تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812747634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چاره انديشي شوراي شهر براي ادامه ساخت خط يك مترو


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: چاره انديشي شوراي شهر براي ادامه ساخت خط يك مترو
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: برنامه ريزي فني و كاملاً حساب شده اي براي توسعه شمالي خط يك مترو تهران انجام شده و اين پروژه هم اكنون با سرعت در حال اجراست.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس مهدي چمران كه صبح ديروز به همراه دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران و همچنين مهندس محسن هاشمي، مديرعامل شركت مترو تهران و حومه در محل كارگاه امتداد خط يك مترو تهران در خيابان شريعتي حضور يافته بود، افزود: باتوجه به اينكه بررسي ها و پيش بيني ها نشان از آن داشت كه بهتر است اين بخش از توسعه خط يك مترو به صورت باز و از بالا انجام شود، خيابان شريعتي مسدود شد تا با امنيت كامل كار در اين بخش به پيش رود.
وي گفت: اقدامات با سرعت مطلوب درحال انجام است و تا پايان شهريورماه جاري مسير خيابان شريعتي بازگشايي مي شود.
چمران به قنات هاي موجود در اين مسير اشاره كرد و افزود: همزمان با احداث تونل هاي مترو به موازات آنها، تونل هايي براي هدايت آب قنات ها و ساير آب هاي زيرسطحي ايجاد مي شود كه در محدوده خيابان شريعتي نيز اين اقدام صورت گرفته است.
مهندس محسن هاشمي، مديرعامل شركت مترو تهران و حومه نيز اظهار داشت: هم اكنون توسعه شمالي خط يك مترو تهران در خيابان ميرداماد تا تجريش در حال اجرا بوده و از جنوب به قيطريه رسيده و از شمال نيز به سمت قيطريه درحال احداث است.
نظر كارشناسان
درباره ريزش هاي مترو
براساس آمار از سال 84 تاكنون 7 بار تونلهاي مترو تهران ريزش كرده، فروكشي كه علاوه بر تهديد سلامت افراد، فعاليت بخشي از شهر را مختل كرده است، اين در حالي است كه برخي از كارشناسان زمين شناسي مي گويند با انجام مطالعات كامل زمين شناسي حفر تونل هاي مترو، با مشكل نشست مواجه نمي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، طبق آمار موجود در شركت متروي تهران، طي چهار سال اخير تاكنون در نقاط شمالي و جنوبي شهر تهران هفت بار زمين بر اثر حفاري تونل هاي مترو نشست كرده است.
آمار نشان مي دهد در تيرماه سال 84 ريزش تونل مترو در تقاطع خيابان شمس تبريزي خيابان ميرداماد، مهر 84 در تقاطع قيطريه خيابان شريعتي، تيرماه 85 ريزش در محل دسترسي به ايستگاه مترو امام خميني در خيابان امام خميني، آذر 85 در خيابان شريعتي بالاتر از سينما فرهنگ، تيرماه 86 در شمال تقاطع قيطريه- شريعتي، چهارم شهريورماه جاري تقاطع خيابان شريعتي و يخچال، نيمه ماه جاري جنوب به شمال تقاطع مينا و زرين در خيابان شريعتي انجام شده است.
بر اين اساس از مجموع موارد ياد شده فقط 5 مورد نشست زمين در خيابان شريعتي تهران اتفاق افتاده كه حاكي از اين مطلب است كه بيشترين مشكل در حفر تونل هاي مترو مربوط به اين خيابان بوده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه مركز آموزش عالي جهادكشاورزي در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: با انجام مطالعات كامل زمين شناسي، حفر تونل هاي مترو با مشكل نشست زمين مواجه نمي شود. دكتر كاوه خاكسار افزود: انجام مطالعات زمين شناسي كار پرهزينه و دشواري است كه به نظر مي رسد در حفاري تونل هاي مترو در كلانشهر تهران صورت نمي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه به مطالعات زمين شناسي در كشور توجهي نمي شود، گفت: متأسفانه در احداث تونل هاي شهري اعم از زميني و يا زيرزميني و حتي احداث ساختمان ها، نتايج مطالعات زمين شناسي لحاظ نشده و يا بصورت صوري انجام مي شود.
اين زمين شناس تاكيد كرد: با توجه به نوع جنس خاك و وضعيت جغرافيايي خاص كشور يعني آبرفتي بودن احداث تونل هاي زيرزميني كاري بسيار دشوار است كه بايد با شرايط ويژه انجام شود.
خاكسار گفت: همچنين وجود آب هاي زيرزميني در بخش هايي از سطح شهر سبب نشست هاي مكرر زمين مي شود.
اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: به لحاظ متفاوت بودن جنس و دانه خاك و نيز يكپارچه نبودن سنگهاي زيرزميني در بخش هاي مختلف سطح شهر، انجام مطالعات جامع زمين شناسي پيش از انجام عمليات حفر تونل به منظور پيشگيري از نشست زمين ضروري است.
رئيس بخش اكتشافات الكتريك موسسه ژئوفيزيك تهران نيز در گفت وگو با ايرنا از لحاظ استانداردهاي بين المللي و نيز انجام مطالعات جامع ژئوفيزيكي زمين در حفر تونل هاي مترو پايتخت اظهار بي اطلاعي كرد.
دكتر محمد كاظم حفيفي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مطالعات ژئوفيزيكي، حفر تونل هاي مترو در پايتخت توسط موسسه ژئوفيزيك انجام نمي شود و تاكنون هيچ درخواستي در اين خصوص به اين موسسه داده نشده است.وي اضافه كرد: شركت مترو با برگزاري مناقصه مطالعات درخواستي ژئوفيزيك زمين را از پيمانكاران بخش خصوصي دريافت مي كند.
حفيفي تاكيد كرد: با انجام مطالعات ژئوفيزيكي وجود هرگونه معارضي در زيرخاك اعم از قنات، چاه و گودال قابل تشخيص است و مي توان مسير حفر تونل هاي شهري را بدون وجود معارض تعيين كرد.
اين مسئول يادآور شد: سال گذشته طي فراخواني مطالعات ژئوفيزيكي بخش هايي از خط 3 مترو، اعلام شده بود كه متأسفانه بدليل عدم انتخاب در مناقصه، موفق به ارائه مطالعات انجام شده به مترو نشديم.گفتني است نشست هاي مكرر زمين در مسير احداث خط مترو خيابان شريعتي، موجب سقوط خودرو در گودال، رعب و وحشت براي مردم و به گفته شاهدان عيني، ايجاد ترك بر ديوار برج 18 طبقه مينا شده است.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن