامبر اسلام بود. وي خاطرنشان كرد : حضرت خديجه تمام هستي خود را در اختيار پيامبر اكرم نهاد و پيامبر اكرم با كمك و همياري حضرت خديجه و ابوطالب (ع ) توانست سختي هاي عصر جاهليت را تحمل كند. حجت الاسلام رحيمي تصريح كرد : خديجه از زنان نمونه تاريخ بود زيرا با پرورش حضرت زهرا(س ) نقش بزرگي در تربيت اهل بيت (ع ) داشت . وي افزود : خديجه در تمام فعاليت هاي پيامبر اكرم حامي وي بود و با اقدامات خود نقش بزرگي در گسترش اسلام داشت .
شيرگاه ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا مهدوي امام جمعه محترم شيرگاه در مورخ 87 6 22 در خطبه اول با بيان حديثي از رسول خدا(ص ) گفت : درخواست آزادي از آتش جهنم با الفاظ حاصل نمي شود بلكه با پرهيز از گناهان ميشود آزادي از آتش جهنم را تضمين كرد وي در ادامه گفت : عظمت ماه رمضان به نزول قرآن است و نزول قرآن براي هدايت انسان و بهترين و باثبات ترين هدايتها هدايت قرآن است . زيرا از نظر عقيده به دور از خرافات بوده و ميان انسان و قوانين طبيعت هماهنگي ايجاد كرده است و از نظر عمل هم دستوراتش مطابق فطرت انسان است و لذا امام رضا(ع ) فرمود : قرآن ريسمان محكم خدا و دستگيره استوار و راه برتري است كه به بهشت مي كشاند و از آتش رهايي مي بخشد و با گذر زمان كهنه نمي شود و زبانهاي گوناگون آنرا به تباهي نمي كشاند زيرا براي زمان خاصي نبوده بلكه راهنما و حجت براي همه انسانهاست و باطل در آن راه ندارد چرا كه از ناحيه خداوند حكيم است . و در خطبه دوم با بيان آيه اي از قرآن كه فرمود : اگر اهل ايمانيد تقوي پيشه كنيد گفت : مسئولين بايد توصيه هاي رهبر معظم انقلاب در ديدار قواي سه گانه را جدي بگيرند كه فرمود : در كنار ايستادگي بر شعارها و اصول انقلاب اسلامي مردمداري و كار براي مردم و دل سوزاندن براي مردم و اهميت دادن به آرا و احساسات مردم از مسائل مهم است لكن بعضي مواقع بعضي از مسئولين بي توجهي ميكنند. آيا تورم جهاني سبب مي شود تا قيمتها از مغازه تا مغازه و شهر تا شهر تفاوتي فاحش داشته باشند وي با تبريك ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبي (ع ) گفت : مكتب اسلام و اموزه هاي اهل بيت اكرام يتيمان است بعضي از كارها نظير نمايش عكس يتيمان براي جلب نظر اكرام كنندگان با اكرام سازگار نيست و اسباب تحقير آنها است و ائمه طاهرين و امام حسن مجتبي به ما آموختند كه شخصيت دادن و اكرام مستمندان بالاتر از اطعام آنان است .
نصرآباد ـ نمازجمعه شهر نصرآباد به امامت حجت الاسلام توكلي اقامه گرديد. امام جمعه نصرآباد در خطبه هاي نماز با بيان اينكه ماه مبارك رمضان فرصت تجهيز غلبه بر وساوس شيطاني در ماههاي ديگر است اظهار داشت : قلمرو شيطان فعاليتهاي تكليفي و در جهان دنياست و علاوه بر نفوذ او در انديشه و افكار و در حد وسوسه است . امام جمعه نصرآباد در ادامه با تبريك ولادت امام حسن مجتبي (ع ) و هفته اطعام و اكرام اظهار داشت : ورود مردم به ميدان كمك به محرومين امري مبارك و براي اصلاح امور و ساماندهي به آسيبهاي اجتماعي ; محوري محسوب مي شود. وي طرح تحريم انرژي و بانك ملي ايران و فشارهاي اقتصادي به صورت زنجيره اي و با بزرگ نمايي رسانه اي از سوي مقامات كاخ سفيد با هدف تحت فشار قرار دادن ايران آن را وسيله اي براي مخدوش كردن گزارش البرادعي دانست . وي با تاكيد بر اينكه غني سازي جز خطوط قرمز ايران است و عقب نشيني از آن غير ممكن است در تبيين موضوع تحركات اخير استكبار جهاني اظهار داشت : با اقدام به موقع مسئولان و صبر و مقاومت مردم و حمايت قاطع از دولتمردان هر نوع اقدامي عليه ايران نه تنها اثر تعيين كننده اي نخواهد داشت بلكه ايران را در مسيري كه انتخاب كرده مصمم تر خواهد نمود.
فراشبند ـ حجت الاسلام پناهيان امام جمعه فراشبند بااشاره به اينكه در مورد آزمون سراسري وزارت علوم بايد جوابگو باشد افزود : دقت لازم حفظ امانت و گماردن افراد امين از وظايف وزارت علوم در سازمان سنجش است . پاسخگوي جوانان و نخبگان كنكور وزارت علوم است . جوانان انتظار داشتند شما طبق سنوات قبل عمل مي كرديد. ما از شما سئوال مي كنيم عملكرد شما در گذشته يا صحيح بوده يا اشتباه . اگر صحيح بوده چرا امسال عمل نكرديد و اگر روش شما در گذشته اشتباه بوده چرا تا به حال عمل كرده ايد خطيب جمعه در ادامه گفت : نيروهاي ائتلاف يا همان ناتو هر روز به بهانه هاي واهي مردم بي دفاع و مظلوم افغانستان را به خاك و خون مي كشانند. مدافعان حقوق بشر و آزادي و دمكراسي هر روز در افغانستان و عراق فاجعه اي مي آفرينند. كدام منطق و عقل قبول مي كند كه از آن گوشه دنيا بياييد به بهانه هاي واهي و 2 كشور كوچك را اشغال كنيد
اسلامشهر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : امام جمعه شهرستان اسلامشهر گفت : پايه و اساس فرهنگ عمومي بايد قرآن و اهل بيت (ع ) باشد. حجت الاسلام نوروزي در دومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان اسلامشهر با بيان اينكه همه نيازهاي بشر اعم از فردي اجتماعي سياسي نظامي اقتصادي و غيره را پروردگار عالم در قرآن بيان كرده است و افزود : به طور كل پايه و اساس فرهنگ اسلامي بايد قرآن و اهل بيت (ع ) باشد. در اين جلسه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان دستورالعمل فرهنگي واحد اسلامشهر را قرائت و گفت : در حال حاضر در اين دانشگاه پوشش اسلامي دانشجويان و اساتيد و رعايت آداب و رفتار و اخلاق ديني اسلامي و شركت در نماز جماعات رعايت مي شود. همچنين اعضا در خصوص اولويت بندي برنامه هاي فرهنگ عمومي شهرستان و ايجاد شعبه اي از فرهنگ عمومي در شهر چهاردانگه را مورد تاكيد قرار دادند.
مراغه ـ حجت الاسلام پورمحمدي امام جمعه مراغه در خطبه هاي نماز ضمن نقل آياتي از كلام الله مجيد و احاديثي از پيامبر اكرم (ص ) و امام علي (ع ) و امام صادق (ع ) در مورد نقش اسلام در تربيت و رشد انسانها و ارزش تقواي الهي گفت : مكتب آسماني ما و رهبران خدائي و صالح آن با شجاعت رحمت و رافت حلم و ادب و اخلاق حسنه و... به رشد و بالندگي انسانها همت گماشته اند. وي در ادامه به گوشه هائي از زندگي پربار خاتم الانبيا(ص ) و حضرت خديجه كبري (س ) اشاره نمود گفت : اهل تقوي با اخلاص و حضور قلب عاشقانه در طاعات الهي به ويژه اقامه نماز و اداي تكاليف الهي با عنايت به روح عبادات به پاسداري جانانه از ارزشهاي الهي ميپردازند وي افزود : روزه ماه مبارك رمضان شاهراه تقوي و سپر در مقابل آتش جهنم است كه بايد معنويت و شان تقوائي اين ماه مبارك به تمام ايام زندگي تعميم يابد ناطق در ادامه ناامني در عراق و كشتار مردم مظلوم افغانستان و عراق را محكوم نموده گفت مسئول همه ناامنيها در كشورهاي تحت اشغال دولت متجاوز و حامي تروريزم آمريكا است و اين آدم كشيها و جنايات گوشه اي از شرارتهاي مزدوران شيطان در جهان است كه با ادعاي مبارزه با تروريزم ! و حقوق بشر! مرتكب ميشوند. ايران اسلامي طلايه دار جانانه حريت و آزادگي و خدامحوري انسان است پس به نفع آمريكا نيست كه حماقت نموده و براي جمهوري اسلامي مشكل آفريني كند! و گرنه چنان ضربه مهلكي را دريافت خواهد كرد كه از خاطر تاريخ محو نخواهد شد.
مهربان ـ حجت الاسلام قهرمان احمدي امام جمعه مهربان در خطبه هاي نماز طرح تحول اقتصادي را از موضوعات مهم و ضروري كشور در جهت تحقق عدالت اجتماعي دانسته و اظهار داشت : مطمئنا با اجراي آن شاهد از بين رفتن تبعيض و فاصله طبقاتي و كم شدن تورم و بالاآمدن بهره وري در جامعه خواهيم بود. وي لازمه حركت اقتصاد كشور در مسير درست خود را اصلاح ساختارهاي معيوب اقتصادي كشور دانسته و افزود : اين قابل قبول نيست كه 70 درصد يارانه ها در اختيار 30 درصد افراد جامعه قرار گيرد كه بالاترين درآمدها را دارند و 30 درصد در اختيار 70 درصد قرار گيرد در حالي كه هدف اصلي از پرداخت يارانه ها اين بوده كه در بين اقشار پايين دست جامعه توزيع شود و از اين رو اصلاح و هدفمندكردن اين نظامات ضروري است . حجت الاسلام احمدي در ادامه به اهميت ليالي قدر اشاره نموده و تصريح كرد : ليله القدر زمان ويژه اي است كه خداوند توجه خاصي بدان دارد و گويا مناسب ترين وعده ديدار انسان با خداوند است و حضرت امام صادق (ع ) از پدران گراميش نقل كرده است كه رسول خدا(ص ) فرمودند : خداي سبحان از روزها جمعه را و از ماه ها رمضان را و از شب ها ليله القدر را اختيار كرده است .

قزوين ـ حفظ دستاوردهاي انقلاب يك وظيفه همگاني است و مسئولين بايد پايبند اين دستاوردها و شعارهاي اساسي نظام باشند. آيت الله باريك بين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين در خطبه هاي نماز با بيان اين مطلب افزود : اين انقلاب بر پايه اصول و ارزشها پي ريزي شده و آحاد ملت بويژه مسئولين موظف به پاسداري از آنان مي باشند. وي از رزمندگان لبنان و مجاهدان فلسطين به عنوان اسوه هاي صبر ياد كرده و خاطرنشان ساختند : جنايتاتي كه امروز توسط رژيم متجاوز صهيونيستي بر ملت مظلوم فلسطين وارد مي شود بسيار دردآور است اما ايستادگي اين جوانان غيور عرصه را بر متجاوزان تنگ كرده و خوشبختانه هر روز كه مي گذرد بر پيروزيهاي جوانان حزب الله افزوده مي شود. وي تصريح كرد : پيروزي هاي اخير در فلسطين و لبنان نشان دهنده نهايت ضعف و زبوني اسرائيلي هاست و اميدواريم در آينده نزديك شاهد حماسه آفريني هاي گسترده اين عزيزان باشيم . امام جمعه قزوين در ادامه با تاكيد مجدد بر پيگيري مسئولان استان براي احداث مصلاي نمازجمعه در شهر قزوين افزود : محيط كنوني نمازجمعه با توجه به افزايش نمازگزاران بويژه در ماه مبارك رمضان بسيار اندك بوده و در شان نمازگزاران قزويني نمي باشد. وي در ادامه به ميلاد دومين اختر تابناك امامت و ولايت در نيمه ماه مبارك رمضان اشاره كرده و گفت : در اين ايام بايد همه به فكر فقرا و ايتام باشيم و دست ياري به سوي آنها دراز كنيم .
اراك ـ خطيب جمعه اراك گفت : ماه مبارك رمضان بهترين فرصت بهره مندي از قرآن است . آيت الله محسني گركاني در خطبه هاي نمازجمعه در اراك افزود : ماه رمضان ماه رحمت مغفرت و آمرزش گناهان است و در اين ماه توجه به كارهاي خير و دستگيري از نيازمندان ارزش فراواني دارد. وي گفت : قرآن سرمايه معنوي انسان و بهترين هديه الهي است و رمز رستگاري بشريت توجه به تعاليم ارزشمند اين كتاب الهي است . نماينده ولي فقيه در استان مركزي با گراميداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبي (ع ) گفت : اين هفته به نام اكرام احترام و اطعام ايتام نامگذاري شده و دستگيري از ايتام و نيازمندان وظيفه هر مسلمان توانمند است و اين سنت اسلامي بايد در جامعه ترويج شود.
آبادان ـ امام جمعه آبادان گفت : مقام معظم رهبري در نشست اخير خود با مسئولان كشور سياستهاي كلي نظام را مطرح كردند حجت الاسلام دهدشتي در خطبه هاي نمازجمعه افزود : سخنان مقام معظم رهبري در جمع مسئولان كشور جاي تامل و تعمق دارد چرا كه ايشان سياستهاي نظام را كه استقلال آزادي و مقابله با استكبار است مطرح كردند. وي افزود : راه پيشرفت و برون رفت از مشكلات سازش با دشمنان نيست بلكه حفظ عزت و استقلال و اتخاذ تدابير لازم و استقامت در برابر دشمنان است . وي در بخش ديگري از سخنانش ماه مبارك رمضان را بهترين فرصت براي آمرزش گناهان و استجابت دعا دانست . وي افزود : دوري از گناه به ويژه حفظ زبان مقدمه تقرب به خداوند است . امام جمعه آبادان مبتلاشدن انسان به مصائب و شدائد را حكمت و رحمت الهي دانست و گفت : خداوند ارحم الراحمين است و در اين ماه پرفيض درهاي رحمتش به روي بندگان باز است . وي صله رحم مهرباني و عطوفت دعا حضور در مساجد دستگيري از نيازمندان و رسيدگي به امور خانواده را از بركات اين ماه دانست و گفت : گره از كار مردم گشودن نزد خداوند اجري بزرگ دارد.
كوهبنان ـ حجت الاسلام علي ابراهيمي امام جمعه شهرستان كوهبنان پس از دعوت همگان به تقواي الهي با استناد به آيات و روايات به موضوع معاد اشاره كرد و افزود : مجرمين جهنم در روز قيامت با اهل بهشت گفتگو مي كنند و مي گويند : ما در دنيا جز نمازگزاران نبوديم و به فقرا و نيازمندان عنايت نمي كرديم با اهل گناه و فساد معاشرت مي ورزيديم و از تكذيب كنندگان روز قيامت بوديم كه امروز به عذاب الهي گرفتار شديم . امام جمعه كوه بنان در ادامه به خاطر ناتوي فرهنگي كه از سوي دشمنان انقلاب اسلامي صورت مي گيرد اشاره كرد و گفت : دشمن زماني از طريق جنگ نظامي و روزگاري از طريق جنگ و تحريم اقتصادي درصدد مبارزه با جمهوري اسلامي بود. وي افزود : امروز دشمن از طريق جنگ نرم به شيوه استفاده از ماهواره سي دي و هزاران راه ديگر در فكر انحراف عقايد و فاسدكردن جوانان است كه هوشياري و بيداري امت اسلامي و نمازگزاران را مي طلبد. امام جمعه به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبي عليه السلام و هفته اكرام و سالروز كشتار فلسطينيان در اردوگاههاي رژيم صهيونيستي مطالبي را بيان داشت .
مينودشت ـ حجت الاسلام حسيني امام جمعه مينودشت در خطبه هاي نماز پيرامون خودسازي در ماه مبارك رمضان مطالبي را ايراد كرد. وي گفت : خودسازي داراي آفت هايي است يكي از خودفراموشي و ديگري خدافراموشي . وي در ادامه نمازگزاران را در اين ماه مبارك به خواندن دعاي ابوحمزه ثمالي دعوت كرد كه خواندن اين دعا در ماه رمضان ثواب خيلي زيادي دارد و به فرازهايي از اين دعا اشاره كرد. وي همچنين ضمن تبريك ميلاد كريم اهل بيت آقا امام حسن مجتبي (ع ) و گرامي داشت روز كمك به ايتام و اطعام آنها و همچنين فرارسيدن جشن گلريزان در جهت مساعدت به زندانيان از مردم خواستار شد به ستاد ديه شهرستان كمك كنند. وي در ادامه آغاز تحصيلي طلاب حوزه علميه امام جعفر صادق (ع ) و حوزه علميه خواهران مينودشت را اعلام كرد و حوزه هاي علميه را پشتوانه مهم علمي معنوي شهرستان ارزيابي كرده و از مردم خواست قدردان اين حوزه ها باشند. وي از مردم خواست در كارهاي اشتغال زايي شهرستان مثل شهرك صنعتي و... همكاري داشته باشند تا نسل جوان ما از بيكاري نجات پيدا نمايند.
نوشهر ـ حجت الاسلام محمود مشايخ امام جمعه نوشهر در خطبه هاي نماز ضمن گراميداشت ماه مبارك رمضان و سالروز ولادت امام حسن مجتبي (ع ) درسهايي كه مي توان از اين ماه عزيز گرفت را برشمرد و با تاكيد بر پرهيز از اصراف اصراف و مصرف گرايي را مانع توسعه و پيشرفت و باعث ايجاد بحران اقتصادي كشور دانست . خطيب جمعه نوشهر همچنين ضمن تاكيد بر ضرورت حفظ حرمت ماه پربركت رمضان توسط عموم خصوصا مسافران تابستاني مسئولين كشور را به توجه بيشتر به مسايل فرهنگي فراخواند و بااشاره به تداوم حمايت گسترده آمريكا از رژيم صهيونيستي بر ضرورت حمايت بيدريغ همگان از مظلومين فلسطين تاكيد كرد و گفت : آمريكا با حضور نظامي خود در منطقه سعي در ايجاد بحرانهاي فرهنگي ـ اقتصادي و سياسي و جنگ نرم دارد تا به مقصود خود كه همان تفسير حكومت و فروپاشي نظامهاي مردمي است برسد. حجت الاسلام مشايخ در پايان بااشاره به ايجاد بحران در عراق و ساير مناطق اسلامي در چندماه گذشته خواستار مقابله با جنگ نرم دشمن در كشورمان و ديگر كشورهاي اسلامي شد.
مشهد ـ امام جمعه مشهد گفت : بالابردن درآمد و پولدار كردن مردم مشكل اقتصادي جامعه را حل نمي كند بلكه بايد راهكارهايي براي حل اين معضل فراهم كرد. به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در جمع نمازگزاران نماز جمعه در جوار بارگاه نورباران رضوي با اشاره به تاكيدات رهبري معظم انقلاب مبني بر استفاده از نسخه هاي بومي در امور تصريح كرد : نسخه هاي غربي اقتصاد را نبايد روي مردم آزمايش كرد . وي خطاب به مسئولان اقتصادي اظهار داشت : در 30 سال گذشته وضع اقتصادي مردم بهبود نيافته است زيرا متخصصان به دنبال اجرا كردن الگوهاي غربي بوده اند در حالي كه رهبري از الگوهاي جديد و بومي سخن گفته اند. عضو خبرگان رهبري گفت : با وجود پياده شدن نسخه هاي بي بنياد غرب و تحمل مردم درست نيست كه طرحي به نام تحول اقتصادي كه آن هم نسخه اي غربي است روي مردم آزمايش شود. وي اظهار داشت : بالابردن درآمد و پولدار كردن مردم مشكل اقتصادي جامعه را حل نمي كند بلكه بايد راهكارهايي براي حل اين معضل فراهم كرد. وي با اشاره به اينكه مسئولان بايد در مقام تصميم گيري احساس مسئوليت داشته باشند افزود : مسئولان به ميان مردم بيايند و دست به ابتكاري كارگشا بزنند. امام جمعه مشهد تصريح كرد : امروز مسئله گراني به يك بلاي آسماني مانند سيل و زمين لرزه بدل شده است و همان گونه كه بايد در زمان اينگونه بلايا به مردم كمك كرد در مقوله گراني نيز مردم كمك نياز دارند. وي ادامه داد : دولت بيش از اين توان مهار تورم را ندارد و بهتر است به فكر ياري رساني به مستمندان باشد. علم الهدي خاطرنشان كرد : خشكسالي هاي چند سال اخير حتي خطر قحطي در برخي مناطق روستايي را افزايش داده است . وي با اشاره به حضور در ماه مبارك رمضان گفت : احساس گرسنگي در اين ماه بايد موجب يادآوري مشكلات مستمندان شود. وي ادامه داد : اين ماه فرصتي براي انجام اعمال خير است كه اولويت آن رسيدگي به فقرا با اولويت خويشان تهيدست است . عضو خبرگان رهبري با اشاره به حديثي از پيامبر اسلام (ص ) گفت : رسيدگي به آشنايان تهي دست اجري چند برابر در درگاه خدا دارد و ماه رمضان فضايي براي اين اكرام است . علم الهدي با اشاره به ميلاد امام حسن مجتبي (ع ) اظهار داشت : در اين روز كه ميلاد كريم اهل بيت (ع ) است بايد سفره هاي اطعام پهن شود و البته به نمايشگاه توان پولدارها تبديل نشود.
مراغه ـ امام جمعه مراغه با اشاره به فرا رسيدن ولادت حضرت امام حسن مجتبي (ع ) و روز اكرام حمايت مردم مومن از يتيمان نيازمند را مورد تاكيد قرار داد. حجت الاسلام پورمحمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر افزود : شايسته است مومنان سرپرستي يتيمان بي سرپرست را بر عهده گرفته و در اين امر بر يكديگر پيشي بگيرند. وي گفت : آزادي زندانياني كه بخاطر جرايم مادي در زندان بسر مي برند نيز از ديگر كارهاي ارزشمندي است كه انجام آن به مومنان توصيه مي شود . او همچنين ضمن اشاره به سالگرد واقعه 11 سپتامبر اين حادثه را توطئه اي ديگر از سوي سردمداران آمريكا عنوان و بيان كرد : آنان اين نقشه شوم را ترتيب دادند تا به بهانه مبارزه با القاعده بتوانند به افغانستان حمله كنند. امام جمعه مراغه گفت : حضور آمريكا در افغانستان و عراق جز ايجاد ناامني و قتل عام مردم مظلوم اين كشورها تا زمان حاضر ثمره ديگري در پي نداشته است .
قشم ـ امام جمعه قشم گفت : اسكان زلزله زدگان از مهمترين مسايل آنان است كه توجه به آن بايد در راس امور مسئولان قرار گيرد. حجت الاسلام والمسلمين رمضاني پور در خطبه هاي نماز جمعه افزود : اسكان موقت آنان نيز بايد به صورتي باشد كه نحوه رسيدگي و كنترل به سهولت انجام شود لذا تجميع چادرها در يك مكان مناسب به مراتب بهتر از تعدد مكان است . وي با اشاره به حضور موفق مسئولان استان هرمزگان و شهرستان قشم در لحظات اوليه وقوع زلزله از مسئولان و تمام كساني كه در ارايه خدمات اوليه زلزله زدگان را ياري كردند تقدير نمود و اظهاراميدواري كرد كه اين روند با همت بيشتر آنان ادامه يابد. او در ادامه خطبه ها طرح تحول اقتصادي دولت را از امور مهم كشور برشمرد و اظهار داشت : طرح تحول اقتصادي از كارهايي است كه دولت با اهتمام به آن سعي در برقراري عدالت اجتماعي در كل كشور دارد. خطيب جمعه قشم حمايتهاي مقام معظم رهبري از دولت را مورد توجه قرار داد و گفت : اگر دوستدار انقلاب و نظام اسلامي هستيم بايد پشت سر رهبري نظام حركت كنيم و با حمايت خود دولت را در رسيدن به اهداف بلند عدالت اجتماعي ياري كنيم . وي در ادامه با اشاره به طرح خانه هاي مهر دولت از مسوولان شهرستان قشم خواست با همت بيشتر خود شرايط خانه دار شدن افراد نيازمند و به خصوص جوانان را فراهم كنند.
كرمان ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان گفت : رژيم غاصب صهيونيستي متجاوز به كشورهاي مظلوم و جنگ افروز است . حجت الاسلام و المسلمين جعفري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كرمان افزود : جنايات اسراييل اشغالگر در طول تاريخ بسيار زياد و غير قابل شمارش است . وي با اشاره به هشدار حضرت امام خميني (ره ) بيش از 45 سال قبل به مسلمين جهان نسبت به خطر صهيونيسم گفت : افسانه شكست ناپذير بودن اين رژيم در جنگ 33 روزه با حزب الله از بين رفت و به فراموشي سپرده شد . وي 14 رمضان را سالروز اشغال بيروت توسط اسراييل غاصب اعلام كرد و گفت : قريب 60 سال از تجاوز به خاك فلسطين به وسيله عمال اسرائيلي مي گذرد. وي در ادامه با گله از جرايد و رسانه ها گفت : صاحبان رسانه نبايد از مسايل حاشيه اي كه در بعضي مجالس مطرح مي شود به نفع خط يا جناح سياسي خاصي استفاده كنند. خطيب نماز جمعه كرمان افزود : خطي فكر كردن نوعي شرك به خدا است . وي اساس برتري انسانها را بر يكديگر تقواي الهي دانست و گفت : معيار برتري در خط و جناح خاص نيست بلكه ملاك برتري عمل به دستورات خداوند و تقواي الهي است . وي كنترل هوي و هوس نفساني را يكي از راههاي كسب بصيرت و دانايي دانست و گفت : انساني موفق است كه بتواند بر هواي نفس خود غلبه كند. امام جمعه كرمان ماه مبارك رمضان را بهترين زمان براي غلبه بر هوي و هوس نفساني دانست .
لاهيجان ـ حجت الاسلام رنجبر امام جمعه لاهيجان درخصوص صفات و حالات روزه داران با توجه به دعاي چهل و چهارم امام سجاد(ع ) در صحيفه سجاديه گفت : خدا را سپاس از راههايي كه ما را به رضاي او مي رساند ماه رمضان را قرار داده است . خدايا به ما توفيق بده كه از آنچه نهي كرده اي اجتناب كنيم و به جاي برسيم كه با گوشهايمان امر بيهوده اي را گوش نكنيم و به بازيچه ها نگاه نكنيم و دستها و پاهايم بسوي گناه و حرام نرود و شك ما جز با حلال پر نشود و آنچه رضاي تو نيست از زبان من جاري نگردد و عمل مرا از خودنمائي و شهرت حفظ كن كه احدي را در عبادت شريك تو قرار ندهم . خطيب جمعه در ادامه بمناسبت تولد مبارك امام حسن مجتبي (ع ) و هفته اطعام سخناني را بيان نمود.
ساري ـ آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه مركز استان در خطبه هاي عبادي سياسي اين هفته نمازجمعه ساري مراجع تقليد و روحانيت را پشتوانه نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت : جسارت به مراجع و روحانيت درست نيست و نبايد با اين گونه اظهارنظرات واهي حريم شكني در كشور باب شود. خطيب جمعه ساري با بيان اينكه آقايان بايد مراقب سخنراني ها و گفته هاي خود باشند تصريح كرد : دشمنان و كينه توزان نظام جمهوري اسلامي ايران از اين گونه اظهارات سواستفاده مي كنند. نماينده ولي فقيه در استان مازندران پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را مديون راهنمايي و هدايت علما و مراجع تقليد دانست و تصريح كرد : علما و روحانيت همواره پشتوانه نظام بوده و خواهند بود. خطيب جمعه ساري همچنين به سخنراني اخير مقام معظم رهبري در جمع كارگزاران نظام اشاره كرد و افزود : سخنان ايشان راهنماي خوبي براي مسئولان نظام است . نماينده ولي فقيه در استان مازندران با تاكيد بر دستگيري از افراد مستمند و مستضعف در ماه مبارك رمضان تصريح كرد : اكرام ايتام يكي از برجسته ترين خصوصيات ائمه اطهار بوده است .
محلات ـ حجت الاسلام مقدسي امام جمعه محلات در خطبه هاي نماز اظهار داشت : مسلمانان بايد در ماه مبارك رمضان حداكثر استفاده را ببرند و خود را پالايش و تزكيه كنند و اگر اين راه را نرويم زيان را متحمل ميشويم و در اين راه بايد نفس خود را سركوب كنيم . خوشابحال آنهائيكه در اين ماه اوج ميگيرند و به درجات عالي الهي ميرسند. رهبر معظم انقلاب اسلامي توصيه هاي بسيار ارزشمندي به دولت مردان در رابطه با مردم داري كار براي مردم و دلسوزاندن براي مردم اهميت دادن به آرا و احساسات مردم دادند و گفتند عقلانيت هرگز به بناي تسليم و سازش نيست امام جمعه ضمن انتقاد از سريالهاي شبهاي ماه مبارك گفت آيا اين سريالهاي مخرب در شان مردم مسلمان و روزه دار و نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه وقت مردم را ميگيرند و چه آموزه هاي بدي تحويل ميدهند كه باعث تاسف شديد است امام جمعه از مردم روزه دار خواست با توجه به گراني هاي اخير كه بعضي مسئولين انكار ميكنند به فقرا و مستمندان كمك هاي بيشتر كنند تا اقشار آسيب پذير فشار كمتري را تحمل كنند.
لنگرود ـ حجت الاسلام مهدي صديق امام جمعه لنگرود ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و پرهيز از معاصي در خصوص جايگاه « صبر » در زندگي صحبت كرد و اظهار داشت : بيشترين آيات قرآن مجيد در اهميت صبر است و علماي اخلاق صبر را در 3 موضوع مي دانند صبر در معصيت صبر در مصيبت و صبر در طاعت صبر ريشه در تمام فضائل دارد لذا در مضمون حديثي آمده است . كه هركس صبر ندارد ايمان هم ندارد. امام جمعه لنگرود به سالروز وفات حضرت خديجه سلام الله عليها اشاره كرد و گفت : اين بانوي بزرگ اسلام تمام ثروتش را در تجارت با خداوند به خداوند هديه داد و دختري چون فاطمه زهرا را گرفت و دامادي چون علي (ع ) و مهمتر از همه شوهري چون نبي گرامي اسلام را به دست آورد. امام جمعه لنگرود با اشاره فرا رسيدن ميلاد امام حسن مجتبي (ع ) و هفته اكرام ايتام بر رسيدگي به محرومان از سوي خيرين و نيكوكاران تاكيد ورزيد.
نور ـ نماز عبادي ـ سياسي اين هفته همچون هفته هاي گذشته باشكوه و عظمت خاصي و به امامت حجت الاسلام والمسلمين حجت الله اسماعيلي برگزار شد امام جمعه نور گفت : ماه رمضان ماه قرآن و ماه ناطق قرآن ماه شناخت سيد اولاصيا است شخصيتي كه پيامبر(ص ) فرمودند : بعد از من فتنه اي برپا مي شود اختلاف آرا بوجود مي آيد وقتي چنين شد از دامن علي (ع ) دست برنداريد و از او جدا نشويد. امام علي (ع ) فرمودند : مظلوميت امام مجتبي (ع ) و امام حسين (ع ) مقدمه دارد يك روزه كه امت آشكارا امام را نمي كشند اين جهل و ناداني و كفر و شرك در كوره مخالفت و دشمني كفار و مشركين سالها پخته شد. وي در ادامه گفت : در حفظ دين بايد كوشا بود حساس بود بايد درد دين داشته باشيم براي دين فرزندانمان غصه بخوريم . امام جمعه نور در خطبه دوم گفت : ما بدنبال عزت هستيم و عزت ما در گرو دين داري حفظ انقلاب اتحاد و پيشرفت علمي است . امام جمعه درخصوص پرونده هسته اي گفت : با توجه به فشارها و تهديدهاي خارجي و نفوذ استكبار در شوراي حكام ملت و دولت ما ذره اي از حق مسلم خود كوتاه نيامده و هيچ واهمه اي هم از برخوردهاي سياسي و مغرضانه مجامع بين المللي نخواهد داشت . فن آوري هسته اي محصول تلاشهاي علمي جوانان و متخصصان بومي بوده لذا حفظ و صيانت از آن نيز نياز به يك اراده ملي دارد.
خطيب نمازجمعه قم : بي توجهي به خواست عمومي از بزرگترين آسيب هاي نظام اسلامي است
امام جمعه قزوين : مسئولان بايد به نيازها و مشكلات مردم بيش از پيش توجه كنند
امام جمعه بوشهر : رسيدگي به نيازمندان و اطعام آنان از سفارشات اكيد اسلام است
امام جمعه كرمان : ماه رمضان بهترين زمان براي غلبه بر هوي و هوس نفساني است
خطيب جمعه اراك : دستگيري از ايتام و نيازمندان وظيفه هر مسلمان توانمند است و اين سنت اسلامي بايد در جامعه ترويج شود
امام جمعه آبادان : دستگيري از نيازمندان و رسيدگي به امور خانواده فقرا از بركات ماه رمضان است
امام جمعه رشت : فلسفه روزه داري اين است كه از درد نيازمندان آگاه شويم و به كمك كساني برويم كه ناخواسته دچار مشكلات شده اند
امام جمعه قشم : مسئولان با همت بيشتر خود شرايط خانه دار شدن افراد نيازمند و به خصوص جوانان را فراهم كنند
خطيب جمعه مراغه : شايسته است مومنان سرپرستي يتيمان بي سرپرست را به عهده گرفته و در اين امر بر يكديگر سبقت بگيرند
امام جمعه مشهد : نسخه هاي غربي اقتصاد را نبايد روي مردم آزمايش كرد
امام جمعه ساري : اكرام ايتام از برجسته ترين خصوصيات ائمه اطهار(ع ) بوده است
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1829]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن