تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820201791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش «تاريخ فرهنگ و تمدن اسلام و ايران» برپا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش «تاريخ فرهنگ و تمدن اسلام و ايران» برپا مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب

معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها از برپايي همايش بين‌المللي "تاريخ فرهنگ و تمدن اسلام و ايران" با مشاركت سازمان‌ها و دانشگاه‌هاي سراسر كشور خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب‌ محمدنژاد اظهار كرد: همايش به‌صورت سالانه و در موضوعات علوم انساني، رياضيات، طب، نجوم و به‌صورت كاربردي برپا مي‌شود.

معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تصريح كرد: همايش بين‌المللي و در دو روز با مشاركت سازمان‌هايي مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شوراي عالي انقلاب‌ فرهنگي، دانشگاه‌هاي سراسر كشور و با محوريت دانشگاه تربيت مدرس برگزار خواهد شد و دكتر علي‌اكبر ولايتي رياست همايش را برعهده دارد.

محمدنژاد با اعلام اين‌كه اين همايش در مهرماه سال 88 برپا مي‌شود، اظهار كرد: پيشنهاد شده است در اين همايش يك جايزه‌ي ويژه با نام يك عالم خاص همان رشته مثلا در علوم رياضي ديده شود.

وي بيان كرد: همايش در افتتاحيه‌ و اختتاميه به‌طور عام به "تاريخ فرهنگ و تمدن اسلام و ايران" مي‌پردازد و در پنل‌هاي بعدي به موضوع رياضي به‌صورت اختصاصي پرداخته مي‌شود.

محمدنژاد گفت: منشورات همايش به‌صورت خلاصه مقالات و مجموعه‌ي مقالات در همايش و بعد از آن چاپ مي‌شود.

وي معرفي رياضيدانان برجسته‌ي ايران و اسلام، مهم‌ترين آثار رياضيدانان ايران و اسلام، مهم‌ترين نوآوري رياضيدانان ايران اسلامي، مهم‌ترين دستاوردهاي رياضيدانان ايران و اسلام، ترجمه و آراي رياضيات دوره‌ي اسلام در غرب، تاريخ مطالعات عددي در ايران، نقش ايرانيان در تاريخ رياضيات و ساير موضوعات مرتبط با همايش را از محورهاي پيشنهادي براي همايش تاريخ رياضيات جهان اسلام و ايران عنوان كرد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن