تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان اولين همايش منطقه اي چشم انداز جمهوري اسلامي در افق 1404 برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توسط دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان اولين همايش منطقه اي چشم انداز جمهوري اسلامي در افق 1404 برگزار شد
آشتيان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : اولين همايش منطقه اي چشم انداز جمهوري اسلامي در افق 1404 در دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان برگزار شد.
اين همايش كه با همكاري استانداري استانهاي مركزي همدان و لرستان و دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان و با حضور كارشناسان مسئولين روساي معاونين دانشگاه هاي آزاد اسلامي منطقه 5 مديران كل استانداران استانهاي مركزي همدان و لرستان نمايندگان مجلس اين استان ها برگزار گرديد دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام طي سخناني گفت : در سال 1384 سه گام اساسي در كشور برداشته شد كه اولين آن شروع چشم انداز و دومي برنامه چهارم بعنوان اولين خيزش چشم انداز و گام سوم نيز ابلاغ اصل 44 بود كه اين سه رهنمود با اين سه گام چهارچوب هاي مهمي براي تحول اساسي را آغاز كردند.
آقاي دكتر محسن رضايي باستناد از آيات قرآن مجيد افزود : وضعيت هيچ قومي تغيير نمي كند مگر آنكه آن ملت خود آن را تغيير بدهند و يا شكوفائي در هيچ منطقه اي و ملتي شروع نمي شود مگر ايمان و تقوي را پيشه كنند و پيام اين آيات روشن است سپس سرنوشت ملتي بهتر و يا بدتر نمي شود مگر اينكه خودشان بخواهند.
وي علما نخبگان رهبران مديران و كارآفرينان را عامل اصلي و سكاندار ايجاد هدايت و مديريت بر تغييرات فردي و اجتماعي بيان كرد و افزود : اولين روش براي بهتر شدن شانس تصادف است كه به سرگرداني كشيده مي شود و حركت انفعالي آينده نگري و آينده سازي از ديگر عوامل بهتر شدن اين تغييرات است كه اگر خود را به دست حوادث بسپاريم حوادث و شانس و تصادف و يا ارائه و برنامه ريزي ديگران سرنوشت ما را تغيير مي دهند و تعيين تكليف مي كنند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد : امروزه در كشور چون خودمان مي خواهيم آينده را بسازيم پس براي خودمان فرصت ايجاد نموده ايم كه اين امر براي دشمنان تهديد است .
وي اضافه كرد ايران سابقه تاريخي اش نشان داده است كه هرگاه به چشم انداز رسيده است موفق شده است و هرگاه چشم انداز نداشته و چشم اندازش ناقص بوده با ناكامي مواجه شده است .
وي مشروطه ملي شدن صنعت نفت 15 خرداد انقلاب اسلامي را از چشم اندازهاي ايران عنوان كرد و افزود : تا قبل از 15 خرداد و از 15 خرداد به بعد نقطه عطفي وجود داشته اما چشم انداز 22 بهمن كامل ترين چشم انداز سياسي سنه اخير ايران بود و علت موفقيتش همين بوده است و 30 سال است كه در مقابل سخت ترين حوادث سر جاي خودش ايستاده و همان چشم اندازي را كه با بهاي سنگيني بدست آورده است با خون شهدا در اين كشور كاشته شده است .

دكتر رضايي دستيابي به آزادي و دموكراسي را از نتايج چشم انداز انقلاب اسلامي ايران بيان كرد و افزود : تاسيس نظام جمهوري اسلامي استقلال و دولت ملي بعد از 300 سال شكل گيري ملت تبديل شدن ايران به قدرت اول سياسي دفاعي و امنيتي منطقه و يكي از 10 كشور برتر جهان از ديگر نتايج چشم انداز انقلاب اسلامي ايران است .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشرفت در بعد اقتصادي را ناكامي كامل ندانست و افزود : با تحول در نخبگان پيشرفت و توسعه اقتصادي نيز بايد شتاب بيشتري بگيرد.
وي اضافه كرد : رسالت ما ديروز جهاد في سبيل الله و امروز بيرون كردن فقر و بيكاري و عقب ماندگي است كه از ميان تلاش هاي ما بيرون مي آيد و بايد اين جهاد را با نوآوري و تلاش جمعي و با اخلاق هاي عالي توانا ساخت و با فتح اين قله الگوي يك زندگي معقول را به جهانيان نشان داد.
دكتر رضايي هويت توسعه يافتگي الهام بخشي اول بودن و تامل موثر و سازنده را از عوامل ديگر رسيدن ايران به افق 1404 برشمرد و افزود : اگر همه در اين سمت حركت كنيم در جهان و منطقه پيشگام و پيشرو و در رابطه با بين الملل نيز موثر و سازنده خواهيم بود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هژموني آمريكايي را اولين تهديدات و موانع برشمرد و اضافه كرد جريانهاي تندروي مذهبي و قومي در منطقه مخالفين نظريه جمهوري اسلامي جنود و شيفتگي در داخل محافظه كاري و غرب زدگي در جامعه و زندگي يارانه اي و اقتصاد دولتي در جامعه از ديگر عوامل تهديدات و موانع بشمار مي رود.
وي با اشاره به شروع چشم انداز افق 1404 در سال 1378 و ابلاغش از ابتداي سال 1384 گفت : پيام اصلي آن جهاد اقتصادي و فرهنگي با راهبرد ايستادگي و تامل سازنده است .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص پيام اين همايش ها افزود : امروز هم بحث اصلي اين همايش ها اين است كه اين پيام نظام به لايه هاي مختلف جامعه كشيده شود و همه جامعه ما دولتمردان ما بسيج شوند كه به سمت اين افق و اين آينده حركت كنند و اين حركت مي خواهد انقلابي را با نخبگان بوجود بياورد و مديريت كند بنابر اين دولتها و مجلس بايد بيشتر به نوآوري و خلاقيتهايي در اين چارچوب بپردازد.

وي تصريح كرد : در بعد سياسي دفاعي و امنيتي به موقعيت خوبي رسيده ايم ولي از نظر اقتصاد علمي و فن آوري عقب هستيم و اين گام بلند ما نشان مي دهد كه ما مي توانيم و نظام اين كار را شروع كرده است و بايد اين پيام به يك اراده ملي جمعي و عزم ملي تبديل نمايد كه اين امر نيز شدني است .
آقاي دكتر رضايي افزود : همايش ها بايد پيام كلان نظام را به مردم برسانند تا در سطح ملي نيز همه هم شعار بشويم و تنها در هر استان و منطقه چشم انداز آن استان و منطقه مطرح شود كه بايد گفت در اينجا نقش دانشگاه بسيار مهم و تعيين كننده است .
وي در پايان سخنان خود ضمن تشكر از دانشگاه آزاد اسلامي كه پيشگام در اين نهضت و جهاد مقدس گرديده است از پيگيريهاي مقام معظم رهبري به خاطر اينكه اين سند تدوين و ابلاغ گردد تا مسئولين پيگيري نخبگان با آن آشنا شوند قدرداني و سپاسگزاري كرد.
در ادامه اين همايش معاون برنامه ريزي استانداري مركزي گفت : نگاه جامع بايد برمبناي واقعيات به آينده و حول محور ارزشها گوياي سند چشم انداز نظام جمهوري اسلامي در افق 1404 باشد را به خودش اختصاص داده است .
مهندس محمدرضا امامي بااشاره به ترسيم راهكارهاي اهداف رويه ها و اقدامات اجرايي براي حركت شتابان تر و معقول تر كارشناسي تر و منطقي تر براي رسيدن به اهداف چشم انداز گفت : امروز كمپاني هاي خرد و كلان ضرورت توجه به رشد شتابان و تغييرات پي درپي و نيز فاصله اي كه ايجاد مي شود را بر مبناي پايه هاي علمي و توسعه مي دانند و در كشور ما نيز عنايت ويژه اي به اين امر دارند و همه تلاش مي نمايند تا ممكن است از اين فاصله شتابي كه في مابين كشورها و شركتها بوجود مي آيد جلوگيري كنند و اين شكافي كه بين كشورها ايجاد مي كنند يك ضرورتي را ايجاب مي كند كه براي اينكه ما هرچه سريعتر روي موارد مختلف برنامه ريزي كنيم و نظام را به سمت يك نظام كارآمد براساس واقعيات با تامل منطقي و معقول با نظام بين المللي و نظام هاي فرامرزي در بحثهاي هدايت كنيم .
معاون برنامه ريزي استانداري مركزي افزود : اقتصاد جمهوري اسلامي پس از گذر از دهه هاي بحران و رسيدن به پايه هاي سازندگي و فراهم آوردن زمينه ها و قدمهايي كه برداشته شده تا اقتصاد را از يك اقتصاد دولتي خاص و شرايط بحران به يك اقتصاد مردم ياور با حضور و مشاركت مردم از صدر تا ذيل در توليد ثروت در مسير رسيدن به اهداف كمي و كيفي چشم انداز برساند.
وي گفت : براي اينكه اين بستر مهيا شود از راس راهبردي نظام مقدس جمهوري اسلامي و عالي ترين ركن تصميم گيري از محل تصميمات استراتژيك و كلان مانند مقام معظم رهبري مداخله كردند و سياستهاي اجرايي اصل 44 را كه كار كارشناسي زيادي روي آن انجام شده بود ابلاغ كردند.

وي اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب با اين ابلاغيه بستر لازم را براي ورود به بخش خصوصي و بخش غيردولتي كه 25 درصد اقتصاد كشور توسط آن ارائه مي شود را ايجاد كردند و برنامه ريزان حول اين محور برنامه هايشان را تشريح و كارشناسي كردند و هم اكنون نيز در حال حركت هستند.
آقاي مهندس امامي افزود : افق چشم انداز ايران در 1404 جمهوري اسلامي ايران را به يك كشور توانمند و برتر در منطقه و در راس شاخص ها و ارزشهاي ديني ملي و با توسعه اي كه قدمهاي آن طراحي شده است مي رساند.
وي بااشاره به توانمنديهاي صنعتي و كشاورزي استان مركزي افزود : استاني كه توانمندي هاي صنعتي كشاورزي و فني مهندسي بالايي را به خودش اختصاص داده است بالغ بر 3 هزارو 300 كمپاني اقتصادي در آن فعال هستند و تحقق توليد استان مركزي نيز در سطح كشور رتبه اول را دارد.
وي بااشاره به سرمايه گذاري 46 ميلياردي در استان مركزي گفت : از نظر برنامه ريزي 35 ميليارد آن مربوط به 3 سال اخير است كه نشان مي دهد بسترسازيها از ابتدا تاكنون صورت گرفته و حول اين محور حركت كرده است كه بجز سرمايه گذاري راهي ديگر براي خروج از شرايط موجود و رسيدن به چشم انداز نداريم .
معاون برنامه ريزي استانداري مركزي وجود فرودگاه ريل و راهها را ازجمله زيرساختهاي استان بيان كرد و افزود : با اتحاد وحدت و همدلي دست در دست هم داده و براي رسيدن به افق چشم انداز 1404 جمهوري اسلامي حركت خواهيم كرد .
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 را توسعه علمي فرهنگي اجتماعي و نيز توسعه اقتصادي جمهوري اسلامي در افق 1404 و مولفه هاي توسعه پايدار منطقه اي و انساني را از محورهاي بحث اين همايش عنوان كرد و گفت : اين همايش با هدف تبيين بهتر در راستاي اهداف سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 آماده شده و هدف اصلي اش اين است كه مردم عادي متخصصين مديران دانشگاهيان با اهداف پيش بيني شده در سند چشم انداز جمهوري اسلامي در افق 1404 آشنا شوند و همه مردم از آن هدف آگاه شوند .
آقاي دكتر عباس ملك حسيني بااشاره به اينكه اين اولين همايش از سلسله همايش هاي منطقه اي چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 است اضافه كرد : 10 همايش ديگر نيز در مناطق ديگر برگزار خواهد شد كه اختتاميه آن در تهران اجرا خواهد شد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان تعداد مقاله هاي ارائه شده به دبيرخانه همايش را 45 مقاله عنوان كرد و گفت : 16 مقاله براي ارائه در همايش انتخاب و 30 مقاله براي چاپ انتخاب شده است و مقالات دريافتي از سراسر كشور و يك مقاله بين المللي از دانشگاه هامبورگ آلمان به دبيرخانه رسيده است و 5 مقاله به عنوان مقالات برگزيده نيز انتخاب شده است .
در مراسم اختتاميه همايش آقاي دكتر عباس ملك حسيني رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان از همدلي و وحدت شركت كنندگان تشكر و قدرداني كرد و در پايان به نويسندگان 5 مقاله برگزيده هدايايي اهدا گرديد .
محسن رضائي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام : ايران در سابقه تاريخي خود نشان داده كه چنانچه چشم اندازي داشته موفق بوده و هرگاه چشم اندازي پيش روي خود نداشته و يا چشم اندازش ناقص بوده با ناكامي و خسران مواجه شده است
مهندس امامي معاون برنامه ريزي استانداري مركزي : اقتصاد ايران پس از گذر از دهه هاي بحران و رسيدن به پايايه هاي سازندگي و فراهم شدن زمينه هاي اقصادي در تلاش است تا از يك اقتصاد دولتي به يك اقتصاد مردم ياور در مسير توليد ثروت به اهداف كمي و كيفي خود در چشم انداز اقتصادي برسد
آقاي دكتر عباس ملك حسيني رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان : تعداد مقاله هاي ارائه شده به اين همايش 45 مقاله بود كه تعداد 16 مقاله براي ارائه در همايش انتخاب و 30 مقاله ديگر نيز براي چاپ انتخاب شده است و 5 مقاله نيز به عنوان مقالات برگزيده انتخاب شدند كه به نويسندگان آنها هدايائي اهدا گرديد
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن