تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گال(جرب)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نوعي آلودگي پوستي است كه توسط انگل به وجود مي آيد، عامل بيماري در زير پوست به صورت تونل سيار مي كند و در آن محل تخم گذاري كرده و زندگي مي كند در اثر فعاليت هايش حالت تحريك و خارش در محل مورد نظر به وجود مي آيد به طور كلي از زمان آلودگي تا شروع علائم يك ماه طول مي كشد.
[/font]
علائم:
مشخص ترين علامت خارش شبانه به خصوص در نيمه فوقاني بدن مي باشد. هر چه محل خارش را بيشتر تحريك كنيم خون رساني به آن بيشتر شده در نتيجه خارش شديد تر مي شود با مرطوب كردن، محل و باد زدن آن مي توان ميزان تحريك را كمتر كرد.

شايعترين محل هاي در گيري:
كناره هاي انگشت(به خصوص انگشت هاي دست)،چين داخل مچ، آرنج، چين جلوي بغل، دور هاله پستان، دور ناف، پشت گردن و بين كتف، آلت تناسلي درمردان.

راه هاي انتقال:
در اثر تماس نزديك(دست دادن) و همچنين تماس با افراد آلوده در محل هاي شلوغ مثل: سر باز خانه ها، مهد كودك ها، هم خوابي، استفاده از رخت خواب مشترك، استفاده از لباسهاي مشترك و…

تشخيص:
ديدن علائم باليني، گرفتن شرح حال از بيمار و پيدا كردن انگل و يا مواد دفع شده از ناحيه مشكوك پوستي.

پيشگيري:
رعايت بهداشت و عدم استفاده از لباس و وسايل شخصي ديگران، شستن لباسهاي آلوده با آب جوش.

درمان:
بايد به بيمار آموزش داد كه ابتدا بدن خود را با آب و صابون بشويد تا تمام بقاياي سلولي تميز شود، سپس بدن را خشك كند و طبق تجويز پزشك از دارو هايش استفاده كند و حتماً از لباسهاي تميز استفاده كند زيرا استفاده مجدد از لباسهاي آلوده درمان را به تأخير مي اندازد. نكته مهم در درمان اين است كه كل خانواده بايد درمان شوندمخصوصاً شريك جنسي.

[font=tahoma]نكته:
بچه هاي كمتر از 15 سال حساس هستند و معمو لاً اولين كسي كه در خانه علامت دار مي شود بچه هاي كوچك زير 15 سال مي باشند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن