تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از آخرين وضعيت شاخص بورس : عقب نشيني شاخص كل بورس از ركورد4 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از آخرين وضعيت شاخص بورس : عقب نشيني شاخص كل بورس از ركورد4 ساله
خبرگزاري فارس: شاخص كل بورس امروز با كاهش 43 واحدي ارقام بعد از 41 روز كاري بار ديگر وارد كانال 11 هزار واحدي شد و از مرز رواني 12 هزار واحد نزول كرد و ركورد 4 ساله خود را پس گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، شاخص كل بورس كه بيانگر وضعيت عمومي و كلي بازار سهام در محدوده هاي زماني مختلفي است در حالي طي هفته‌ها و روزهاي گذشته شاهد روند نزولي بود كه امروز فقط افت 48 واحد از ارقام اين متغير كافي بود تا شاخص كل بورس بعد از 41 روز كاري از خط حمايتي 12 هزار واحد عبور كند و وارد كانال 11 هزار واحدي شود.
به گزارش فارس، امروز اين اتفاق به دليل اثر 27 و 20 واحدي دو شركت اصل مشمول 44 فولاد مباركه و ملي مس و همچنين اثر 8 واحدي كشتيراني و 7 واحدي شركت‌هاي فولاد خوزستان و بانك پارسيان روي داد.
بررسي‌ها به عمل آمده از روند شاخص كل در طول سال جاري نشان مي‌دهد كه ارقام دماسنج بازار سهام در حالي اوايل سال بر روي عدد 10 هزار و 8 واحد بود كه در نتيجه رشد قيمت سهام شركت‌هاي فولادي و معدني و برخي تك سهم ها ، زمينه رشد آرام شاخص‌هاي بورس فراهم شد و بعد از گذشت 50 روز كاري در 21 خرداد اين منغير از خط مقاومت 11 هزر واحدي عبور كرد و در اين روز در عدد 11 هزار و 58 واحد جاخوش كرد.
اين رويداد در حالي رخ داد كه بعد از 67 روز كاري از ابتداي سال و بعد از سپري شدن 17 روز از 21 خرداد، شاخص كل بورس بار ديگر
ركورد شكني كرد و در 15 تيرماه بعد از گذشت بيش از 4 سال ( كه شاخص كل بورس در 20 تير 84 بيش از 12 هزار واحد بود) بار ديگر
ركورد شكني كرد و از مرز رواني 12 هزار واحد عبور كرد.
روند روبه رشد شاخص كل بورس در حالي از 15 تير 87 تا 25 تيرماه ادامه داشت و به بالاترين حد ممكن در سال جاري و به عدد 12 هزار و 917 واحد رسيد كه به گزارش فارس از اين تاريخ به بعد نه تنها موفق به عبور از خط مقاومت 13 هزار واحدي نشد بلكه با كاهش روزانه ارقام دست و پنجه نرم كرد تا اينكه امروز و بعد از 41 روز كاري بار ديگر وارد كانال 11 هزار واحدي شده و در عدد 11 هزار و 998 واحد به ثبت رسيد.
با اين حال با توجه به حضور شركت‌هاي بزرگي چون مخابرات و سايپا و اقبال سهام اين دو شركت بايد ديد ر روزهاي آينده آيا شركت‌هاي فولادي و ديگر شركت‌هاي منفي زمينه ساز روند نزولي شاخص كل خواهند شد و يا اينكه افزايش نرخ سهام مخابرات و سايپا و برخي ديگر موجب خواهد شد تا شاخص كل بار ديگر از مرز 12 هزار واحد عبور كند.
گزارش از علي رضايي زاده
انتهاي پيام/
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن