تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819927359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين همايش منطقه‌اي حفاظت از پارك ملي درياچه اروميه مهرماه برگزار مي‌شود معاون استاندار اعلام كرد: پيش‌نويس سند مديريت جامع درياچه اروميه آماده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخستين همايش منطقه‌اي حفاظت از پارك ملي درياچه اروميه مهرماه برگزار مي‌شود معاون استاندار اعلام كرد: پيش‌نويس سند مديريت جامع درياچه اروميه آماده شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

مهرماه سال جاري نخستين همايش منطقه‌اي حفاظت از پارك ملي درياچه اروميه به مدت 2 روز از تاريخ 24 همزمان با امضاي سند راهبردي احياي درياچه اروميه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمد باقر دارياني، معاون امور عمراني استاندار آذربايجان‌غربي در جلسه هماهنگي برنامه‌ريزي برگزاري اين همايش گفت: هدف از برگزاري اين همايش حساس كردن مردم و مسؤولين نسبت به وضعيت بحراني درياچه اروميه، فعال‌سازي بخش‌هاي مختلف مطالعاتي و اجرايي براي عملياتي كردن سريع راهكارهاي موثر در نجات پارك ملي درياچه اروميه و ارائه برنامه‌هاي ويژه براي مقابله با آثار و پيامدهاي ناشي از كاهش سطح آب درياچه در اقتصاد و اكوسيستم منطقه است.

وي افزود: كاهش ميزان نزولات آسماني در دهه اخير، افزايش ميزان تبخير آب از سطح درياچه، برداشت بي‌رويه و غيرمجاز آب از منابع زيرزميني و پائين بودن راندمان آبياري كشاورزي از عمده عوامل موثر در وضعيت نگران كننده درياچه است و براي جلوگيري از تشديد اين شرايط نيازمند يك عزم ملي و فرامنطقه‌اي هستيم.

وي همچنين برگزاري چنين همايش‌هايي را در آگاه‌سازي افكار عمومي از علل اصلي اين وضعيت و راهكارهاي كنترل آن و ايجاد حساسيت در ميان مسؤولين و نهادهاي ملي و فراملي براي كمك به درياچه اروميه را مهم ارزيابي كرد.

وي با اشاره به آماده شدن پيش نويس سند مديريت جامع درياچه اروميه بيان كرد: موافقتنامه اجراي اين سند در روز پاياني همايش با حضور رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور، وزراي نيرو و جهاد كشاورزي توسط استانداران آذربايجان غربي، شرقي و كردستان امضاء مي‌شود.

كيومرث كلانتري مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان‌غربي نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه پارك ملي درياچه اروميه در شرايط بحراني است، اظهار كرد: كاهش نزولات آسماني و مصرف بي‌رويه منابع آبي در بخش‌هاي كشاورزي اين زيست بوم با ارزش بين‌المللي را با مشكل مواجه ساخته است و اگر به موقع مديريت نشود به ساير كاربري‌هاي حاشيه درياچه خسارت‌هاي جبران ناپذيري وارد خواهد شد.

وي با بيان اينكه هم اكنون درياچه اروميه 150 هزار هكتار از شرايط پرآبي كوچك شده و ارتفاع سطح آب نيز 6 متر نسبت به وضعيت پرآبي كاهش يافته است افزود: سند ملي احياء درياچه اروميه نتيجه مطالعات و تحقيقات كارشناسي 3 سال گذشته بوده و نخستين برنامه مديريت زيست بومي در كشور محسوب مي‌شود كه در آن وظايف تمامي سازمانها و دستگاههاي مسؤول در قبال درياچه اروميه مشخص شده است.

گفتني است: برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي، ورزشي، اجراي همايش بزرگ پياده‌روي خانواده در 19 مهرماه با موضوع حمايت از دريايچه اروميه، برگزاري نمايشگاه عكس و نقاشي با موضوع درياچه اروميه و تشكيل كارگاه‌هاي آموزشي مديريت مصرف آب از ديگر بخش‌هاي اين همايش خواهد بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن