تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آواي تلاوت نماينده ايران در مسابقات بين‌المللي قرآن دبي طنين‌اندازشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آواي تلاوت نماينده ايران در مسابقات بين‌المللي قرآن دبي طنين‌اندازشد
گروه بين‌الملل: آواي تلاوت «علي حبيبي» حافظ كل قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران شب گذشته، 21 شهريورماه در دوازدهمين دوره رقابت‌هاي جايزه بين‌المللي قرآن كريم دبي طنين‌اندازشد.
«علي حبيبي» حافظ كل قرآن و نماينده جمهوري اسلامي ايران در رقابت‌هاي جايزه بين‌المللي قرآن دبي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) گفت: شب ‌گذشته با نمايندگان كشورهاي مالزي، كويت، انگليس، جيبوتي، فلسطين، نيجر و سنگال در رشته حفظ كل قرآن كريم به رقابت‌ پرداخته‌است.

وي افزود: كميته داوران رقابت‌ها، ظهر ديروز 21 شهريورماه ابتدا با حضور در هتل، به عنوان مرحله وروديه، سؤالاتي درباره سوره‌هاي «فصلت» و «رعد» از من پرسيدند و پس از آن كه امتياز لازم را كسب‌كردم، شب‌گذشته در سالن برگزاري رقابت‌‌ها، سؤالاتي از سوره‌هاي ««رعد»، «ابراهيم»، «نمل» و «بقره» از من پرسيده شد.

علي حبيبي تصريح‌كرد: از جمله شرايط رقابت‌هاي جايزه بين‌المللي دبي اين است كه هر حافظ قرآن تنها يك بار مي‌تواند در اين رقابت‌ها شركت‌كند.

وي با بيان اينكه براي دومين بار است كه در رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن خارج از كشور حضورمي‌يابد، افزود: سال 1383 در رشته حفظ كل قرآن رقابت‌هاي بين‌المللي سوريه شركت‌ و رتبه سوم را كسب‌ و امسال نيز در رقابت‌هاي بين‌المللي جايزه دبي شركت‌ كرده‌است.

وي همچنين خاطرنشان ‌كرد: تاكنون دوبار در رقابت‌هاي سراسري قرآن ايران در رشته حفظ كل قرآن شركت كرده‌‌ام كه در سال 85 رتبه دوم و در سال 83 رتبه سوم را كسب‌كردم.

نماينده ايران در رقابت‌هاي قرآن جايزه دبي در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: سطح اين رقابت‌ها بسيار قوي و پيشرفته است و حافظان قرآن برجسته‌اي در اين رقابت‌ها حضوردارند؛ همچنين، در پايان رقابت‌هاي قرآن دبي، 10 حافظ قرآن به عنوان نفر برتر برگزيده‌شده و جوايز نفيس نقدي به آن‌ها اهدا‌مي‌شود.

علي حبيبي در پايان گفت: استاد «محمد محمود طبلاوي» قاري برجسته و مشهور مصري در روز افتتاحيه اين رقابت‌ها حضورداشت و به تلاوت آيات قرآن پرداخت و همچنين، شب گذشته نيز استاد «مشاري راشد» از ترتيل‌خوانان بزرگ قرآن كويت در محل برگزاري مسابقات حضورداشت.

گزارش خبرنگار اعزامي ايران از رقابت‌هاي بين‌المللي جايزه دبي

«مهدي قصري‌زاده» خبرنگار اعزامي ايران به رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن كريم جايزه دبي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) گفت: مسابقات دبي از دوشنبه‌شب 18 شهريورماه با مشاركت حافظان كل قرآن 85 كشور جهان در دبي آغازشد و تا 31 شهريورماه سال جاري ادامه‌دارد.

وي افزود: هرشب هفت حافظ قرآن از ساعت 9 تا يك بامداد به وقت دبي با يكديگر به رقابت مي‌پردازند كه در شب نخست اين مسابقات، نمايندگان كشورهاي برونئي، تونس، داغستان، سومالي، سوريه، ليبريا و تاجيكستان به رقابت پرداختند.

قصري‌زاده در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: سه‌شنبه شب 19 شهريورماه نمايندگان كشورهاي افغانستان، لبنان، كنيا، عراق، بنگلادش، قزاقستان و بوركينافاسو و چهارشنبه ‌شب 20 شهريور حافظان قرآن كشورهاي قرقيزستان، گينه بيسائو، اردن، اوگاندا، هند، ميانمار و عمان با يكديگر رقابت‌‌كردند و اسامي نفرات برتر روز 31 شهريورماه اعلام خواهدشد.

وي گفت: كميته داوران مسابقات متشكل از «شيخ محمد نعيم» از سوريه، «ابراهيم محمد ابراهيم الجرمي» از اردن، «شيخ سجاد بن مصطفي كمال» از عربستان كه رييس هيأت داوران است و «عبدالكريم صالح» از مصر و «شيخ محمد فاني عبدالله» از نيجريه است.

قصري‌زاده افزود: اين مسابقات تنها در رشته حفظ كل قرآن كريم برگزارمي‌شود و محل برپايي رقابت‌ها و سيستم پخش صوت براي حضار و جايگاه حافظان قرآن بسيار استاندارد و پيشرفته است و كميته برگزاركننده رقابت‌ها امكانات بسيار مناسبي در اختيار حافظان قرآن قرار داده‌است.

شيوه برگزاري رقابت‌هاي دبي:

خبرنگار اعزامي ايران به مسابقات جايزه دبي درباره چگونگي گزينش حافظان قرآن كشورهاي مختلف براي شركت در سالن اين رقابت‌ها گفت: داوران ابتدا با حضور در هتل دو سؤال درباره برخي سوره‌هاي قرآن از شركت‌كنندگان مي‌پرسند و اگر سؤال اول را پاسخ‌دهند، همان شب جواز حضور در سالن رقابت‌ها را پيدامي‌كنند، اما اگر نتوانند به سؤال نخست پاسخ‌دهند به عنوان فرجه سؤال دوم نيز از آن‌ها پرسيده‌مي‌شود كه در صورت عدم پاسخ به سؤال دوم، به آن‌ها اجازه حضور در سالن رقابت‌ها داده نخواهدشد و بدين ترتيب تعداد شركت‌كنندگان كمتر شده و اين مسأله باعث بالارفتن كيفيت مسابقات مي‌شود.

وي افزود: تمامي حافظان قرآن شركت‌كننده در رقابت‌ها، آيات قرآن كريم را به روايت «حفص» تلاوت‌كرده و تنها نماينده نيجريه به روايت «ورش» و نماينده تونس كلام‌الله مجيد را به روايت «قالون» تلاوت‌كردند.

خبرنگار اعزامي ايران با اشاره به اين كه ايران تاكنون بهترين رتبه‌اي كه در رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن جايزه دبي كسب‌كرده، رتبه ششم بوده‌است، اظهاركرد: شب‌ گذشته «حاج ابوالقاسم» حافظ كل قرآن و داور بين‌المللي قرآن كريم ايران نيز در محل برگزاري رقابت‌ها حضوريافت و وي قراراست در طول برپايي مسابقات، برنامه‌هاي قرآني متنوعي اجراكند.

مهدي قصري‌زاده در پايان گفت: علي حبيبي، حافظ كل قرآن كريم و نماينده جمهوري اسلامي ايران در رقابت‌هاي بين‌المللي جايزه دبي، 17 سال سن دارد و علاوه بر تحصيل در سال سوم دبيرستان، هم‌زمان پايه ششم حوزه را نيز تحصيل‌مي‌كند.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن