تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805564465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير تعاون: توسعه اقتصاد تعاوني وظيفه همه نهادها و اركان نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزير تعاون: توسعه اقتصاد تعاوني وظيفه همه نهادها و اركان نظام است
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/06/13
وزير تعاون گفت: توسعه اقتصاد تعاوني فقط وظيفه وزارت تعاون نيست بلكه همه نهادها و اركان نظام بايد براي توسعه اين بخش تلاش كنند.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر؛ محمد عباسي در نشست مشترك مديران بخش تعاون و نمايندگان فراكسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي گفت: برايند بهينه همه برنامه ريزي ها و قوانين و مقررات در كشور به ويژه قانون اساسي، " استقرار عدالت اجتماعي و تحقق رشد اقتصادي همراه با عدالت " است و بهترين روش براي تحقق اين اهداف اجراي راهبرد توسعه بخش تعاون محسوب مي شود.
وي افزود: تا زماني كه سهم بخش زيادي از جمعيت كشور در توليد ثروت و اقتصاد ملي اندك است نمي توان به تحقق اهداف اقتصادي قانون اساسي اميدوار بود و بايد با گسترش تعاوني تلاش كنيم سهم دهك هاي متوسط جامعه در توليد ثروت افزايش يابد.
عباسي گفت: راهبرد اقتصادي كشور همچنان رشد همراه با عدالت اجتماعي است و بخش تعاون پر دستاوردترين روش براي تحقق آن محسوب مي شود.
وي افزود: جلوگيري از تكاثر ثروت و انحصار اقتصادي در دست عده اي خاص
و تبديل شدن دولت به كارفرماي مطلق اقتصادي از اهداف توسعه بخش تعاوني است و مي تواند شكاف اجتماعي را كاهش دهد.
وزير تعاون با انتقاد از شكاف اقتصادي و اجتماعي در اقتصاد گفت: نسخه سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي براي رسيدن به چنين اهدافي آماده شده است تا زمينه مشاركت مؤثر 6 تا 7 دهك از جمعيت كشور در فرايند توليد ثروت تقويت كند.
وي با بيان اينكه دهه آينده دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري شده است گفت: همه اركان نظام به ويژه نمايندگان مجلس و دولت بايد تلاش كنند قانون اجرايي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي به خوبي پياده شود.
عباسي با بيان اينكه بايد همه اقدام مؤثر براي بخش توسعه تعاون انجام شود گفت: سهم 25 درصدي از اقتصادي ملي حداقل هدف پيش بيني شده براي بخش تعاون در انتهاي برنامه پنجم است تا عدالت اقتصادي و اجتماعي در جامعه نهادينه شود.
وزير تعاون گفت: تشكل هاي تعاوني مي توانند در همه زيربخش هاي اقتصادي اعم از كشاورزي ، صنعتي ، بازرگاني ، خدماتي و تجارت وارد شوند و همه نهادها و دستگاه هاي اجرايي كشور در ساختاري هدفمند و همگرا از حضور بخش تعاوني در فعاليتهاي مجموعه خود استقبال كنند.
وزير تعاون از ايجاد 292 هزار فرصت شغلي با تشكيل تعاوني‌هاي جديد در دولت نهم خبر داد و گفت: بخش تعاون به عنوان راهبرد اقتصادي جمهوري اسلامي ايران مورد توجه قرار گرفته و عزم ملي در مجلس ، دولت و ساير اركان نظام براي گسترش بخش تعاوني فراهم شده است.
عباسي افزود : تعاوني‌هاي ثبت شده در دولت نهم 190 درصد بيشتر شده است و دولت در تشكيل اتحاديه‌هاي تعاوني نيز موفق شد 205 درصد افزايش عملكرد داشته باشد.
عباسي گفت : بر اساس سياست هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي و با تشكيل بانك توسعه تعاون، صندوق تعاون نيز به عنوان صندوق ضمانت سرمايه گذاري و با يك شعبه مركزي در تهران فعال خواهد شد.
وي تاكيد كرد : صندوق تعاون كشور با رويكرد تخصصي از فعاليت هاي تعاون گرا حمايت مي كند و اين قابليت را دارد كه به عنوان بهترين بستر و ساختار در جهت توسعه و گسترش فعاليت هاي بانكي بخش تعاون به توسعه اين بخش كمك كند براي اينكه بيش از 70 درصد تسهيلات 1400 ميليارد توماني ان در 18 سال اخير مربوط به سه سال فعاليت دولت نهم است.
وزير تعاون گفت : تأسيس بانك توسعه تعاون و استفاده از منابع مالي اين بانك مي تواند به توسعه بخش تعاون تا 25 درصد اقتصاد ملي كمك كند.
وزير تعاون اعلام كرد: هدف اصلي از توسعه بخش تعاون در اقتصاد ايران، توانمند ساختن قابليت هاي اجتماعي و توزيع درست فرصت هاست تا مردم با توانمند كردن اقتصادي خودشان از اين فرصت ها استفاده كنند و دولت هم كه عدالت را وارد برنامه ريزي و طرح هاي توسعه كرده است تلاش مي كند همه مردم در توليد ثروت ملي سهيم شوند.
عباسي گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري تاكيد فرموده اند اصولي ترين، منطقي ترين و بي بديل ترين روش براي رساندن جامعه به عدالت اجتماعي، توسعه تعاوني هاست و بايد همه برنامه ريزان به ان اعتقاد داشته باشند.
وي گفت: وزارت تعاون به تنهايي نمي تواند همه رسالت ها را با موفقيت اجرا كند و بايد كل دولت و نظام از اين راهبرد اصلي قانون اساسي حمايت كنند و همه دستگاه هاي دولتي بخشي از فعاليت هاي خود را با استفاده از روش تعاوني انجام دهند.
تصوير دارد
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن