تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820396297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باحال‌ترين و پاك‌ترين iPod


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: باحال‌ترين و پاك‌ترين iPod
دومدل جديد از MP3 پلير iPod Nano و iPod Touch به علاوه نرم‌افزار iTunes از امكان جديدي به نام Genius برخوردارند.
ارسلان شهلا- شركت اپل يك بار ديگر پيشتازي خود در بازار موسيقي ديجيتال را در رويداد Let"s Rock كه دو روز پيش در شهر سانفرانسيسكو برگزار شد، به رخ كشيد. در اين رويداد، استيو جابز، مدير‌عامل اپل از مدل‌ جديدي از دستگاه پخش پرطرفدار iPod و همچنين نسخه جديد برنامه مديريت فايل‌هاي موسيقي iTunes رونمايي كرد.
دومدل جديد از MP3 پلير iPod Nano و iPod Touch به علاوه نرم‌افزار iTunes از امكان جديدي به نام Genius برخوردارند كه به گفته اپل، ساخت فهرست آهنگ‌هاي مورد علاقه يا Playlist را آسان مي‌كند.
نسل چهارم پخش‌كننده موسيقي iPod Nano باريك‌ترين پخش‌كننده اپل تا به امروز است و تنها 2 دهم اينچ ضخامت دارد. در طراحي iPod Nano نسل چهارم، به نسل نخست اين دستگاه توجه زيادي صورت گرفته است و صفحه نمايش آن هم اندازه iPod Nano نسل سوم است.
iPod Nano جديد در 8 رنگ مختلف و براق‌تر از مدل پيشين به بازار عرضه خواهد شد. اين پخش‌كننده همچنين از 24 ساعت پخش مداوم موسيقي و 4 ساعت پخش ويديو در يك نوبت شارژ دستگاه پشتيباني مي‌كند. iPod Nano قرار است در مدل 8 گيگابايت و 16 گيگابايتي با قيمت 149 و 199 دلار هفته آينده در دسترس مصرف‌كنندگان قرار بگيرد.استيو جابز در رويداد Let"s Rock درباره iPod Nano جديد گفت: «ما پاك‌ترين iPod را از لحاظ دربرداشتن مواد سمي و خطرناك ساخته‌ايم». اما جابز از مدل جديد iPod Touch به عنوان «باحال‌ترين iPod اپل» نام برد و بيش از هر چيز روي امكانات بازي اين پخش‌كننده موسيقي تاكيد كرد.قسمت خارجي iPod Touch جديد داراي قوس و خميدگي شده است كه اين تغيير ظاهري، آن را بيش از پيش شبيه گوشي iPhone نشان مي‌دهد. از ديگر امكانات جديد iPod Touch نسل دوم مي‌توان به تغيير جاي كليد‌هاي تنظيم صدا روي دستگاه و گنجاندن يك ميكروفون داخلي اشاره كرد. پخش‌كننده جديد اپل همچنين از حسگري برخوردار است كه از نرم‌افزار Nike+iPod System پشتيباني مي‌كند و برخلاف مدل‌هاي قبلي iPod، نيازي به گيرنده ندارد.
گفتني است طول عمر باتري iPod Touch جديد در حالت پخش موسيقي 36 ساعت و پخش ويديو 6 ساعت است و در سه مدل 8، 16 و 32 گيگابايتي به ترتيب با قيمت‌هاي 229، 299 و 399 دلار به فروش خواهد رفت. اپل همچنين از عرضه مدل‌ جديدي از پخش‌كننده موسيقي سري iPod Classic خبر داد كه 120 گيگابايت ظرفيت دارد و با قيمت 249 دلار عرضه خواهد شد.
به نرم‌افزار iTunes مي‌رسيم. برنامه iTunes 8 موتور هوشمندي به نام Genius دارد. در اين برنامه مديريت فايل‌هاي موسيقي، اطلاعات موسيقي‌ هر كاربر به طور ناشناس به اپل ارسال مي‌شود.
انتظار مي‌رود با گذشت زمان، اطلاعات بيش از 65 ميليون كاربر سرويس iTunes در پايگاه داده اپل گرد‌آوري شود و موتور Genius انواع پيشنهاد‌هاي مختلف به كاربران با سلايق موسيقايي مختلف ارايه كند. براي مثال، موتور Genius مي‌تواند به يك طرفدار موسيقي راك، موفق‌ترين و محبوب‌ترين آلبوم‌هاي راك را پيشنهاد كند.
آي بازي!
شايد بزرگ‌ترين تحولات آيپاد تاچ نسل 2، تغييرات ظاهري يا ميكروفون داخلي جديدش باشد، اما تحول بزرگ اين پخش‌كننده، نرم‌افزاري است، نه سخت‌افزاري.
صفحه لمسي عريض آيپاد تاچ تنها براي زوم كردن در عكس‌ها يا نمايش عكس آلبوم‌ها و اطلاعات خواننده‌ها و آهنگ‌ها نيست؛ بلكه راز جديد آن در بازي‌ها و برنامه‌هاي كاربردي است.
استيو جابز بي‌دليل آيپاد تاچ نسل 2 را با حال‌ترين آيپاد اپل نخوانده است، چون هدف او، تبديل آيپاد به يك دستگاه بازي قابل حمل است.
يكي از دلگرمي‌هاي جابز براي دم زدن از بازي‌هاي كامپيوتري در دستگاه پخش موسيقي كهنه كارش، انتشار نسخه موبايلي مخصوص بازي Spore براي پلات‌فورم اپل و iPhone است كه با استقبال منتقدان روبه‌رو شده است.
اندازه كل بدنه آيپاد تاچ نسل دوم 3/4 در 4/2 اينچ است و نزديك به 140 گرم وزن دارد. همچنين نمايشگر LCD 5/3 اينچي اين دستگاه پخش موسيقي، وضوح تصويري معادل 480 در 320 پيكسل دارد. اپل ظرافت خاصي در مورد iPod Touch به خرج داده است.
اين شركت با توجه به باقي‌ماندن اثر انگشت روي صفحه لمسي آيپاد، پارچه مخصوصي براي تميز كردن آن در نظر گرفته است.اما يكي از محتويات منفور بسته‌بندي‌هاي تمام دستگاه‌هاي iPod، هدفون بي‌كيفيت آن بوده است كه دو هدفون 29 و 79 دلاري جديد اپل هم در راه است.اما آيپاد تاچ نسل 2، بلند‌گو‌هاي دروني و پنهاني دارد كه البته كيفيت پخش خارق‌العاده‌اي ندارند، اما دست‌كم براي بازي‌هاي پلات‌فورم iPhone خيلي به كار مي‌آيد.آيپاد تاچ 3 با وجود پشتيباني از استاندارد 802.11 b/g فناوري Wi-Fi و مرورگر سافاري و اتصال به فروشگاه آنلاين iTunes و اپل، ابزاري ايده‌آل براي گشت‌وگذار در وب‌ است.ساختار منو‌ها و سيستم ناوبري iPod Touch مشابه iPhone است و هر دو به يك شكل از iTunes استفاده مي‌كنند.دوباره نگاهي به فناوري Genius مي‌اندازيم كه براي نخستين بار در نرم‌افزار iTunes 8 به كار رفته است.
كار اين موتور هوشمند،‌دسته‌بندي آهنگ‌هاي مختلف براساس ويژگي‌هاي گوناگون مانند سبك، تقدم و تاخر يا تعداد دفعات پخش آنهاست البته اين، كار جديدي محسوب نمي‌‌شود و نرم‌افزار مديريت موسيقي MP3 پلير‌هاي سوني مدتي است كه اين قابليت را ارايه مي‌كند.
آيپاد تاچ نسل دوم از فرمت‌هاي رايج موسيقي مانند MP3، AAC و WAV پشتيباني مي‌كند، اما پشتيباني ويديويي آن تنها به دو فرمت MPEG-4 و H.264 محدود مي‌شود. iPod Touch همچنين فرمت‌هاي متنوع تصويري JPEG، BMP، GIF، TIF،‌ PSD و PNG را دربر مي‌گيرد.
آيپاد تاچ در وب‌گردي دست كمي از آيفون ندارد و به مانند اين گوشي پرفروش و محبوب، مي‌توان براي مرور بهتر صفحات وب، به صورت افقي به گشت‌وگذار در آنها پرداخت. در يك كلام بايد بگوييم MP3 پلير iPod Touch يكي از بهترين دستگاه‌هاي مرور وب در بازار است.حتما تا به حال از لذت وصف‌ناپذير ورق زدن عكس‌ها و تماشاي تصاوير ويديويي در آيفون شنيده‌ايد. در واقع آيپاد تاچ هم از اين قاعده مستثني نيست و با در اختيار داشتن يكي از بزرگ‌ترين و واضح‌ترين نمايشگر‌هاي همراه در دنيا، يكي از انتخاب‌هاي نخست هركاربري براي فعاليت‌هاي چند‌رسانه‌اي محسوب مي‌شود.با‌وجود تمام اين تعريف‌ها، مطمئن باشيد شاهد تحولات چشمگيري در محصولات اپل خواهيم بود؛ چون مهارت بزرگ اپل در رو كردن نو‌آوري‌هاي شگفت‌انگيز است و بي‌دليل نيست كه iPod Touch به بهترين دستگاه چند‌رسانه‌اي قابل حمل دنيا تبديل مي‌شود.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن