تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها باشگاه پژوهشگران دانشجو، تأسيس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از سوي معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها باشگاه پژوهشگران دانشجو، تأسيس مي شود
معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، روز شنبه از تأسيس باشگاه پژوهشگران دانشجو خبر داد.


به گزارش ايرنا به نقل از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمين "حبيب محمدنژاد" افزود: نهاد بايد علاوه بر وظايف محوله، در سال نوآوري و شكوفايي، فعاليتهايي را تعريف و به نحو احسن انجام دهد كه در همين راستا، امسال براي نخستين بار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامي و باشگاه پژوهشگران دانشجو تأسيس مي شود.
محمد نژاد در ادامه با اشاره به اينكه در كشور ، مجموعه هايي وجود دارد كه براي نخبگان، اساتيد و دانشجويان برنامه ريزي مي كنند، اظهارداشت: متاسفانه براي پژوهشگر آماتور ( دانشجويي كه از رتبه نخبگي برخوردار نيست و به حمايت جدي نياز دارد)، هيچ موسسه اي وجود ندارد.
او با اشاره به اينكه موسساتي كه هم به قشر دانشجو و هم غيره خدمات ارائه مي دهند، مختص دانشجو به تنهايي نيستند، گفت: به همين منظور، امسال باشگاه پژوهشگران دانشجو و فصلنامه دانشگاه اسلامي در نهاد راه اندازي شد، كه در تعامل با وزارت علوم، اين مجموعه مورد ارزيابي قرار گرفت و حمايت هاي لازم نيز بعمل آمد.
محمدنژاد، هدف از تأسيس باشگاه پژوهشگران را، حمايت از اين گونه دانشجوها ، ساماندهي، حمايت و برنامه ريزي براي آنها ذكر كرد.
وي، چاپ نشريه علمي و كتاب هاي علمي، تأييد كتاب هاي درسي در شوراي پژوهشي و مطالعات ميداني با اهداف فرهنگي، از ديگر اقدامات معاونت پژوهشي نهاد برشمرد.
معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، نهاد را مسئول اصلي و نهايي ارتقاي ديني در دانشگاهها عنوان كرد و افزود: ارائه "فكر ديني نو" در محيط دانشگاه، خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامي از نهاد بوده و به همين منظور، مأموريت هاي اساسي، كار و فعاليت نهاد ياد شده در اين حيطه مي باشد.
وي با اشاره به اين كه در سال نوآوري و شكوفايي، همايش "نوانديشي ديني" 27 آذر ماه ، مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار مي شود، اظهار داشت: علاوه بر موضوع مشخص همايش، براي فراخوان مقالات، سرفصل ها تعيين شده است.
محمدنژاد با بيان اينكه براي برگزاري اين همايش، با دانشگاه شهيد بهشتي توافق صورت گرفته است، تصريح كرد: با هدف استفاده از حضور طلاب، با پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي قم قراردادي منعقد شده كه عين اين همايش بطور همزمان در اين استان برگزار شود.
معاون پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، در ادامه سخنانش با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي، دانشگاه ها را دچار تحولات اساسي كرد، حاطر نشان كرد: دانشگاهها در گذشته بر پايه دين نبودند، اما با آغاز انقلاب اسلامي و پس از تأسيس شوراي اسلامي در دانشگاهها (به عنوان شوراي اقماري شوراي انقلاب فرهنگي)، اين مراكز علمي با ارزشهاي ديني هماهنگ شدند كه اين حركت را مي توان يكي از حركت هاي مبارك بشمار آورد، اگر چه هنوز نظر امام (ره) از دانشگاه اسلامي محقق نشده است.
وي با بيان اينكه در آن ايام با جذب اساتيد متعهد و متدين، بطور طبيعي افرادي كه خودشان را هماهنگ با محيط نمي ديدند از دانشگاه حارج شدند، تصريح كرد: حضور روحانيت در دانشگاه تحت عنوان نمايندگان رهبري از ابتداي انقلاب، تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر تصويب تعدادي دروس عمومي معارف، باز شدن فضاي مطلوب براي روحانيت در عرصه دانشگاه با تاسيس نهاد نمانيدگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها را بايد از ديگر تحولات انقلاب براي دانشگاه ها خواند.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن