تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820664635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از نظر رسول خدا(صلی الله علیه و آله)،گنهکاران از«شیعه»، به میزان گ�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: از امام عسکری(علیه السلام): رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود:

ای گروه شیعه! از خدا بترسید، تقوا پیشه کنید. بهشت از دست شما نخواهد رفت (سرانجام، بهشتی خواهید شد) هر چند اعمال زشتتان سبب دیر رسیدن آن به شما بشود. حال، برای تحصیل درجات آن تمایل و رغبت بیشتری از خود نشان بدهید (از سعی و کوشش لازم فروگذار نکنید).

کسی پرسید: آیا از دوستداران شما و از دوستداران علی(علیه السلام)، هم کسی داخل جهنم می شود؟

فرمود: کسی که خود را با نافرمانی(از دستورات) محمد و علی، آلوده کرده و مرتکب محرّمات شده است و نسبت به مردان و زنان باایمان، ستم روا داشته و از مقررات شریعت تخلف ورزیده است، روز قیامت در حالی که آلوده و کثیف است، وارد محشر می شود.

محمد و علی (علیهما السلام) می گویند: ای فلان، تو آلوده و کثیفی، نه شایستگی همنشینی با مولاهای نیک خود، داری و نه صلاحیت هم آغوشی با حوران زیبا و نه (لیاقت مصاحبت) با فرشتگان مقرب!

به آنچه که در اینجا است نخواهی رسید، مگر اینکه از آنچه که همراه آورده ای، یعنی از قذارت گناهان، تطهیر شوی!

پس او را داخل طبقه بالای جهنم می کنند و آنجا به کیفر برخی از گناهانش می رسد.

و گروهی از آنان بر اثر برخورد با شدائد (ابتدایی) محشر، تصفیه می شوند و سپس گروه خاصی از نیکان شیعه که از سوی امامانشان برانگیخته شده اند، مانند مرغی که دانه از زمین برچیند، آن پاک شدگان را از این گوشه و آن گوشه محشر، بر می چینند.

و جمعی هم که گناهانشان کمتر و سبکتر است (در همین دنیا) به وسیله شدائد و انواع گرفتاریها که از جور سلاطین و دیگران متحمل می شوند و آفات و بلیاتی که (بر اثر فقر و مصیبت و بیماری و امثال آن) بر جسم و روحشان وارد می شود، تطهیر می گردند و با روحی پاک و مطهّر، وارد عالم قبر می شوند.

و بعضی هم که مرگشان نزدیک شده و هنوز گناهی بر گردنشان باقی است، به شدت حال نَزع و دشواری جان دادن مبتلا می شوند؛ تا آنجا که اطرافیانشان از آنها کناره گیری می کنند و از این راه (آن بیچارگان) احساس ذلت و خواری می نمایند و در نتیجه همین فشاری که بر روحشان وارد می شود، تطهیر می گردند.

و اگر گناهانشان بزرگتر و بیشتر بود، در شدائد عرصات قیامت تطهیر می شوند و اگر باز هم بزرگتر و بیشتر بود؛ در طبقه اعلای جهنم، معذب و مطهّر می گردند و اینان در میان دوستان ما، کسانی هستند که گناهانشان بزرگتر و عذابشان شدیدتر از دیگران است.

و البته این گروههای گنهکار، شیعه ما، نامیده نمی شوند؛ بلکه اینها محبّین و دوستداران ما، نامیده می شوند که با اولیاء ما دوستند و با دشمنان ما دشمنند.

چه آنکه شیعه ما، کسانی هستند که از ما پیروی کنند و به اعمال ما، اقتدا نمایند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن