تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقالات روانشناسي كودك


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مقالات روانشناسي كودك روانشناسی کودک
با شروع پاییز و آغاز ماه مهر صبحها و بعد از ظهرهای شهر حال و هوای تازهای پیدا کردهاند.
دخترها و پسرهایی که با روپوشهای مخصوص و کیفهایی پر از کاغذ و دفتر راهی مدرسه میشوند، شهر را پرجنب و جوشتر از گذشته جلوه میدهند.
اما چیزی که بیش از هر چیز در این ایام به ویژه یکی دو هفته نخست مهرماه جلب توجه میکند، بچههای کوچک ۶ـ۵ سالهای هستند که اولین تجربه جدایی از خانه و ورود به یک محیط اجتماعی را تجربه میکنند.
پسربچهها و دختربچههایی که قرار است یکسال قبل از رسیدن به سن مدرسه وارد پیشدبستانی شوند تا آمادگیها و مهارتهای لازم برای شروع حداقل دوازده سال درس و تحصیل را در این یک سال فرا بگیرند.
اگر در این روزها سری به مراکز پیشدبستانی بزنید، با والدین و کودکانی روبهرو خواهید شد که هرکدام شیوه و روش خاصی را برای ورود به پیشدبستانی در پیش گرفتهاند.
بچههایی که با داد و فریاد و گریه نمیخواهند از مادر خود جدا شوند و با اصرار از او میخواهند کنارشان بماند، بچههایی که حتی با حضور مادر هم حاضر به ورود به پیشدبستانی نیستند و با اصرار از والدین خود میخواهند آنها را به خانه ببرند، کودکانی که خیلی راحت و سرحال به نظر میرسند و با آرامش بیشتری محیط جدید را میپذیرند و البته گاهی بعضی از آنها بعد از دو سه روز از این رویه خود پشیمان میشوند و شروع به ناسازگاری میکنند. اما همه قصه این تجربه جدید به کودکان ختم نمیشود چون والدین هم هر کدام رفتارهای خاصی دارند، برخی از والدین با آرامش همه کارها را به مربیان واگذار میکنند عدهای در برابر رفتار کودک عصبانی میشوند و به او میگویند باید از این کارت خجالت بکشی. گروهی هم سعی میکنند با هزار دلیل و منطق بچه را قانع کنند و البته گروهی هم خودشان همراه فرزندانشان میگریند.
هر تغییری با اضطراب همراه است





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن