تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير مسكن از اصلاح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير مسكن از اصلاح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان خبر داد
داخلي. اقتصادي. نظام مهندسي.

معاون وزير مسكن و شهرسازي در امور مسكن و ساختمان گفت: طرح اصلاح آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان براي ارايه به هيات دولت نهايي شده است.

منوچهر خواجه‌دلويي روز پنچشنبه در نشست هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي در مشهد افزود: اين طرح سه هفته پيش در شوراي توسعه نظام مهندسي به تصويب رسيد.

وي بيان كرد: اعضا شوراي توسعه نظام مهندسي شامل ‪ ۳۰‬نفر مركب از سه نفر از رووساي سازمانهاي نظام مهندسي استانها و رييس سازمان نظام مهندسي كشور، سه نفر از شوراي مركزي نظام مهندسي، معاون عمراني وزير كشور، رييس سازمان فني و حرفه‌اي، دو تن مسوولان دانشكده‌هاي مهندسي، هفت نفر از مسوولان كشوري، دو نفر از شهرداران كلانشهرها، دبيران انجمنهاي ساختماني و تاسيساتي، مشاوران و انبوه‌سازان هستند. دبيرخانه اين شوراي نيز در وزارت مسكن و شهرسازي مستقر است.

وي هدف از اصلاح آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي را ارتقا كيفيت در ارايه خدمات مهندسي در پروژه‌هاي ساختمان دانست و افزود: در اين چارچوب انحصارات در پذيرش و اجراي پروژه‌ها حذف، و سهميه و ظرفيت ساخت و ساز شفاف شده است.

معاون وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: در اصلاحات اين قانون نقش اشخاص حقوقي بيشتر و نقش اشخاص حقيقي كمرنگ و در پروژه‌ها به طراحي، نظارت و اجرا توجه ويژه‌اي شده است.

وي افزود: براساس اصلاح آيين نامه جديد توانمندي شركتهاي ساختماني در ارايه خدمات مهندسي مشخص مي‌شود.

او گفت: در آيين نامه جديد قانون نظام مهندسي ظرفيت وجود ندارد و سازنده بايد پروژه را بيمه كيفيت كند.

وي در خصوص تجديدنظر در آزمون ورود مهندسين جوان هم گفت: طرح آن در دستور كار وزارت مسكن و شهرسازي قرار گرفته است. در تجديدنظر توجه ويژه‌اي به سنت استاد و شاگردي شده بگونه‌اي كه مهندسان جوان زير پوشش مهندسين با تجربه و حرفه‌اي قرار مي‌گيرند و دوره آموزش خود را جهت ورود به بازار كار فرا مي‌گذرانند.

او ادامه داد: در دانشكده‌هاي فني و مهندسي مباحث مقررات ملي ساختمان كه يكي از قوانين مهم در اجراي مقاوم‌سازي ساختمان است تدريس نمي‌شود و همين باعث شده كه كيفيت علمي دانشگاهها با يكديگر فاصله داشته باشد.

معاون وزير مسكن و شهرسازي افزود: همچنين در دورس دانشگاهي رشته‌هاي ساختمان نيز بحثهاي جديد علمي و نوين كمتر است.

رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي هم در اين نشست گفت:
تعامل ميان شهرداري و سازمانهاي مسكن و شهرسازي و نظام مهندسي استان در خصوص اجراي پروژه‌هاي ساختماني وجود دارد .

مهندس محمدرضا رييسي افزود: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان با داشتن بيش از ‪ ۱۱‬هزار مهندس در هفت رشته ساختماني دوره‌هاي آموزشي را براي ارتقا مهندسان برگزار كرده است .ك/‪۳‬
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن