تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805651470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساركوزي: صلح در خاورميانه از سوريه و فرانسه مي‌گذرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ساركوزي: صلح در خاورميانه از سوريه و فرانسه مي‌گذرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

ساركوزي در گفت‌وگو با يك روزنامه‌ي سوري تاكيد كرد: مسير صحيح در خاورميانه از سوريه و فرانسه مي‌گذرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نيكولا ساركوزي، رييس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌ي سوري الوطن در خصوص سفر امروزش (چهارشنبه) به سوريه و ارزيابي آينده روابط فرانسه و سوريه اظهار داشت: پيامي اولي كه من در جريان اين سفر به سوريه ابلاغ خواهم كرد، پيام دوستي با مردم سوريه است.

وي افزود: دو كشور در طول تاريخ روابط ريشه‌يي و محكمي داشتند كه به رغم برخي پيچيد‌گي‌ها هرگز دوستي بين ملت‌هاي دو طرف متوقف نشد و ما بايد از اين مساله‌ي ارزشمند حمايت كنيم.

ساركوزي گفت: سفر من به سوريه در شرايط ويژه‌اي انجام مي‌شود كه دو كشور خواهان ايجاد صفحه‌اي جديد در روابط هستند و اين روابط جديد براي من ارزشمند است زيرا سوريه به طور تدريجي روندي را آغاز كرده و مواضعي اتخاذ مي‌كند كه جهان منتظر آن بوده است و به اين ترتيب مي‌تواند به جايگاهش در جهان بازگردد.

وي ادامه داد: سوريه يك كشور بزرگ است كه مي‌تواند نقش بي‌بديلي را در حل و فصل مشكلات خاورميانه ايفا كند لذا ايفاي نقش مثبت اين كشور در منطقه ضروري است.

رييس جمهور فرانسه تاكيد كرد كه آينده‌ي دو كشور در ادامه‌ي روند همكاري‌ها به دليل منافع مشترك حايز اهميت است و او هم چنان معتقد است كه مسير صلح در منطقه از سوريه و فرانسه مي‌گذرد.

وي در ادامه گفت: من از زماني كه به عنوان رييس جمهور فرانسه انتخاب شدم مي‌خواستم فرانسه را به جايگاهش در صفحه‌ي شطرنج بين‌المللي بازگردانم و در خصوص خاورميانه نيز به دليل علاقه‌اي كه به اين منطقه دارم خواهان عمل به تعهدات و مسووليت‌هايم در قبال تحقق صلح در منطقه هستم.

ساركوزي تاكيد كرد: براي تحقق اين امر ما بايد اعتماد همه‌ي طرف‌هاي منطقه‌يي را جلب كنيم و بر همين اساس اصلاحات بزرگي را در خصوص سياست‌هاي فرانسه در قبال منطقه انجام دادم.

وي ادامه داد: سياست‌هايي را بر همين اساس در روابط دوستي با اسراييل و جهت نزديك‌ترين كردن اسراييل با همسايگان عربش اتخاذ كردم همانطور كه در خصوص سوريه نيز باب مذاكره را بازكرديم و معتقديم كه با تداوم مذاكرات جدي به پيشرفت‌هايي محسوسي دست مي‌يابيم.

ساركوزي در ادامه در خصوص نقش فرانسه در پيشبرد روند صلح خاورميانه و برپايي صلح فراگير در منطقه اظهار داشت: مذاكرات غير مستقيم صلح بين سوريه و اسراييل يك امر برجسته براي دو طرف است و براي كل منطقه و جهان است هر چند كه گفته مي‌شود كه اين مذاكرات با دشواري‌هايي رو به رو است و به نظر من هم ايجاد صلح امر آساني نيست و نيازمند عزم، اراده و تلاشي وافر است اما بايد به شجاعت و هوشياري رهبران سوري و اسراييلي كه آغاز چنين روندي را پذيرفته‌اند اعتراف كنيم، همانطور كه بايد از نقش تركيه به عنوان ميانجي برگزاري اين مذاكرات تقدير كرد.

رييس جمهور فرانسه ادامه داد: همانطور كه مي‌دانيد مذاكرات دو طرف تاكنون به طور غير مستقيم انجام شده و تعيين اين مساله كه مذاكرات مستقيم صلح چه زماني آغاز مي‌شود سخت و دشوار است اما من اميدوارم كه مذاكرات مستقيم دو طرف در نزديك‌ترين زمان ممكن آغاز شود.

وي با اشاره به ابراز تمايل سوريه نسبت به نظارت مشترك فرانسه و آمريكا بر روند مذاكرات صلح اين كشور با اسراييل گفت: سوريه مي‌داند كه روابط خوب ما با اسراييل و آمريكا نقش مهمي را در اين خصوص ايفا مي‌كند و همانطور كه من قبلا به رييس جمهور سوريه گفته‌ام، در صورت تمايل طرف‌هاي صلح نسبت به ايفاي نقش فرانسه ما آماده‌ي حمايت از اين روند هستيم زيرا اين مسووليت‌ را به عنوان سياست آشكارمان پذيرفته‌ايم و هرگز از آن صرفنظر نمي‌كنيم.

ساركوزي در خصوص راه‌كار مذاكرات براي حل مشكلات خاورميانه و اتخاذ اين راه‌كار در تعامل با ايران عنوان داشت: من معتقدم كه حل و فصل مشكلات با ايران از طريق مذاكرات امكان پذير است زيرا اين تنها ابزار براي عدم روي آوردن به گزينه‌هاي فاجعه باري هم چون حمله نظامي است.

وي افزود: از سال 2003 تاكنون جامعه بين‌المللي به پيشنهاد كشورهاي اروپايي استراتژي مذاكره و طرح پيشنهادات آشكار به ايران و اعمال تحريم‌ عليه اين كشور را در صورت مخالفت با تعهدات بين‌المللي‌اش اتخاذ كرده است و ما همچنان از اين استراتژي پيروي مي‌كنيم.

رييس جمهور فرانسه گفت: خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز اخيرا پيشنهاد جديد كشور‌هاي 1+5 را به ايران ارايه كرد كه تاكنون جوابي جدي از ايران در خصوص اين پيشنهاد دريافت نكرده‌ايم و بايد صادقانه بگويم كه بر اساس اين پيشنهاد يك فرصت حقيقي براي حل و فصل پرونده هسته‌يي ايران به طوري كه مورد پذيرش همه طرف‌ها باشد، فراهم شده و ما اميدواريم كه ايران در تصميمش تجديد نظر كند.

وي گفت: من خواهان ادامه مذاكرات با ايران هستم و اميدوارم مسوولان ايراني خطر ناشي از اين تصميم‌گيري‌ها را درك كنند. من از آن‌ها مي‌خواهم به اين بينديشند كه نسل‌هاي آتي در خصوص گزينه‌هاي فعلي آنها چگونه حكم خواهند كرد. ايران بايد انتخاب كند و بايد هر گونه اقدام جهت اين امر كه ايران گزينه همكاري را بر گزينه انزوا و رويارويي برتري دهد، انجام شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن